Dovendyr1 Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 (endret) Ønsker å ha et sted for oss som fryser (mer enn andre/hele tiden) , der vi kan få råd og tips fra hverandre, samt klage over hvor kaldt det er. Jeg gruer meg så sykt mye til de neste månedene! Har jeg først blitt skikkelig kald, hjelper det ikke hvor varmt jeg får det inne, er liksom helt gjennomfrossen . Dette gjelder nå i den kalde årstiden. Noen tips mot dette? Sittet i skrivende stund under et ullpledd og et fleecepledd med fyr i peisen. Har på to gensere hendene mine er iskalde , og jeg småfryser . Bruker alltid tøfler inne. Sover med sokker hele året (finnes netter på sommeren det ikke behøves) . Inatt måtte jeg sove med Pysj og ullsokker, vinterdyna med flanelltrekk og pledd i fotenden . Jeg frøs fortsatt ! Ikveld må jeg nok sove med to dyner. Det skal sies at gradestokken sier det er 12 minus, så det er faktisk kaldt. Flere som meg? Ingen rundt meg viser meg særlig forståelse kan til en viss grad forstå der, når jeg fryser så mye mer enn andre, er nok vanskelig å ta meg seriøst når jeg fryser med 22 grader innendørs. Men som sagt, blir jeg kald helt innerst, blir jeg aldri varm igjen. Jeg har ikke tatt opp dette med lege før, regner med det ikke er noe vits uansett. Tidligere sjekket stoffskiftet for noe annet, det er ok, HB og jern er normalt. Jeg har lavt blodtrykk da. Flere frossenpinner som vil klage litt? Vil legge til en ting til. Når jeg er ute i "kulda" Så blir jeg lett ør og litt Svimmel, og kroppen blir mye stivere. Når jeg skriver dette nå så er fingrene mine treige og stive fordi de er så kalde (sitter fortsatt med pleddd . Har alltid tenkt at dette er helt normalt, er nå den siste tiden jeg har begynt å spekulere litt, da jeg synes det har forverret seg. . Endret 7. november 2016 av Dovendyr1 1
Gjest Beatbox Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 1 minutt siden, Dovendyr1 skrev: Ønsker å ha et sted for oss som fryser (mer enn andre/hele tiden) , der vi kan få råd og tips fra hverandre, samt klage over hvor kaldt det er. Jeg gruer meg så sykt mye til de neste månedene! Har jeg først blitt skikkelig kald, hjelper det ikke hvor varmt jeg får det inne, er liksom helt gjennomfrossen . Dette gjelder nå i den kalde årstiden. Noen tips mot dette? Sittet i skrivende stund under et ullpledd og et fleecepledd med fyr i peisen. Har på to gensere hendene mine er iskalde , og jeg småfryser . Bruker alltid tøfler inne. Sover med sokker hele året (finnes netter på sommeren det ikke behøves) . Inatt måtte jeg sove med Pysj og ullsokker, vinterdyna med flanelltrekk og pledd i fotenden . Jeg frøs fortsatt ! Ikveld må jeg nok sove med to dyner. Det skal sies at gradestokken sier det er 12 minus, så det er faktisk kaldt. Flere som meg? Ingen rundt meg viser meg særlig forståelse kan til en viss grad forstå der, når jeg fryser så mye mer enn andre, er nok vanskelig å ta meg seriøst når jeg fryser med 22 grader innendørs. Men som sagt, blir jeg kald helt innerst, blir jeg aldri varm igjen. Jeg har ikke tatt opp dette med lege før, regner med det ikke er noe vits uansett. Tidligere sjekket stoffskiftet for noe annet, det er ok, HB og jern er normalt. Jeg har lavt blodtrykk da. Flere frossenpinner som vil klage litt? Ja!! Jeg har også lavt blodtrykk og fryser stort sett hele året...Min unnskyldning er fibromyalgi og dette lave blodtrykket. Flytte til varmere strøk er absolutt en mulighet...
wulfie Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Huff, det er fælt! Jeg satt ved siden av en ovn som blåste varme, mens jeg var pakket inn i tykke klær og teppe. Om nettene som jeg med bukse, tykke sokker, tykk genser og har tykk dyne over meg. Har også en morgenkåpe i sengen som er over meg hvis jeg fryser veldig.
Gjest Daryl Dixon Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Fryser året rundt jeg. Ullsokker, ulvang rav genser, rørosteppe, fyr i ovnen og varmepumpe... fryser enda. Alltid kald på henda og beina. Og enda blir det kaldere
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Kan lavt blodtrykk føre til at man fryser? Fint å ha noe å skylde på da jeg også har dette Da jeg gikk på vgs hadde jeg et teppe i skapet som jeg tullet meg inn i timene Anonymkode: 152c5...f29
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Diverse tips: Varmt bad eller dusj Fysisk bevegelse Varmeflaske Ullundertøy (evt. med tynn bommull under) Pledd som legges over bena, spesielt over knærne, det er et tips å holde knærne varme Sovepose i tillegg til dyne i senga Isolasjon oppå madrassen, som en madrassbeskytter av ull, eller en dyne, madrasser kan være kalde Vedovn, ikke åpen peis Anonymkode: 46203...ae9 2
Marissa Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 Kjøp en slik http://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/helse-og-hudpleie/FWM40/beurer-fotvarmer-fwm40 beste investeringen som finnes for en som alltid fryser på beina!
Gliffy Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 Jeg er også sånn! Gruer meg også fryktelig til de neste månedene. Det som jeg syns hjelper mest er varmeflaske. Setter meg under teppe med varmeflaske og varm te i myk flannelspysj og tøfler så pleier det å bli bra.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #9 Skrevet 7. november 2016 Jeg er også en frysepinn og lavt blodtrykk, har det sammenheng?? Sover med varmeflaske hele året så og si, det hjelper mye! Så tips til dere andre. Har et sånt kosedyr med plass til varmeflaske i, så holder rundt den om natten. (Jeg er voksen altså ) Anonymkode: f779c...815
Gjest Daryl Dixon Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også en frysepinn og lavt blodtrykk, har det sammenheng?? Sover med varmeflaske hele året så og si, det hjelper mye! Så tips til dere andre. Har et sånt kosedyr med plass til varmeflaske i, så holder rundt den om natten. (Jeg er voksen altså ) Anonymkode: f779c...815 Jeg har og varmeflaskebamse😊 og elektrisk varmeteppe som jeg setter på før jeg legger meg.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Er det fordi husene er kalde/dårlig isolerte, tror dere? Her hos meg er det også iskaldt hver vinter, så strømregningen blir nok skyhøy, ja! Anonymkode: 4b246...33f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Lavt blodtrykk her også. Målt senest i dag, 90/60 Har bestilt slike til å ha i skoene mine på jobb http://www.ebay.co.uk/itm/311160148036?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=610362600226&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Varmeflasken er alltid nært meg. Sliter ut mange ullsokker om vinteren. Nytter ikke hvor mye jeg trener ´, blodtrykket går ikke opp!!! Hater å fryse. Kan ikke skjønne at jeg bor i nord!! Anonymkode: d6d36...c01
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #13 Skrevet 7. november 2016 Jeg jobber ute hele året, og er helt forferdelig når vinteren kommer. Kom nettopp fra kveldsvakt og tok meg en glovarm dusj. Vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal overleve dette halvåret. Har kjøpt meg ull og en god dukjakke men det hjelper forsatt ikke. Anonymkode: f908a...632
calavi Skrevet 7. november 2016 #14 Skrevet 7. november 2016 Jeg har alltid vært en frysepinn, men nå går jeg på medisiner som senker det lave blodtrykket mitt ytterligere, og det merkes godt... Har elektrisk varmeteppe i sengen samt varmeflaske(r) når jeg skal legge meg. Leiligheten er godt isolert, men det skal så lite til før jeg føler meg frossen og da skal det en del til før jeg får varmen igjen. Pledd, tøfler og varm drikke er det som redder meg. Samt verdens beste dundyne. Elsker dynen min <3
Sitronmelis Skrevet 7. november 2016 #15 Skrevet 7. november 2016 Her er det -21 i kveld, jeg fryser ikke Fyret godt i peisen og nå sitter jeg her bare i t-skjorte, snart klar for sengen. Så kan ikke si jeg er en frostpinne Men jeg fryser lett ute, selv om jeg har på meg gode klær. Jeg er heller omvendt, svettet som en GRIS i sommer og klagde på varmen Så når høsttemperaturene kom var det en lettelse Men det er ikke deilig å gå ut nå akkurat. Mitt tips er gode ullplagg og ullsokker Akkurat gått til innkjøp av Kari traa sitt ullundertøy, og de er skikkelig gode, kunne bodd i de hele vinteren
wintergirl Skrevet 7. november 2016 #16 Skrevet 7. november 2016 Jeg er også en frysepinne. Selv på sommeren så liker jeg å sitte nærme en ovn på kvelden. Når jeg er hos andre og vi sitter på verandaen, så er jeg den som sitter nærmest terrassevarmeren og koser meg, mens de andre sliter fordi de syns det er for varmt. Så ja, du er ikke alene nei 😊
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #17 Skrevet 8. november 2016 Også lavt blodtrykk å fryser lett i ro, holder meg i bevegelse=blodtrykk opp, fryser ikke merAnonymkode: 3873d...f0c
Lammelåret Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 Pulsvarmere hjelper! Kanskje også leggene/anklene?
prt90 Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 Flytt til en bolig med skikkelig isolasjon så slipper du å fryse
FriCol Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 Jeg har også lavt blodtrykk og har alltid fryst mye, men jeg vet ikke om det nødvendigvis har noen sammenheng? Ser jo litt sånn ut siden alle som skriver her har lavt blodtrykk. Det var vel først i fjor at jeg endelig klarte å holde meg ganske varm gjennom vinteren. Ull, ull, ull! Jeg har alltid på meg ull innerst! Nå har jeg på meg ullstilongs, ullsokker, turbukse, tynn ull(undertøy)genser og tjukk ullgenser fra Jegma. Da jeg var ute på tur med hunden i sta tok jeg på meg tjukke votter og ørevarmere, og da holdt det med en tynn dunjakke ytterst for å holde meg varm på turen. Nå er det ikke verre enn ca 4 minus her da, jeg kan godt finne på å ha på meg to ullstilongser. Jeg fryser mer når jeg ikke har på meg turklær selvfølgelig, stramme jeans er skikkelig kaldt, så det viktigste er klær med god plass så luften får sirkulert godt. Dette er hvert fall det som fungerer best for meg inne fryser jeg ikke særlig mye, men jeg har en veldig godt isolert leilighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå