AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Dere som har barn, når synes dere det er greit å de får snapchat? Mener det er 13års aldersgrense på snap, men hører barn helt ned i 8 årsaldern har snap. Mitt barn på 10 år har lenge hatt lyst på snapchat, men jeg er veldig usikker. H*n har instagram fra før selv om det er aldersgrense der også, men der har jeg tilgang til kontoen og kan følge med på hva som skjer. Vi snakker mye om hva som er greit og ikke greit, og nettvett generelt. Har deres barn snapchat? Hvor gammel er de? Anonymkode: a698f...333
Jens Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Sønnen min på snart 12 har vell hatt dette i 2 år ca.
skruf Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 (endret) Jeg er ganske streng på det med aldersgrenser, så hun fikk hverken insta, snap eller facebook før hun fylte 13. Edit; Og ja, det var et sabla til mas om å få det, men som sagt, hun fikk vente. Endret 8. november 2016 av skruf 2
Lana01 Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 (endret) Min 10 år gamle datter har, fikk nå nylig. Bestevenninnen har, og hun har ønsket det en stund. Vi har snakket mye om det, og hva som er greit/ikke greit, Hun har kun denne venninnen og familiemedlemmer som venner. Endret 8. november 2016 av Lana01
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 3 minutter siden, Lana01 skrev: Min 10 år gamle datter har, fikk nå nylig. Bestevenninnen har, og hun har ønsket det en stund. Vi har snakket mye om det, og hva som er greit/ikke greit, Hun har kun denne venninnen og familiemedlemmer som venner. Høres jo ut som en god idé og ha kontroll på hvem barnet får legge til som venn. Det skal jeg ta med i vurderingen. Anonymkode: a698f...333
Calleia Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Jeg syntes det er helt greit å la barna vente til de har "lov".. Det er riktignok bare anbefalte aldersgrenser, men det er det en grunn til.. Syntes yngre barn rett og slett ikke er klare for sosiale medier med alt det innebærer! 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 16 minutter siden, Jens skrev: Sønnen min på snart 12 har vell hatt dette i 2 år ca. *Vel. Anonymkode: 1cb0a...c9c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Stebarn her i huset fikk når det var 8.. hverken faren eller jeg syntes noe om det, da vi mente h*n var altfor ung, og ikke moden nok for det. Vet ikke hvor mye kontroll moren har på kontoen h*nnes, men håper det er mer enn far her i huset har. Vært mye mobbetendenser mellom h*n og vennene h*nnes på snap ihvertfall, såpass vet vi. Synes ihvertfall barnet må være moden for det, foreldre har kontroll og får innblikk I hva som skjer.. personlig hadde jeg ikke latt barnet mitt få før 12-13 årsalderen. Anonymkode: 171c7...bad
Gjest blåbærpike Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 Døtrene mine må vente til de er gamle nok, altså 13 år når det er aldersgrensen. Gjennom jobben min ser jeg hvor mye negativitet sosiale medier hos de som ikke er gamle nok fører med seg. Det er ikke nødvendigvis mobbing, men missforståelser som skaper konflikter og det at barna ikke har utviklet et godt nok filter når det kommer til hva som er greit å skrive / legge ut.
Gorgonzola Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 (endret) 12 timer siden, skruf skrev: Jeg er ganske streng på det med aldersgrenser, så hun fikk hverken insta, snap eller facebook før hun fylte 13. Edit; Og ja, det var et sabla til mas om å få det, men som sagt, hun fikk vente. This. Til dere andre - skam dere, skikkelig Selv om dere er mødre og, tross alt, er best egnet til omsorgsrollen (tror dere, domstolene og Staten) - det er dere faen ikke. Endret 8. november 2016 av Gorgonzola 2
Rotemor Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Har inntrykk av at det er større press blant jenter enn gutter på akkurat dette. Men man skal ikke la seg lure av guttene heller! De chatter og sender bilder via spill. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Ingen hemmelighet hva snapchat brukes til, eller skal man si snapsex. Anonymkode: 5623c...a84
MapleSirup Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen hemmelighet hva snapchat brukes til, eller skal man si snapsex. Anonymkode: 5623c...a84 Deg om det. Ingen av de jeg snapper med tar bilder av tissen sin heldigvis. Med barn er man mest bekymret for mobbing blant annet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #14 Skrevet 9. november 2016 Syns det er greit å ha Snapchat når man har begynt på ungdomsskolen. Snapchat er ikke helt privat og ukjente kan faktisk legge deg til. Jeg er ikke fan av Snapchat til små barn, jeg syns det er direkte unødvendig. Akkurat nå er jeg i en liten kamp med mor til barnet mitt som på død og liv mener at barnet skal ha Snapchat i en alder av 6 år... Sosiale medier er ikke for barn som ikke forstår konsekvensen ved det. Anonymkode: 21a38...736 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #15 Skrevet 9. november 2016 Snapchat er faktisk noe av det siste mine kommer til å få. Uaktuelt at de får det før de er 13 år. Snapchat er fort en arena for skjult mobbing m.m. Eldste er 11 år nå, og har heldigvis ikke vært interessert i hverken det, instagram eller fb. Som en over her skriver, sosiale media er ikke for barn før de er gamle nok til å forstå den fulle konsekvensen av alle handlinger de gjør. Strengt tatt burde det vært 18-års grense... Klarer en 10-åring å forholde seg til at det ikke er lov å sende eller legge ut bilder av andre uten at de har vedkommendes samtykke, og hvis det er et barn så skal de også ha foreldrenes samtykke? Er dere som foreldre klar over strafferammen rundt dette hvis det skulle skje og noen faktisk anmelder det? Hva om barnet får stygge meldinger til seg? jeg har hatt flere "venneforespørsler" på snap med toppløse damer i "profilbildet" feks, er det greit? Anonymkode: 8b5cc...7c9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #16 Skrevet 9. november 2016 TS her.. Tror jeg kommer til å vente en stund til før jeg gir 10åring lov til å få snapchat. Som flere skriver over her, og som jeg har tenkt på siden første gang spm dukket opp hjemme, så har vi jo ikke kontroll på hva som vil dukke opp. Og skulle det bli mobbing så kan barnet (mitt eller andre) fort havne i en ekkel situasjon hvor det blir ord mot ord, siden det vil bli vanskelig å bevise. Jeg har konkludert med at vi venter med snapchat til h*n er 13 ihvertfall. Instagram får h*n beholde da det kontoen er privat og jeg har tilgang til den. Det er heller ikke noe som blir brukt ukentlig, så da er det greit. Fb har det heldigvis ikke vært noe spm om enda, men der slipper h*n ikke inn før h*n er 13. Og slik er det med de fleste barna her vi bor. Anonymkode: a698f...333 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå