Gå til innhold

Er dette normalt i et ekteskap/ forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en gift mann i 40-årene, som er i ferd med å gi opp ekteskapet. 

Kona er kjedelig å være sammen med, mer opptatt av såpeserier enn familien. TV'n blir slått på når hun står opp i helgene og når hun kommer hjem fra jobb.

Har tatt det opp med henne.

Hun bidrar lite hjemme, jeg satte på vaskemaskinen og kjørte det i tørketrommelen. Det lå det på bordet før jeg dro på jobb, 10 timer senere lå det fremdeles på samme sted. Jeg brettet og ryddet det bort før middag.

Hun er nesten daglig i krangel med vårt eldste barn. Noe som fører til at jeg må trøste og støtte tenåringen. Fordi det er urimelig oppførsel. Nebbete kommentarer.

Har tatt det opp med henne, flere ganger.

De siste 3 årene hatt sex 12 ganger, misjonærstilling og lite eller ingen fokus på meg.

Hun lover endring, men ingenting skjer.

Det er kun to ting som holder meg der, først og fremst barna. Deretter at vi har pådratt oss mye gjeld som blir vanskelig å sitte med alene. 

Hva gjør jeg? Hva skal jeg si for å nå igjennom? For nå er det nok!

Anonymkode: 68313...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selg TVen! Det kan hjelpe på gjelda også. 

Anonymkode: 9d9e2...09b

• Liker 1
Skrevet

Sperr dere for kreditt. 

Anonymkode: 39170...c1a

Skrevet

Vanskelig situasjon ja.

Da må bli som noen diskuterte på andre tråder. "Åpent forhold". Du har tatt opp med henne men hun forandrer seg ikke og det har gått 3 år, dere har barn sammen og mye gjeld. 

Da får både du og hun ha sex med andre mens dere er sammen i livet.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gift mann i 40-årene, som er i ferd med å gi opp ekteskapet. 

Kona er kjedelig å være sammen med, mer opptatt av såpeserier enn familien. TV'n blir slått på når hun står opp i helgene og når hun kommer hjem fra jobb.

Har tatt det opp med henne.

Hun bidrar lite hjemme, jeg satte på vaskemaskinen og kjørte det i tørketrommelen. Det lå det på bordet før jeg dro på jobb, 10 timer senere lå det fremdeles på samme sted. Jeg brettet og ryddet det bort før middag.

Hun er nesten daglig i krangel med vårt eldste barn. Noe som fører til at jeg må trøste og støtte tenåringen. Fordi det er urimelig oppførsel. Nebbete kommentarer.

Har tatt det opp med henne, flere ganger.

De siste 3 årene hatt sex 12 ganger, misjonærstilling og lite eller ingen fokus på meg.

Hun lover endring, men ingenting skjer.

Det er kun to ting som holder meg der, først og fremst barna. Deretter at vi har pådratt oss mye gjeld som blir vanskelig å sitte med alene. 

Hva gjør jeg? Hva skal jeg si for å nå igjennom? For nå er det nok!

Anonymkode: 68313...b91

Slik du fremstiller det, ville jeg ha gått ut av forholdet og tatt med meg barna. Så kan hun sitte der alene og se på TV.

Anonymkode: 3aba2...411

• Liker 4
Skrevet

Uønsket adferd som ikke blir endret etter oppfordring til dette må jo få konsekvenser, jeg hadde definitivt latt slikt få konsekvenser av en eller annen art, for meg høres det ut som om du burde avslutte dette forholdet å gå videre da det uansett ikke er mye å hente når parter ikke er tiltrukket av hverandre lenger og selv det seksuelle som kan fungere greit selv i kjipe konflikter ei heller fungerer lenger.

Tror du vil få det bedre alene eller enda bedre, sammen med ei annen. Hun her har det ikke lenger og jeg betviler sterkt på at det er mulig å få nærheten tilbake, du trenger ei dame å dele noe meg - jeg tror det rette er å skifte henne ut både for egen og hennes del.

Skrevet

Dra ut ledningen til tv'en og ta den med deg til jobb! ;)

Nei sånn seriøst, om du alt har prøvd å prate med henne, på en rolig og forklarende måte, så er det ikke så mye å gjøre.
Jeg er stor tilhenger av at barna har det bedre med 2 foreldre som er lykkelige hver for seg, enn foreldre som bor sammen men er ulykkelige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...