Gå til innhold

Barn som tegner deg død og ler av det.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør man om et barn på 8 år, som har store atferdsproblemer går rundt og sier; "Skal jeg drepe deg?" (dette har han sagt både til lærere og medelever), og en gang tegner en tegning hvor du ligger død på bakken, påkjørt av en bil og blodet spruter? Dette tok jeg meget alvorlig og prøvde å ha en alvorsprat med barnet om det, men h*n bare lo det vekk, og sa okei til å kaste tegningen etterpå. Dette er vel ikke normal oppførsel på et barn på 8 år? Det er mye annet med dette barnet og, som jeg ikke nevner her. Jeg burde gå til rektor her og fortelle om tegningen? Så rektor kan ta det opp med foreldrene? Og muligens kontaktlæreren til barnet også. Jeg ble helt sjokkert over oppførselen på dette barnet, og dette kan da ikke være normalt, eller?? Hva gjør man i en slik situasjon? Eller er det jeg som overdriver? 

Anonymkode: 8e056...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet

Anonymkode: c4f3f...8a6

• Liker 8
Skrevet

Du gjør ingenting. Hvilken relasjon har du til dette barnet?

Anonymkode: 05c7e...183

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du gjør ingenting. Hvilken relasjon har du til dette barnet?

Anonymkode: 05c7e...183

Jobb ved skole. 

Skrevet

Meld til barnevernet. Bedre å melde en gang for mye enn for lite. Noen burde ta tak. Det er noe som ikke stemmer med evnene til empati hos dette barnet.

• Liker 5
Skrevet

Du avleder barnet. Gjør minst mulig nummer ut av det. Barnet ønsker oppmerksomhet. Gi barnet massevis av positiv oppmerksomhet på atferd du ønsker og bygg relasjon med barnet. Vis at du liker det (om du ikke gjør det, spill skuespill verdt en Oskar). Det er som regel de barna som fortjener det minst som trenger det mest.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet

Anonymkode: c4f3f...8a6

Hvorfor barnevernet?

Dette høres ut (for meg som ikke kan annet gjøre enn å synse) som uttrykk for følelser og tanker det er vanskelig å sette ord på, som kommer til uttrykk gjennom slike tegninger og utsagn.

Hvordan opplever barnet andres reaksjoner på dette?

Anonymkode: 638d2...2ca

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb ved skole. 

Du går å prater med rektor så bestemmer rektor videre reaksjon derfra. og nei, det er ikke normalt. Det er fullt mulig at det ligger noe bak oppførselen.

Anonymkode: e9c70...693

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor barnevernet?

Dette høres ut (for meg som ikke kan annet gjøre enn å synse) som uttrykk for følelser og tanker det er vanskelig å sette ord på, som kommer til uttrykk gjennom slike tegninger og utsagn.

Barnevernet kan ta en samtale med foreldrene. De har mer erfaring i hvordan de skal gå frem.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor barnevernet?

Det var bare dette barnet og et til som var alene i et rom, det skjedde på SFO. Så det var ikke andre barn der som kunne reagere. Det andre barnet lo i starten, men når jeg snakket om at dette ikke var normalt osv så ga han seg og foreslo de kunne leke med lego isteden. 

Skrevet

Barnet er sikkert vant til masse vold på tv og spill. foreldrene burde informeres om oppførsel av rektor, hvis det fortsetter eller at foreldrene ikke tar tak så bør BV få beskjed. dette er drittunger som ebegynner å skade dyr. Motbydelige barn.

Anonymkode: 912ff...7bc

• Liker 1
Skrevet

Jævla idioter som nevner barnevern som den første og beste løsning! Skam dere! Kan da vel være mange grunner til at et barn kan oppføre seg langt utenfor det vanlige! I disse dager er det blod og vold på TV, mobiltelefoner og under i den alderen har gjerne lett tilgang på alt dette. Lett påvirkelig i den alderen er de også, og mange i den alderen har også egne telefoner med litt av hvert på, med både killer clowns og det som verre er! Idiotisk å tenke barnevern som det første. Slik det har vært de siste årene med norsk barnevern at det til og med har vakt internasjonal oppsikt sier det seg selv at dette blir sett på som negativt, og de fleste tenker omsorgssvikt når de hører ordet. Snakk heller med kontaktlærer om du på død og liv må snakke med noen.

Anonymkode: 08b52...74f

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare dette barnet og et til som var alene i et rom, det skjedde på SFO. Så det var ikke andre barn der som kunne reagere. Det andre barnet lo i starten, men når jeg snakket om at dette ikke var normalt osv så ga han seg og foreslo de kunne leke med lego isteden. 

Det er ikke bra om du legger ut detaljerte gjenkjennbare opplysninger her.

Jeg håper at du har endret detaljer før du postet det som du skriver.

Anonymkode: 6c5a9...283

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bra om du legger ut detaljerte gjenkjennbare opplysninger her.

Jeg håper at du har endret detaljer før du postet det som du skriver.

Obs, gikk litt fort i svingene. Nå var det bare jeg som var der, så ingen andre vet om detaljene. Men får ikke endret siden jeg er anonym. Men skal ikke legge ut mer detaljer her inne ihvertfall. 

Skrevet

Ps

Alle som jobber med barn, har vel fått kunnskap om at man går til sin overordnede, når det er noe.

Det er også slik at alle kan sende bekymringsmelding til Barnevernet.

• Liker 4
Skrevet

Obs, gikk litt fort i svingene. Nå var det bare jeg som var der, så ingen andre vet om detaljene. Men får ikke endret siden jeg er anonym. Men skal ikke legge ut mer detaljer her inne ihvertfall. 

Du og et annet barn sa du. Det barnet kan godt fortelle dette til sine foreldre. De foreldrene + evt andre som kjenner barnet kan lese det som står i tråden

Be moderator om å slette detaljene.

Skrevet

Er barnet av utenlandsk opprinnelse? hvis ja, kan barnet ha fått traumer fra krig og annet som den kan ha fått med seg? jeg vil tro dette kan ha mye å si

Anonymkode: 1971f...267

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten skulle du vel ta opp dette som hendte, med noen

Det er IKKE  greit å legge ut slikt på et åpent forum.

• Liker 1
Skrevet

Du og et annet barn sa du. Det barnet kan godt fortelle dette til sine foreldre. De foreldrene + evt andre som kjenner barnet kan lese det som står i tråden

Be moderator om å slette detaljene.

Gjort. Rapporterte det. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er barnet av utenlandsk opprinnelse? hvis ja, kan barnet ha fått traumer fra krig og annet som den kan ha fått med seg? jeg vil tro dette kan ha mye å si

Anonymkode: 1971f...267

Jeg håper at TS IKKE svarer på dette spørsmålet.

Allerede er det for mye detaljer delt her

Det som du skriver er spekulasjoner

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...