Windy Skrevet 24. november 2004 #1 Del Skrevet 24. november 2004 Om man har kommet så langt i prosessen, vil da arbeidsgiveren ringe deg uansett om du får jobben eller ikke? Og når de sa de skulle bestemme seg "til uka" (eller noe slikt, det gjelder ikke meg), kan det være negativt at de ennå ikke har ringt? Eller trenger det nødvendigvis ikke ha noe betydning? Jeg spør vel etter deres erfaringer i dette punktet, det er jo umulig å vite ... Hjertlig takk til de som har noen vettuge svar å komme med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. november 2004 #2 Del Skrevet 24. november 2004 Om de ringer eller ikke varierer, mitt inntrykk er som oftest at de som har kommet til 2. gangsintervju blir ringt, og stort sett innen en uke etter intervjuet selv om de ikke har fått jobben. Men, som sagt, det varierer fra sted til sted. Er du usikker, så ring dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. november 2004 #3 Del Skrevet 25. november 2004 De vil vel ofte prøve å få tak i den som ble innstilt som nr en først, det hender jo at folk finner seg noe annet i mellomtiden og da vil de gjerne treffe nr. en først for å høre om denne forstsatt er interessert. Men jeg har også opplevd en gang å få telefon om at jeg ble nr tre, men at de ikke hadde fått tak i nr en og to ennå de ikke viste noe om hvorvidt de ville ha jobben eller ikke. Så konklusjonen min er vel at - tja, jeg vet ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 25. november 2004 #4 Del Skrevet 25. november 2004 Hmmm... når man har kommet så langt, er det vel vanlig folkeskikk å gi beskjed om resultatet...? Det er uansett ingen skam å ringe og spørre... Sånn rent hypotetisk KAN du jo ha fått tilbud om en annen jobb som du ønsker å gi et raskt svar på... Du må bare undersøke om du fikk "drømmejobben" først, for da takker du jo selvfølgelig nei til den andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mulle7 Skrevet 27. november 2004 #5 Del Skrevet 27. november 2004 De bør absolutt gi beskjed, det er normal folkeskikk. Men som du sier, det er helt umulig å vite akkurat hvordan de forholder seg. Det kan være mange grunner til at det drar ut, sykdom, stort arbeidspress, lang betenkningstid på den som blir tilbudt jobben først - eller ren sløvhet... Lurer du veldig, er det greitt å ta en telefon og få avklart situasjonen litt, men jeg liker ikke selv å ta slike telefoner, det er jo aldri gøy å få et avslag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 27. november 2004 #6 Del Skrevet 27. november 2004 Om man har kommet så langt i prosessen' date=' vil da arbeidsgiveren ringe deg uansett om du får jobben eller ikke?[/quote'] Det ville jeg absolutt ha forventet ja. Og om jeg hadde gått så langt som til 2.gangs intervju så hadde jeg ikke vært redd for å ringe de. 2.gangs intervju som jeg kom til "en gang" så var det 3 personer som ble vurdert. Jeg fikk beskjed om hvilke dag de skulle bestemme seg på. Hørte ingen ting...så da ringte jeg de dagen etter.. Men dessverre hadde prosessen tatt lenger tid, pga han ene som skulle være med å ta avgjørelsen var bortreist. Vel, jeg fikk ikke den jobben. Men var ikke så veldig lei meg for det. Men forresten, synest jeg det er litt komisk. Mens arbeidsgiver forventer å få en medarbeider som er pliktoppfyllende, ansvarsbevist og bla,bla,bla....så er det mange arbeidsgiver SELV som ikke oppfyller de kravene. Om en har sagt et tidspunkt de skal komme til en avgjørelse, så synest jeg det minste de kunne ha gjort var å ta en rask telefon om at det tok noe lenger tid. Men..det er vel ikke sååå viktig det da... :-x 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 27. november 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 27. november 2004 Det er godt folk er enig i at en telefon kunne de kostet på seg. Men ingen telefon har vi fått... Jeg skal si at han kan ringe de for å høre i hvertfall, men det får være opp til han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. november 2004 #8 Del Skrevet 27. november 2004 Når jeg ansatte folk - som jeg hadde hatt inne til intervju (hvertfall de som var inne for 2. gang) - ringte jeg alltid og ga beskjed - uansett utfall. Synes det har noe med høflighet å gjøre - og det sier noe om firmaet som sådan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #9 Del Skrevet 27. november 2004 Rekrutteringsrutinene sier så utrolig mye om et firma - mitt firma sender ALLTID bekreftelse på at søknaden er mottatt, skriftlig avslag til alle som ikke blir tatt inn til intervju, og ringer til alle som blir intervjuet uansett utfall. Trodde det var vanlig folkeskikk jeg - selv om det er mange søkere. Det handler jo tross alt om potensielle kunder og medarbeidere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå