Gå til innhold

CEL og hennes elskede mann. ¤10.08.02¤


CEL.

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss 10 august 2002 i Saltstraumen kirke utenfor Bodø. Jeg er døpt i den kirken og det er en kjempefin gammel trekirke fra 1800-tallet.

Mannen min kommer fra Lødingen ikke langt fra Harstad, og jeg kommer fra Tverlandet utenfor Bodø.

Vi traff hverandre på et studenthjem i Oslo(vi måtte til Oslo for å finne en nordlenning icon_wink.gif )

Vi skal ha ca 70 stk til middag (hvis alle svarer ja) og ca 15 ekstra til kaffen. Lokale er bestilt, vi skal ha festen på Tverlandet Samfunnshus. Kokken har sagt ja til å stille opp, det er vi glad for siden har er så flink. Forlovere er for lengst spurt og de har svart ja. Toastmaster har sagt ja til jobben også.

Jeg har ikke funnet kjole enda icon_eek.gif ,men jeg skal snart ut for å prøve. Det skal jo klaffe for alle som skal være med. Buketten er sett ut og jeg har fått prisoverslag på den. Vingler veldig mye med bukettene og er veldig usikker på hva jeg skal velge( min kjære skal ikke velge ut for meg). Undertøy og sko er heller ikke klare, men det order jeg etterhvert. Min kjæres dress/smoking er heller ikke klar, men han vurderer å leie.

Det vi holder på med akkurat nå er invitasjonene. De skal i trykken nå om ikke så lenge, og vi håper å få de ut før påske. Søskenbarnet mitt skal hjelpe oss med forsiden til invitasjonskortene. Vi skal ha lilla monogram.

Mer kommer vel på i denne dagboken. Skal legge ut bilde av kjolen når jeg har bestemt meg.

_________________

¤CEL¤

[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-03-05 11:05 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-04-10 20:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å nevne at vi ønsker å ha en bekjent av oss til å spille i bryllupet vårt. Akkurat nå ser det ikke bra ut, har sendt masse mailer til han, men han svarer ikke på dem. Han er mye ute og farter, så jeg håper at det er årsaken til at han ikke har svart. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser for meg kirken. Det blir kjempeflott. (Har selv oldeforeldre som er begravet der.)

Forestiller meg fint vær, blå himmel og Børrvasstindene i bakgrunnen. SUKK!! Det er helt fantastisk der oppe.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er invitasjonene jeg har falt for! De passer perfekt til oss, siden vi skal ha lilla som farge i bryllupet og at vi ønsket oss monogram. Min kusine jobber med invitasjonene nå og vi håper at vi han få de ut like over påske... Det ser ikke ut som om hun kommer til å bli ferdig før påske slik som jeg håpet. Hun er vel en travel kvinne med mye å gjøre...

_________________

¤CEL¤1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-04-10 20:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg endelig vært å prøvd kjoler! Kjempegøy. Måtte benytte sjansen når jeg skulle hjem i påsken. Jeg skal leie kjole og da lønner det seg å leie i Bodø med tanke på at man skal levere den tilbake kort tid etter bryllupet.

Jeg hadde sett meg ut en del St. Patrick kjoler, så jeg visste hva jeg ville ha. Jeg prøvde bla. denne og denne. Det er samme farge på disse kjolene (bildene viser ikke det), og det endte med at jeg prøvde overdelen til 1344 og skjørtet til 680(det uten slep). De satt perfekt! Kjempefine sammen. De på brudesalongen er så hyggelige at de misker mellom de forskjellige modellene, slik at man kan ha den overdelen og skjørtet man liker best. 'Slik gjør de nok ikke i Oslo', sa hun som hjalp meg, og det gjør de sikkert ikke. Leieprisen ville komme på 4-4500,- og det er ikke så ille syntes jeg.

Mamma og søsteren min Trine var med meg til brudebutikken. De tok bilder av meg og nå gjenstår det bare å få de fremkalt. Samboeren min skal ikke få se dem, han må vente til 10 august icon_wink.gif

Jeg bestilte time til fotograf, så det er i boks nå. Han skulle på ferie 2 dager etter vårt bryllup, så det var flaks! Det eneste som er litt 'dumt', er at vi skal til fotografen før vielsen. Da får jo samboeren min sett meg, men det må bli slik, siden vielsen er kl 15.

Så fikk jeg endelig svar fra han som vi ønsker å ha som 'spillemann'. Han kunne ikke icon_cry.gif . Han er på østlandet når vårt bryllup er, så det blir langt for han å dra helt til Bodø for en spillejobb. Men jeg ble skikkelig skuffet! Han er så flink og jeg ville ha han! Nå må vi ordne nye folk til å spille, og det begynner å haste!

Jeg fikk også sett på lokalene vi skal leie og funnet ut hvor mange bort det går i bredden og lengden.

Alt i alt fikk jeg gjort mye denne påsken! Nå gjenstår bare inbydelsene! De MÅ ut snart, så kusinen min må 'få fingeren ut' og gjøre de ferdige!

