Gå til innhold

Droppe bryllup pga komplisert familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da sitter vi her og diskuterer fremtiden, en fremtid vi i utgangspunktet så å oss selv som gifte, men når vi leker med gjesteliste og type bryllup så gir vi nesten litt opp :ler: Begge to har noen kompliserte situasjoner i familien, som gjør at hele greia kan bli en betent greie.

Vi vurderer å droppe hele greia, eller å stikke av og gjøre det i hemmelighet - men det føles litt feil det også :sukk: I tillegg har vi på begge sider varianter av skilsmisser med gamle og nye ektefeller og dine, mine, våre barn (ikke oss, men våre foreldre), noe som gjør at hvis alle skal bes, kommer vi aldri til å få råd til å gjøre noe med det...

Er det noen som har erfaringer med rare familieforhold, og tips til hva slags bryllup man kan ha? Worst case scenario hvis vi avhlder et tradisonelt bryllup med hele gjengen osv?

Anonymkode: abdde...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor og far var begge ganske tydelige på at de ikke ville ha den andre i bryllupet. 

Så vi inviterte ikke de to,  men begge ektefellene, altså steforeldrene mine. 

Et bryllup er tross alt brudeparets dag. Inviter bare de som skjønner det og som ikke lar egne uoverensstemmelser ødelegge. 

Du kan tro at mine foreldre var ganske greie når det ble snakk om dåp et par år senere. 

• Liker 19
Gjest Margit Spat
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Du kan tro at mine foreldre var ganske greie når det ble snakk om dåp et par år senere. 

:fnise: Jeg humret godt av den setningen jeg har sitert! 

Til TS: det første jeg vil råde deg til er å vurdere hva som er viktigst: å gifte seg eller å være gift.
Hvis selve bryllupsseremonien og -festen er viktig for dere, så holder jeg med @stan over her: inviter de som ikke setter seg selv i sentrum på andres store dag. 
Hvis det viktigste er å bli et ektepar, så ville jeg rett og slett tatt et ambassadebryllup på ønsket (eksotisk) sted. 

Skrevet

Har komplisert familie selv. Hvis jeg skal invitere moren, besteforeldrene og søsteren min så må de sitte på bordet lengst unna og helst med ryggen til familien til faren min. I tillegg så føler jeg meg veldig utilpass med søster, besteforeldrene og moren min til stedet så jeg ville ikke klart å slappe av. Så vet jeg av erfaring at de ikke bestandig oppfører seg blant mine venner så jeg må plassere de med noen jeg eventuelt ikke er redd for å miste. 

Så skulle jeg egentlig ha dette hjemme på faren min sin gård helt til han innså at disse kunne komme. Da måtte jeg velge nytt lokale hvis jeg skulle ha med de. Noe jeg gjorde . Men da fikk jeg sint telefon fra disse hvor de ikke følte seg velkomne og jeg måtte velge mellom en og en annen side av familien. Telefon samtalen ender med at de er sinte og ikke vil ha noe med meg eller bryllup å gjøre.

Så da forsvant mine problemer av seg selv, selvom det er sårt så er det riktig ettersom vi har null kontakt daglig ellers. Og jeg tror ikke de hadde så veldig lyst uansett, men da fikk de en mulighet til å komme seg unna og legge skyld på andre.

Så uansett familietrøbbel for deg ts ville jeg invitert de jeg har daglig kontakt med også får de selv bestemme hva de gjør.

Anonymkode: 0bf2f...95f

Skrevet
På 8.11.2016 den 20.46, stan skrev:

Min mor og far var begge ganske tydelige på at de ikke ville ha den andre i bryllupet. 

Et bryllup er tross alt brudeparets dag. Inviter bare de som skjønner det og som ikke lar egne uoverensstemmelser ødelegge. 

Haha, gjorde dere det virkelig sånn? Det er ganske tøft gjort isåfall :fnise:

Anonymkode: 4196b...327

Skrevet

Her er det og komplisert familie, på begge sider. Og vi giftet oss, hadde tradisjonelt bryllup. Og jeg angrer meg. Selve vielsen var flott. Resten av dagen var ikke bra, hans familie overtok hele festen, min familie klarte da og lage litt drama. Og vi hadde pratet mye om å stikke av og gifte oss, men han ville ikke skuffe sin familie. Vi angret oss begge to etterpå. 

Anonymkode: 24e78...7cf

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, gjorde dere det virkelig sånn? Det er ganske tøft gjort isåfall :fnise:

Anonymkode: 4196b...327

Ja, både min far og min mor var tydelig på at de ikke ville komme  om den andre kom. Deres ektefeller prøvde å overtale, men det hjalp ikke. 

Siden jeg bestandig hadde et veldig godt forhold til mine steforeldre, var det naturlig å invitere dem. 

Så satt foreldrene igjen med svarteper. 

Men i dåpen ble det helt annerledes. Det å bli besteforeldre var viktig for dem begge. Det lille barnet hadde en makt over dem, mye sterkere enn det vi voksne hadde. 

Alle oppførte seg fint, ingen krangel eller noe. Det ble heller en konkurranse i å oppføre seg best :)

Ganske spesielt, det er den eneste gangen i mitt liv jeg så foreldrene mine sammen. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde samme problemet her, familien min er så dysfunksjonell som du bare kan få det. I tillegg var ikke foreldrene mine på talefot selv om det var 20 år siden de ble skilt. Dagen før bryllupet sa mamma at hun viste ikke om hun kom likevel pga pappa... 

Familien til mannen min derimot er sammensveiset og har skikkelig gode familieforhold. 

Kunne ikke vært større motsetninger. 

Vi valgte å ha et tradisjonelt bryllup. Og vi inviterte alle, og vi ga beskjed om at hvis det var noen som ikke klarte å ta seg sammen så oppfordret vi de til å heller la være å komme. Bordplasseringen var nøye gjennomtenkt for å si det sånn.. 

Alle takket faktisk ja til invitasjonen, og det ble faktisk et veldig fint bryllup. Innmari fint faktisk :)

Mamma kom også :)

• Liker 1
Skrevet
På 8.11.2016 den 20.46, stan skrev:

Fantastisk at dere gjorde det! Tipper de fikk god tid til å tenke, og skamme seg, de timene bryllupet varte...😉

Skrevet

Vi har akkurat samme problem, og foreløpig løser jeg det med å utsette bryllup. Vi ønsker begge to en flott bryllupsfest, men samtidig ikke. Får ser hva vi gjør i fremtiden, kanskje vi bare forblir samboere som vi er nå? :vetikke:

Anonymkode: 1acb6...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...