Gå til innhold

Barnebidrag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Exen til ei venninne venter nytt barn, og han har alltid betalt barnebidrag for deres felles barn.

Vil barnebidraget nå bli redusert når han får nytt/nye barn?

Anonymkode: 7cf1c...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Exen til ei venninne venter nytt barn, og han har alltid betalt barnebidrag for deres felles barn.

Vil barnebidraget nå bli redusert når han får nytt/nye barn?

Ja.

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Ja.

Vet du hvor mye i prosent eller sånt? Har prøvd å googla, men klarer ikke finne akkurat det punktet.. Er ikke en reser på googling heller!

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mye i prosent eller sånt? Har prøvd å googla, men klarer ikke finne akkurat det punktet.. Er ikke en reser på googling heller!

Det kan vel de finne ut selv! Nysgjerrigper...

Det er da umulig for andre å vite hva slags økonomi og samværsordning de har og regne ut på din venninnes vegne....

Anonymkode: 8d84a...2d6

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan vel de finne ut selv! Nysgjerrigper...

Det er da umulig for andre å vite hva slags økonomi og samværsordning de har og regne ut på din venninnes vegne....

Jeg spør jo for hennes del, og prøver å hjelpe henne med å finne svar.

Jeg spør heller ikke etter etter eksakt hvor mye, men om det finnes en prosentdel av det han allerede betaler.

Djeez

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør jo for hennes del, og prøver å hjelpe henne med å finne svar.

Jeg spør heller ikke etter etter eksakt hvor mye, men om det finnes en prosentdel av det han allerede betaler.

Djeez

Nei. Det finnes ingen prosentandel - som venninnen din nok vet veldig godt.

Skrevet

Det er ikke sikkert at barnebidrag blir redusert, det kommer helt an på fars lønnsinntekt og hans samlede bidragsevne. Dersom dere kjenner til hans nåværende lønn er dette temmelig enkelt å finne ut av.

Anonymkode: e7a23...c1a

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det finnes ingen prosentandel - som venninnen din nok vet veldig godt.

Hvordan vet du hva hun vet? Du vet ingenting om hvor lenge hun har vært alene med barnet eller hvor lenge barnefaren har betalt bidrag feks.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du hva hun vet? Du vet ingenting om hvor lenge hun har vært alene med barnet eller hvor lenge barnefaren har betalt bidrag feks.

OG det er heller ingen som har sagt at hun sier noe på at det blir redusert. Hun var bare interessert i hvor mye sånn ca. So chill

Skrevet

Det er bare å sjekke på bidragskalkulatoren. Først legger venninnen din inn inntektene til seg selv og far, samvær osv., og så går hun inn og endrer at far har ett barn til.

Jeg sjekket på min samboer, hans bidrag hadde ikke blitt endret dersom jeg og han fikk barn.

Anonymkode: 15c4c...3c1

• Liker 1
Skrevet

Det finner du lett ut med bidrags kalkulatoren til nav

Anonymkode: 293f4...ef5

Skrevet

Jeg la inn min egen informasjon i bidragskalkulatoren, og på nytt der bidragspliktig har et barn til i sin husstand. Ingen endring hos meg iallefall. 

Anonymkode: 9af69...62c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...