_________________

¤CEL¤

[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-04-01 15:45 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-04-10 20:16 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå?

Hvordan går det?

Synes invitasjonene ble fine jeg. Har du begynt å sende dem ut?

Håper det går bra i den "nye" jobben og at du ikke sliter deg ut.

Hvordan gikk det med spellemann? Fikk du tak i en? Vi gjør det enkelt og har musikk på boks vi. Kjedelig, men billig.

STOR klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HMSP!

Jo, alt går bedre nå når invitasjonene er under trykking. De er ikke ferdig enda, men det er vel ikke så lenge til vi får sendt de ut. Var på Norway Design her om dagen og kjpte skikkelig lekre konvolutter. Lilla gjennomsiktige konvolutter som skal stemples sammen med sølvstempel med to hjerter på.

Jobben går det veldig bra med. Dagen vi skal sette oss på telefon nermer seg og alle er nok nervøse! Men det er jo det man lærer av.

Spillemann har vi ikke ordnet enda. Han som vi ville ha kunne jo ikke, men han har anbefalt en annen som er flink til å spille. Samboeren min har ansvaret for å ringe han og høre om han er ledig... *håper* Det går greit å ha musikk på boks som du sier, men vi skal forsøke å få en 'live' syngemann først icon_wink.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

*skjelve* *skjelve*

Utdrikningslaget mitt er nå på lørdag... Det er litt skrekkblandet fryd jeg føler nå. Fikk invitasjon med beskjed om å ta på meg frititdsklær for å være ute hele dagen. 'Ta med pen kjole, sminke og stæsj' sto det også. Jeg spurte forloveren min om jeg skulle ha skikkelig fin kjole og da sa hun ja... Hmmm jeg er nysgjerrig! Hva skal skje?? Får komme med en oppdatering på hva som skjedde etter helgen. Nå skal jeg ut å shoppe kjole. icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var utdrikninglaget overstått!

Det var en utrolig fin dag. Jeg ble hentet av min forlover i halv tolv-tiden. Hun kjørte ned til Carl Berner der hun bor og resten av 'følget' ventet. I en park var det dekket på med reker og champagne. Jeg fikk bind for øynene med en gang for jeg skulle få en overraskelse. jeg skjønte at det var noen som skulle komme bort til meg og jeg skulle gjette hvem det var. Til min store overraskelse og glede var det lillesøsteren min som hadde kommet fra nordnorge for å være sammen med meg på dagen. Hun hadde diktet en historie om at hun ikke fikk byttet bort vaktene sine på jobben så hun kunne ikke komme. Det var altså bare en spøk for å kunne overraske meg.

Vi nøt masse reker og god drikke i et par timer. Kl 1400 sa forloveren min at nå skulle vi ut å gå en tur... Hun tok meg til svensk dame som skulle massere meg. Jeg fikk en time med himmelsk deilig massasje på ryggen. Jeg ble hentet en time senere og vi dro tilbake til parken hvor det var nystekt eplekake med krem og kaffe til. Det var kjempegodt! Vi satt i parken noen timer og i fem-sekstiden dro vi til min forlovers leilighet hvor vi fikset oss opp og skiftet klær. Vi drakk enda mer og ble servert spekkemat med flattbrød. Når vi skulle ut på byen fikk jeg tildelt en gullkrone som jeg måtte ha på meg. Alle de andre jentene hadde på seg dresser, slik at de skulle se maskuline ut. Jeg hadde på meg en fin sommerkjole og gullkronen altså. Utpå byen ble det pub-til-pub runde og jeg ble nokså full. Jeg dro hjem i halv to tiden og da var jeg kjørt!!!

Jeg hadde en utrolig fin dag og er evig takknemlig til min forlover som har stelt i stand dette. Jeg er også glad for at hun ikke hadde et utdritningslag som vi kaller det. Dette passet meg perfekt og hun hadde tatt hensyn til mine ønsker.

Og så var vi så heldig med været. Det kom som bestilt!

Klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å disse pengene, hvordan skal vi klare dette? Samboeren min har vært arb.ledig siden mars og finner seg ikke noen jobb. Dette gjør at vi er skikkelig ute å kjører når det gjelder sparingen til bryllupet. Vi satte oss ned sammen i går og gikk igjennom hele budsjettet. Det er mye vi skal diske opp på to mnd.

Mine foreldre skal jo betale litt, og det hjelper jo. Men jeg ønsker ikke at de skal betale alt! Vil jo vise at vi kan klare det selv. Hverken jeg eller samboeren orker ikke tanken på å låne hos mine foreldre.

Dette er noe som ender med magesår! Vi er veldig bekymret over hvordan vi kan skaffe så mye penger på to måneder...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei på dere!

Hvordan går det? Kommer dere i havn? Vi ser ut til å komme i havn i neste uke. I dag er siste dag sammen så vi har en del på tapetet.

Når drar dere nordover?

Jeg håper alle finansielle (og andre) sorger snart er over for dere og at dere kan se fremover og glede dere til den store dagen da dere skal bli HERR og FRU.

Lykke til i alle fall.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...