Gå til innhold

Mensen en uke for tidlig

Fremhevede innlegg

Skrevet

I juli så var mensen av en eller annen merkelig grunn nesten to uker forsinket, og etter det har den kommet en uke for tidlig hver måned slik at den nå bare kommer med tre ukers mellomrom. Det er så rart, for jeg har hatt 100% regelmessig syklus i flere år nå (er i 20-åra nå). Jeg har også alltid hatt nokså små blødninger og jeg har aldri opplevd å blø gjennom - inntil dette skjedde. Nå bare RENNER det ut i store mengder, det kommer slimete blodklumper og det blør gjennom buksa til og med. Hva kan dette skyldes? Tror dere det er noe farlig? :(

Anonymkode: 40f2b...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel legge til at det har vært en stressende periode med mye omveltninger i livet. Mistenker også at jeg har nokså kraftig jernmangel for tiden. Usikker på om det kan forklare noe av det da.... 

Skrevet

Kan nok komme av stress, ja. Det slår ut forskjellig på alle, noen mister mensen tilogmed (opplevde selv at mensen ikke kom i det hele tatt etter jeg falt i en elv, haha). Men helt vanlig at den blir uregelmessig ihvertfall. Kanskje dra til legen og høre, siden det virker som du trenger å få sjekket jernnivået uansett?

Anonymkode: ef396...81f

Skrevet

Jeg fikk også mensen igår, en uke tidligere enn "planlagt". Det skjer, jeg ville ikke bekymret for det. 

Det er vel mer hvis man får mange småblødninger, langvarig menstruasjon eller annet at man bør være obs. 

Anonymkode: 3dff7...5f6

Skrevet
21 timer siden, Aamu skrev:

Dra til legen!

Hvorfor? Er det nødvendig? Kan det være noe farlig som ligger bak? Hva da f.eks? 

Skrevet

Bare vent til du blir førti du.. da øker både dager, mengde og blodklumper. Det blir et helvete!! Gleder meg til å bli pensjonist og kvitt mensen for godt!!!

Anonymkode: 858cb...487

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...