Gå til innhold

Overreagerte jeg ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag satt vi ved middagsbordet og sønnen min fortalte at læreren hadde glemt han og hele klassen tok tur til byen uten han. Pga han satt på toalettet. Det var dumt, læreren beklaget og de ordnet opp i det. Han synes det var dumt, men ja sånn kan skje. 

Etter han fortalte om det så sa sønnen til samboeren at det var han egen skyld pga han gikk på do og burde følge med. Da plutselig begynner faren å være enig og begynner å fortelle om en nylig episode der min sønn gikk en annen vei enn han skulle( de var på en kamp) og at det var ikke rart at han ble glemt pga han er en sånn person som skylder bare på andre og tar ikke ansvaret selv. Sønnen min sa til han at det var slemt sagt og jeg så at han ble skikkelig lei seg ( nesten på gråten)

Da sa jeg at man snakker ikke sånt til barna, at det var en usmakelig kommentar.... spesielt ikke foran andre og at læreren uansett bør ha kontroll. Og at det i seg selv må være en negativ negativ opplevelse for en 9-åring. Da begynte han med at det var ikke sånt ment osv.

han mener jeg er urimelig og at jeg ikke kan snakke sånn til han foran barna. 

Jeg føler at det var min plikt å forsvare barnet. Hvis det var hans barn hadde jeg gjort det samme.

Anonymkode: 7c7ce...609

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. Forøvrig burde læreren endre sine rutiner slik at han er sikker på at alle elevene er med. 

• Liker 9
Skrevet

Læreren burde ha telt antall elever og om alle var med.

Jeg må si dette er ene og alene lærerens feil. 

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke si meg imponert over læreren her.

Når det er sagt så kan det være en annen grunn til at sønnen din stikker seg bort, når det har skjedd tidligere også så lurer jeg på om det er bevisst eller tilfeldig (?), blir han mobbet?

Gjest Sugemerke
Skrevet

Både læreren og stefaren er helt på en snurr!

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Sånt skal ikke skje, og nei du Overreagerte ikke. Her gjorde læreren en stor feil.

Skrevet

Lærere skal telle barna slik at slikt ikke skjer.

Om sønnen deres er litt "surrete" er det på sin plass å si det, men det kan ordlegges på en annen måte.

Når det er sagt er jeg enig med stefar at det er bedre at foreldre er samkjørte og diskuterer seg imellom, fremfor å bli kranglete foran barna. Man skal jo stå sammen om oppdragelsen. Jeg hadde nok bare korrigert det vennlig, og så tatt det opp med ham etterpå. 

Anonymkode: a8f4c...6c1

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ordnet opp med læreren når han ringte og det kommer ikke til å skje flere ganger.

Det er samboer sin reaksjon som gjorde at jeg ble irritert.

ts

ps. dette er første gang at det skjer noe sånt. 

Skrevet

Du over reagerer ikke. Her hadde jeg blitt skikkelig forbanna på lærer. På stefar hadde jeg blitt både forbanna og såret. Godt du forsvarte barnet ditt, stefar burde skjerpe seg. Dette hadde jeg tatt opp uten barn til stede, fikk veldig vondt av sønnen din her.

Anonymkode: 9e2fc...761

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du over reagerer ikke. Her hadde jeg blitt skikkelig forbanna på lærer. På stefar hadde jeg blitt både forbanna og såret. Godt du forsvarte barnet ditt, stefar burde skjerpe seg. Dette hadde jeg tatt opp uten barn til stede, fikk veldig vondt av sønnen din her.

Jeg pleier å ta opp ting uten barn til stedet ,men her følte jeg at jeg måtte stoppe hele greia og forsvare ham.

Det er han som er såret pga jeg ,,satt han på plass foran barna,,.

Han får bare være sur. Ville bare høre hva andre synes og om jeg reagerte riktig.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Umm...nei, jeg synes du ikke overreagerer. Og jeg ville ha sagt hva jeg vil foran barna, uansett om det er stefaren eller barnefaren...og har gjort det i alle årene jeg har hatt barn. Barna mine skal vite at jeg stiller opp for dem når jeg føler at de trenger min støtte, spesielt om det går mot andre voksne i livet deres.  

