Gå til innhold

Helseangst: Hva hjelper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter virkelig med det jeg har skjønt kalles helseangst. Jeg har hatt en tøff oppvekst, men har alltid vært veldig sterkt psykisk, frem til det siste året (er nå 23.) Jeg har begynt å legge merke til hvor mye som står om kreft over alt, og mistenker stadig at jeg har en eller annen kreftform. "Symptomene" jeg har(som f.eks hodepine = hjernesvulst, trøtthet = f.eks leukemi eller lymfekreft) går etterhvert over,angsten for akkurat den krefttypen slipper taket, men avløses ganske kjapt av angsten for en ny type. Jeg klarer ikke å tenke på fremtiden, fordi jeg regner med å dø innen få år. Jeg ser for meg hvor forferdelig det blir for både meg selv og de rundt meg å gå og vente på at jeg skal dø. 

Dette ødelegger livet mitt. Skulle ønske jeg bare kunne føle meg trygg på å leve i mange år til,og å nyte livet mens jeg er ung. Savner å ha deadliner og papirarbeid som største bekymring i livet. Noen som har slitt med det samme og kan anbefale noe spesiell terapi? Jeg orker ikke psykologer ala typen "hva føler du da?" og "hvordan får det deg til å føle deg?" Er dette mulig å få til utenfor jobbtider? Jeg ønsker ikkeå fortelle arbeidsgiver om dette,da jeg ikke er fast ansatt, men håper på å bli det.

Anonymkode: b7f1d...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke psykologer ala typen "hva føler du da?" og "hvordan får det deg til å føle deg?"

Det er vel ikke akkurat slik psykologer driver på da, men det virker som om du er helt fastlåst og nekter å bli bedre.

Hva slags råd er du egentlig ute etter?

Anonymkode: 3dd57...805

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg sliter virkelig med det jeg har skjønt kalles helseangst. Jeg har hatt en tøff oppvekst, men har alltid vært veldig sterkt psykisk, frem til det siste året (er nå 23.) Jeg har begynt å legge merke til hvor mye som står om kreft over alt, og mistenker stadig at jeg har en eller annen kreftform. "Symptomene" jeg har(som f.eks hodepine = hjernesvulst, trøtthet = f.eks leukemi eller lymfekreft) går etterhvert over,angsten for akkurat den krefttypen slipper taket, men avløses ganske kjapt av angsten for en ny type. Jeg klarer ikke å tenke på fremtiden, fordi jeg regner med å dø innen få år. Jeg ser for meg hvor forferdelig det blir for både meg selv og de rundt meg å gå og vente på at jeg skal dø. 

Dette ødelegger livet mitt. Skulle ønske jeg bare kunne føle meg trygg på å leve i mange år til,og å nyte livet mens jeg er ung. Savner å ha deadliner og papirarbeid som største bekymring i livet. Noen som har slitt med det samme og kan anbefale noe spesiell terapi? Jeg orker ikke psykologer ala typen "hva føler du da?" og "hvordan får det deg til å føle deg?" Er dette mulig å få til utenfor jobbtider? Jeg ønsker ikkeå fortelle arbeidsgiver om dette,da jeg ikke er fast ansatt, men håper på å bli det.

Anonymkode: b7f1d...567

Hei. Jeg vet så altfor godt hvordan du har det! Jeg har hatt sterk helseangst i 15 år før jeg fikk det bedre. Fikk hjelp av Dr Wilhelmsen som er spesialist i hypokonderi. Før det prøvde jeg en del psykologer, men det hjalp meg ikke da jeg følte at de ikke hadde kompetanse til å gi meg de rette verktøyene til og forandre tankene mine. Dr Wilhelmsen tok problemet ved roten og han jobbet kognitivt med akkurat helseangst, det var det jeg trengte.  Håper du får riktig hjelp, for det er utrolig vondt og ha det sånn! Ønsker deg masse lykke til😊

• Liker 1
Skrevet

hei jeg ble kvitt helse angsten min ved hjelp av psykadelika. 

jeg sjønte at døden er en fysisk greie og at sjelen vil leve videre uansett!! 

ikke anbefalt og klusse me psykadelika om du ikke kjenner noen som bruker ta det +er i det milijøet.

grunn til jeg sluttet .

Men min anbefaling er egentlig og bare gi faen , vi skal alle dø engang, og heller leve i nuet.

Heller tenke på de ting du er glad for og setter pris på.

Jeg hadde dødsangst lenge etter pappa døde. og redd for og dø av hjertestans pga angsten.

Ellers kan de hende du har blokerte chacra, så da anbefaler jeg deg og oppsøke en healer.

Kan anbefale deg en faktisk, søk skytsengelen på facebook.

Anonymkode: 19157...d64

Skrevet

og ja grunnen til jeg vet healinga hjelper er fordi jeg fikk en healing av henne jeg anbefalte deg selv!!

Det hjalp:D

Skrevet

Det er "kognitiv terapi" du er ute etter. Oppfordrer deg til å snakke med fastlegen om det, det er mye forskjellig som kan prøves, men som du vet kan du ikke få konkrete, praktiske råd her på KG. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei jeg ble kvitt helse angsten min ved hjelp av psykadelika. 

jeg sjønte at døden er en fysisk greie og at sjelen vil leve videre uansett!! 

ikke anbefalt og klusse me psykadelika om du ikke kjenner noen som bruker ta det +er i det milijøet.

grunn til jeg sluttet .

Men min anbefaling er egentlig og bare gi faen , vi skal alle dø engang, og heller leve i nuet.

Heller tenke på de ting du er glad for og setter pris på.

Jeg hadde dødsangst lenge etter pappa døde. og redd for og dø av hjertestans pga angsten.

Ellers kan de hende du har blokerte chacra, så da anbefaler jeg deg og oppsøke en healer.

Kan anbefale deg en faktisk, søk skytsengelen på facebook.

Blokkerte chakra 🙄 Skulle ønske kvakksalverloven fortsatt gjaldt!

Anonymkode: 43c7d...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...