Gå til innhold

Tips mot sårinfeksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått infeksjon i noen sår, fått Fucidinsalve på resept av legen, bruker den og renser med pyricept.

Det blir ikke bedre, egentlig bare verre,, har time hos legen igjen i morgen, men lurte på om noen her hadde noen tips til noe jeg kan gjøre annerledes, eventuelt om det er vanlig at det blir verre etter man begynner med sånn salve?

Anonymkode: 2f446...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør på legen. Siden du skal dit alt i morgen er det like greit å spørre der.

Husk at du må være helt ren på hendene når du skal rense sår, og alt du bruker til rensingen må også være rent. Hvis du sitter ved et bord når du renser bør du først vaske over bordet med en ren klut, og sakser, bomullsdotter og slikt bør også være rent.

Anonymkode: 9c206...738

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått infeksjon i noen sår, fått Fucidinsalve på resept av legen, bruker den og renser med pyricept.

Det blir ikke bedre, egentlig bare verre,, har time hos legen igjen i morgen, men lurte på om noen her hadde noen tips til noe jeg kan gjøre annerledes, eventuelt om det er vanlig at det blir verre etter man begynner med sånn salve?

Du skal til legen i morgen, da får du vite hvordan dette skal håndteres. Legen er faktisk bedre enn brukere på et nettforum. Vil tro du får antibiotika i pilleform. 

Anonymkode: 31fa4...b35

Skrevet

Vil også tro du får antibiotikapiller hos legen. :)

Forøvrig har jeg mye bedre erfaring med å rense sår med lunkent medisinsk saltvann, enn diverse kremer og rensemidler. Men hør med legen ang. dette, vi vet jo ikke hvor alvorlige infeksjoner det er snakk om her.

Anonymkode: 8be69...b2d

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil også tro du får antibiotikapiller hos legen. :)

Forøvrig har jeg mye bedre erfaring med å rense sår med lunkent medisinsk saltvann, enn diverse kremer og rensemidler. Men hør med legen ang. dette, vi vet jo ikke hvor alvorlige infeksjoner det er snakk om her.

Anonymkode: 8be69...b2d

Skal gjøre det, han vurderte antibiotikasalve sist, men avventet litt. Bruker en reseptbelagt antibiotikasalve. Jeg vet ikke selv hvor alvorlig infeksjon det er, men det er MYE verk, knallrødt, hardt, hovent og gjør helt sykt vondt..

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Fucidn er et antibiotikum. Det er ikke alltid tilstrekkelig, legen gir deg sikkert noe antibiotika piller i tillegg, og tar sikkert en sårprøve for å se hvilke bakterier/mikroorganismer som er I såret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...