Gå til innhold

Usikker på fastlegen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med hoste i lang tid, og har nå fått Airomir av legen. Problemet er at det står på pakningsvedlegget at det ikke skal tas sammen med Atenolol som er blodtrykksmedisin. Jeg ringte legen for å høre, og han sa at jeg bare skal ta det likevel. Jeg får ikke det til å stemme. Hvorfor står det da på pakningsvedlegget at man ikke skal ta det sammen?

Er det noen som har tatt disse to legemidlene samtidig, eller som ikke har kunnet ta Airomir på grunn av blodtrykksmedisin? Hva var i så fall begrunnelsen til leggen?

Anonymkode: f72a8...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Tråden er ryddet og stengt.

Sulosi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...