Gå til innhold

Sier du hei til h*n i kassa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hilser alltid :)   Det verste jeg ser er folk som kommer med en sur geip på jobben, da slenger jeg på et ekstra glis bare for å irritere. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å fortelle livshistorien min til ansatte i butikker, de liker å høre den også. Ihvertfall nikker og smiler de. Jeg sier alltid hei og hade, men er ikke alltid jeg tar av meg headsettet. Ser ikke for meg at noen syntes det er frekt.

Skrevet

Hilser alltid, og sier ja TAKK eller nei TAKK til spørsmål om pose og/eller kvittering. Hender det blir litt småprating også.

Skrevet

Jeg sier alltid hei, og jeg sier alltid "ha en fin dag videre", eller hvis jeg handler på en lørdag, "ha ei fin helg".

Svarer t.o.m på "vil du ha pose", med "ja, gjerne". 

Skrevet

Selvfølgelig, det skulle bare mangle.

Skrevet

Hilser stortsett alltid på folk i serviceyrket, vaskepersonalet, kollektivsjåfører, kasseansatte, selgere osv.

Men sjeldent gateselgere 😂

hilser ikke de i kassa på matbutikken, så sier jeg gjerne hei og hade litt ekstra høyt til dem. Men igjen så gjør jeg det samme med kunder på min egen jobb som ikke gidder å hilse tilbake 😜

Skrevet

bruker og si hei jeg og,og ha de bra,eller ha en fin dag

Skrevet

Jeg sier alltid hei til de i kassa og prøver å småprate litt med de. Hvis det er ung dame pleier jeg alltid å prøve å komme borti de når de gir meg kvitteringen. Det kvinnelige rengjøringspersonale og damene i kantina på jobben finner jeg gjerne et påskudd for å gi en klem. Det samme med tannlegen og fastlegen (kun kvinner selvfølgelig). Jeg synes det er viktig å vise at de blir sett og verdsatt. En klem og litt kroppskontakt i løpet av dagen er bra for alle.

Anonymkode: 85ac9...2a0

Skrevet

Ja, føles helt teit å ikke gjøre det! :P 

Skrevet

ja

fordi de sier hei til meg først

det ville vært frekt av meg å ikke svare

Skrevet

Jupp .. hilser alltid

Skrevet

Har jobbet bak kassa i fler år, både i butikk og i restaurant. veldig mange som ikke sier hei.. det er trist. 

La meg ta et eksempel: 

I restauranten så står jeg bak kassa en dag, jeg sier alltid "hei, hva skal det være?" eller bare "hei". ofte får jeg svaret: "jeg skal ha 2 burgere" jeg svarer høflig "ok", beløpet de skal betale, og da svarer de ikke.. også spør jeg om kvittering: "nei kast den" også sier jeg pent værsågod, håper det smaker, og hadebra. også tar de maten og går. altså det lager så klein stemning at jeg noen ganger sliter med å "komme tilbake" til humøret mitt.

I butikken kan det være eksempel: 

"Hei, det var alt?" eller "hei, vil du ha med "mersalg"? eller bare "hei" hvis de handler mye. men passer alltid på mersalg mellom setningene. får bare: "sånn det var det", ellerså så sier de ingenting. og jeg må stå å pakke inn for.eks 5 glassting i klein stillhet.. noen ber meg pakke inn, og det er kjempe ukomfortabelt når personen bare står å "ser på". noen ganger sender jeg de ut i gangen og hevder jeg ikke har tid til å pakke inn, det er selvbetjening på å pakke inn gaver rett utenfor. til alle butikkene på senteret. men da mener de jeg er lat... altså ikke stå å glan å vær sur hele tiden.. snakk med oss! vi prøver.. når folk er hyggelige mot meg, får jeg en god følelse utav det. kan stå å pakke inn gaver og "slå av en prat" eller om du bare sier heI,  og ikke står å glaner på hva jeg driver med på en ukomfortabel måte. 

Det skjer altfor ofte at folk ikke sier hei, og det er trist. noen sier hei fordi de føler at de må virker det som, det er også litt ekkelt. 

Jeg sier alltid hei og hade til alle, kanskje slår av en prat, men kommer an på situasjon :)

Anonymkode: 5ffda...ad9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sier hei hvis den i kassa sier hei og sier alltid tusen takk og sånt, og ber om pose FØR alt er slått inn. Sier hade noen ganger uten oppfordring, men andre ganger bare går jeg :P da føler jeg meg litt frekk. 

Endret av Mihva
Skrevet

Har bodd i Skottland og er nå i Irland halve året, så har blitt en vane å hilse på butikkansatte, takke bussjåfører og slippe alle andre før meg på buss/tog (ender alltid med ståplass i Norge)

Skrevet

Sier alltid hei hvis det er en kjekk mann, nydelige er dem... kan også finne på å flørte litt og kanskje spørre om nummeret? Men avslag etter avslag blir det, utrolig frekke, jeg har null respekt har dem. :cry3:

Skrevet

Hilser på alle som jobber på butikken hvor jeg pleier å handle ja, slår også av en prat med noen av dem, dog ikke når de sitter i kassa da jeg ikke vil oppholde dem...

Skrevet

Jeg jobber også i kassa, men opplever at de fleste er høflige og hyggelige. Sier alltid hei med et stort smil, og da får jeg rom regel det samme tilbake. Varierer sikkert fra sted til sted.

Skrevet

Jeg pleier alltid å svare med et "hei" og et smil tilbake hvis de sier hei til meg. Hvis de ikke sier hei eller gir meg særlig øyekontakt pleier jeg likevel å prøve å smile. Kanskje har de en travel/slitsom dag, og kanskje hjelper et smilende fjes litt. Uansett så liker jeg å fremstå som trivelig.

Prøver også å si "ha det", nok en gang med et smil, hvis det bare et meg og personen bak kassa der, og ingen andre kunder e.l. Jeg har en veldig forsiktig og stille stemme, så hvis det er mye bråk høres jeg ikke så godt. 

Også svarer jeg selvsagt på alt de sier/spør om. Det er vel vanlig folkeskikk.

Skrevet

Jeg hilser alltid på de i kassa. Hilser også på bussjåfører. Fikk en kommentar i fjor angående dette: "Hilser du virkelig på bussjåføren!? Det sluttet jeg med for lenge siden..." Jeg synes nå det er normal folkeskikk jeg da...

Gjest Jacklost
Skrevet

Meg: Hei :)

Han/hun: Hei :)

Han/hun: Skal du ha kvittering?

Meg: Nei takk

Meg: Ha det :) (Eventuelt god helg om det er fredag)

Han/hun: Ha det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...