Endret av Outlander
  • Liker 6
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ta det opp med FAU. Og rektor. Rektor må få vite hvordan lærerne oppfører seg. Lærerne må begynne med å krysse av på lister med alle elevene i klassen med det samme de starter på en tur, regelmessig i løpet av turene, og når man kommer tilbake/begynner å gå tilbake. Noe annet er helt uakseptabelt!! 

Skrevet

Dere er alle litt skyldige. Læreren har ansvar og burde ikke ha glemt sønnen din. Mannen din burde ikke ha lagt ansvaret på gutten. Du burde ikke ha kritisert far foran barnet, men heller tatt det etterpå og så tatt en samtale med sønnen om at det ikke var hans feil. I beste fall ha forklart far at han tar feil så han kunne bedt gutten om unnskyldning selv. 

Eneste som er totalt uskyldig i dette er guttungen. 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag satt vi ved middagsbordet og sønnen min fortalte at læreren hadde glemt han og hele klassen tok tur til byen uten han. Pga han satt på toalettet. Det var dumt, læreren beklaget og de ordnet opp i det. Han synes det var dumt, men ja sånn kan skje. 

Etter han fortalte om det så sa sønnen til samboeren at det var han egen skyld pga han gikk på do og burde følge med. Da plutselig begynner faren å være enig og begynner å fortelle om en nylig episode der min sønn gikk en annen vei enn han skulle( de var på en kamp) og at det var ikke rart at han ble glemt pga han er en sånn person som skylder bare på andre og tar ikke ansvaret selv. Sønnen min sa til han at det var slemt sagt og jeg så at han ble skikkelig lei seg ( nesten på gråten)

Da sa jeg at man snakker ikke sånt til barna, at det var en usmakelig kommentar.... spesielt ikke foran andre og at læreren uansett bør ha kontroll. Og at det i seg selv må være en negativ negativ opplevelse for en 9-åring. Da begynte han med at det var ikke sånt ment osv.

han mener jeg er urimelig og at jeg ikke kan snakke sånn til han foran barna. 

Jeg føler at det var min plikt å forsvare barnet. Hvis det var hans barn hadde jeg gjort det samme.

Du gjorde helt det rette! Lærer som skal ha kontroll på sånt. Jeg forsvarer også ungene mine når pappan er urettferdig. 

Anonymkode: 9a802...e65

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er samboer sin reaksjon som gjorde at jeg ble irritert.

Det ble du med god grunn. Samboeren må rydde opp her. Han må trekke alt tilbake og be om unnskyldning.

Endret av jabx
  • Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å ta opp ting uten barn til stedet ,men her følte jeg at jeg måtte stoppe hele greia og forsvare ham.

Det er han som er såret pga jeg ,,satt han på plass foran barna,,.

Han får bare være sur. Ville bare høre hva andre synes og om jeg reagerte riktig.

Jeg synes du gjorde helt riktig å forsvare sønnen din der og da. Men jeg hadde ikke gitt meg på det, og tatt det opp igjen når dere var alene.
Stefar får bare være sur og såret, han over reagerer veldig, og har ingen grunn til å bli sur og såret.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Outlander skrev:

Umm...nei, jeg synes du ikke overreagerer. Og jeg ville ha sagt hva jeg vil foran barna, uansett om det er stefaren eller barnefaren...og har gjort det i alle årene jeg har hatt barn. Barna mine skal vite at jeg stiller opp for dem når jeg føler at de trenger min støtte, spesielt om det går mot andre voksne i livet deres.  

JA!!!

Anonymkode: 329d3...e59

Skrevet

Her er det snakk om en far, men alle sier stefar. Hvor kommer stefar inn i bildet?

Anonymkode: 49072...849

Skrevet

Man setter ikke partner på plass foran barna. så enkelt er det. Man prater heller sammen i ettertid så den ene kan gå å be om tilgivelse. Nå har du ett barn som ikke har tilgitt og sitter med følelse av at stefar ikke liker han og at du ikke liker stefar. Altså en lei familiesituasjon. 

Anonymkode: 8564d...c44

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du gjorde det riktige

Anonymkode: d4eb2...012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...