AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Jeg er ikke butikkansatt selv, men jeg opplever at det å hilse pent på den som sitter i kassa dessverre er noe altfor få gidder å gjøre. Som om den som sitter der bare er en del av et maskineri, og ikke et medmenneske som gjerne kunne blitt møtt med høflighet slik som alle andre gjerne vil. Det gjelder selvfølgelig ikke bare folk som jobber i butikken, men også vaskepersonale, kantinepersonale, egentlig generelt sett yrkesgrupper som altfor mange tar litt forgitt. Jeg trodde det var helt vanlig folkeskikk å hilse på hverandre. Hvor har det blitt av den normen egentlig? Anonymkode: d26bb...602 10
drue Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Selvsagt gjør jeg det, jeg takker også for handelen.
stan Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Jeg sier bestandig hei, god dag, hallo eller noe. Og avslutter med takk skal du ha, god helg eller det som passer. 6
camliiaa Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Man kan lure! Jobber i butikk selv, og mange ganger jeg lurer på hva folk tenker når jeg sier hei og smiler til dem, og de ser rett på meg, og sier ingenting tilbake og ikke et smil engang. Og når det er flere stykker som snur seg mot meg når jeg sier hei, og ingen sier noenting tilbake. Man kan mange ganger lure. 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Jeg hilser alltid, svarer ja/nei takk på spørsmål om pose og/eller kvittering og sier alltid hade. Normal kutyme det. Anonymkode: 9c805...0a4 1
RompeRusk Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 Jeg gjør det, bortsett fra hos den lokale kiwien. Maken til sure og gretne folk som jobber der har jeg aldri opplevd. Siste endestopp før de evige jaktmarker, virker det som 1
Djungelvrål Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 Ja, sier hei. De i kassa sier noen ganger hei først. Har jobbet i butikk selv, jeg sa alltid hei og så på kunden før jeg begynte å skanne varer. 1
Gjest KlippKlapp Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 (endret) Som oftest. Ikke sikkert hun eller HAN(mange gutter og menn som jobber i butikk) høree det alltid, jeg er lavmælt . Jeg synes for øvrig ikke det fjør noe om kunden ikke sier hei - det er den som jobber i butikken som har ansvaret for det. Endret 7. november 2016 av KlippKlapp
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Som regel sier den i kassen hei først, eller gjør jeg det selv. Så sier jeg takk når jeg er ferdig betalt, ja eller nei takk til kvittering, og ha det bra når jeg har pakket ferdig varene og skal gå min vei. Anonymkode: 9ef5d...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Joda, men sier det ganske svakt og der høres ut som et kvekk (noe det alltid gjør når jeg har vært stille en god stund) Anonymkode: 383ce...4e8
Gjest Ms. Daisy Skrevet 7. november 2016 #14 Skrevet 7. november 2016 Sier alltid hei og hadet - handler om normal folkeskikk mener jeg da.
infectedsopp Skrevet 7. november 2016 #15 Skrevet 7. november 2016 Ja, jeg hilser alltid på den som sitter i kassen Svarer ja eller nei takk til pose og kvittering og avslutter alltid med ha det bra. Har alltid gjort det.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #16 Skrevet 7. november 2016 Alltid. Sier også takk, ja takk/nei takk og ha det bra osv også. Er da oppdratt med skikkelig folkeskikk. Anonymkode: f7ed9...e6d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #17 Skrevet 7. november 2016 Sier alltid hei, og sier nei takk/nei det går fint dersom de spør om jeg skal ha kvittering. Sier de ha det så sier jeg ha det tilbake. Sier de ha en fin dag, sier jeg takk ligeså eller noe i den duren. Anonymkode: 4bf8c...5ba
Gjest thejohan Skrevet 7. november 2016 #18 Skrevet 7. november 2016 Jeg sier alltid hei, men det er jaggu meg sjeldent at jeg får noe tilbake her jeg bor! Det er spesielt ei dame her som ALDRI sier noe. Hun sier ikke engang beløpet man skal betale, og da blir jeg sånn der overhyggelig og smiler og babler i vei. Uten å få noe tilbake!
Frk.K Skrevet 7. november 2016 #19 Skrevet 7. november 2016 Som oftest, ja! Om morgningen eller om jeg er kjempe trøtt, så kan det hende at jeg ikke gjør det, ikke for å være frekk eller noe, men fordi inni hodet mitt så sier jeg hei og smiler pent men på utsiden så skjer det ingenting. Eller så sier jeg det sikkert sånt kjempe lavt at de ikke hører det og får kjempe dårlig samvittighet på veien ut om jeg føler at de ikke hørte det eller at jeg var for treg til å reagere.
Gjest Raindrops Skrevet 7. november 2016 #20 Skrevet 7. november 2016 (endret) Ja. Jeg er ikke stor på småprat, men jeg klarer å klemme ut av meg et "hei" til serviceansatte. På bussen har jeg sluttet med det da. Det et så demotiverende når sjåføren ikke snur seg i min retning engang, så jeg hilser bare hvis de hilser først, og da svarer jeg uansett automatisk. Endret 7. november 2016 av Raindrops
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå