Gå til innhold

Den positive fotballfruetråden!

Vifte Reim

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Cavatina skrev:

Det er ikke noe særlig positivt over å sminke seg på venterommet til øyenlegen om man har en vond betennelse på øyet.
Det gjør bare vondt verre, og sminken må kastes i tillegg.

Enig. Det blir for dumt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden har jeg virkelig ikke sett!

Jeg er stort sett kritisk til frua, men det jeg liker med bloggen er de fine bildene.....

Ja, det var visst alt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er positivt at hun, i motsetning til veldig mange andre av toppbloggerne, ikke reklamerer for dette "hair care", "nail care", "sleep care"-greiene. Og "skin repair", glemte den i farten.

Endret av Llise
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Har jo Swiss-greiene, vel? 

Og probioform, de har vel fortsatt ikke forklart hvorfor det innlegget ble slettet:closedeyes:

Og Natural Cycle var vel ikke helt smart (selv om flere andre også fikk kritikk for å reklamere)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• God kvalitet på teksten
  • Varierende innhold
  • Flotte bilder
  • Tørr være seg selv og gjøre det hun ønsker tross mye kritikk
  • Ingen overdramatisering
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierende innhold

Passe lengde på innleggene 

Ikke for mye bilder av barna (ikke fordi jeg ikke liker å lese om eller de bilder av barn, men at hun ikke overeksponerer de)

Fristende oppskrifter

Flotte bilder 

Ingen dramaqueen som lager overskrift eller innlegg ene og alene for å få klikk og sjokkere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de gir 48.000 kroner fra årets julekalenderinntekter til et godt formål og i samme slengen har brukt bloggen til å oppfordre folk til å bidra i en konkret innsamling fremfor å oppfordre til forbruk nå før jul, er positivt.

Endret av Mallory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mallory skrev:

At de gir 48.000 kroner fra årets julekalenderinntekter til et godt formål og i samme slengen har brukt bloggen til å oppfordre folk til å bidra i en konkret innsamling fremfor å oppfordre til forbruk nå før jul, er positivt.

Jeg syns også det er kjempeflott at de velger å gi 1/5 av inntektene fra reklamekalenderen til et godt formål. Og jeg kan nesten ikke tenke meg et mer verdig formål enn Aleppo. Men den gigantiske elefanten i rommet er jo at denne tv shop-lignende julekalenderen i seg selv er tuftet på overforbruk og materialisme. Det er noe bittersøtt med at bedriften bruker kalenderens 17 første dager på å reklamere for all slags unødvendigheter som treningsklokker og instant coffee-produkter, hodetelefoner og månedsforbruk av melkesyrebakterietilskudd for så til slutt å oppfordre til å gi penger til de som ikke har noen verdens ting. Det er selvfølgelig veldig mye bedre enn å ikke gjøre veldedighetsarbeid i det hele tatt, men jeg skulle virkelig ønske at bedriften kunne gjøre noe helt uselvisk for èn gangs skyld. Bedrifteiernes forbruk viser at de virkelig har råd til det. "Omvendt julenisse"-innlegget var preget av skjult markedsføring for produkter fra egen kolleksjon. Og når det gjelder denne reklamekalenderen så skal altså kun 1/5 av inntektene gå til veldedighet og resten rett i lomma til bedriften.      

Edit: dette ble kanskje litt for mye konstruktiv kritikk til å være i den positive tråden, men jeg syns virkelig det ER flott at de har valgt å vie en liten flik av bloggen til veldedighet også i år!  Selv en flik med oppmerksomhet fra denne mediabedriften betyr fort 130 000 kr til de som trenger det mest, så :blomst:

Ryddet for omtale av barn.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også @Ultiva Veldedighet og markedsføring av gode formål i andres regi er positivt. Selv om jeg ikke tar bølgen for bloggen generelt, synes jeg akkurat dette er et flott tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bildene og designen. 

Konseptet og bloggen er særdeles regissert, men hun skal ha for å være tro mot konseptet. 

Synes det er positivt at hun er en kontrast til disse unge mødre-bloggerne som bytter menn oftere enn noen bytter sokker (satt på spissen, men likevel). 

Mannen hennes er utrolig underholdende på sosiale medier. 

Endret av MissUniverse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, December 18, 2016 den 14.16, Mallory skrev:

Men rent teknisk sett kommet disse pengene fra leserne og sponsorer..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morhjertegod
3 timer siden, RompeRusk skrev:

Men rent teknisk sett kunne de valgt å beholde penge selv, i steden for å gi de bort, uansett hvor de kommer fra, så går det til noe bra. God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RompeRusk skrev:

Penger kommer jo alltid fra et annet sted. Lesere og sponsorer har også tjent pengene de bruker fra noen andre, som igjen har tjent dem fra noen andre osv. osv. 

Jeg tenker at uansett hva man gir vs hva man tjener, er det mye bedre å gi enn å la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest justcurious

Det som imponerer meg mest er hvor hardt hun jobber, hvor seriøst hun tar bloggen/jobben sin. Alltid gode innlegg og hun oppdaterer bloggen mer enn andre toppbloggere selv når hun ligger på fødeavdelingen 😛  LK tar fantastiske bilder, noe som bidrar til å gjøre bloggen veldig bra. Alt i alt liker jeg henne/bloggen. Jeg er ikke en av de som irriterer meg så veldig over henne, irriterer meg mer over andre bloggere som jeg ikke synes har gjort seg fortjent til å bli så store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har virkelig blitt flink til å ta bilder, men jeg ser også at han har lært seg å etterbehandle de bedre. Nå snakker jeg ikke det man omtaler som retusjering, men bruk av Photoshop eller annet for å skape riktige kontraster, farger, skarphet osv. Detaljer rett og slett, som gjør bildene mye bedre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive ting om fotballfrue:

Fantastisk kvalitet på bildene.

Det ryddige og pene hjemmet er inspirerende (elsker store, ryddige flater uten for mye krimskrams).

Hun fronter verdier som familie, vennskap og relasjoner. Mens andre bloggere lager business av å bryte på dramatisk vis med nære relasjoner som foreldre og kjærester, har fotballfrue gjort det til sitt kjennetegn å holde familiebåndene tette.

Har fulgt henne siden før hun giftet seg, og det er rett og slett imponerende å se hvordan bloggen har utviklet seg siden da. Det er ikke bare positivt å bli så profesjonell som hun har blitt, for hun var mye morsommere og mer personlig før.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...