Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en del gull jeg skulle ha bli kvitt. Gullringer, smykker o.l. Jeg har også blant annet en alliansering fra mitt forrige ekteskap med en diamant. Jeg føler overhodet ikke for å beholde dette, eller å smelte det om til noe annet. Alt sammen har liksom et negativt fortegn. Er det noen som vet hvor jeg kan få solgt dette? Kan jeg gå til gullsmeden? Noen som har erfaring med dette? Hvor mye kan jeg få for f.eks allianseringen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg hadde også noe gull jeg ikke hadde lyst til å ha lenger. Men for all del, ikke smelt det om, det blir ikke pent..

Men følg med på gullsmeder rundt om, eller gå inn å spør om de kjøper gull. Jeg solgte mitt til gullsmeden her på Hamar og fikk 100 kr grammet og det er ganke bra. Jeg leverte ikke mye; to ringer, to øreringer, et ødelagt halskjede og et par øreringer; det var 10 gram. Så da fikk jeg 1000kr å shoppe for. (Må bruke det på den gullsmeden)

Skrevet

Hmm..er det ikke vanlig å gi tilbake slike smykker og ringer, når/hvis eketeskapet gått til helv...? Blir litt kjipt å bruke de pengene på deg selv?

Skrevet

Jeg ga fra meg omtrent halve livet da jeg brøt ut av ekteskapet (for å være snill), så jeg har overhodet INGEN dårlig samvittighet for å kvitte meg med gullet mitt ;)

Skrevet

ok..baklager..jeg mente ikke noe vondt. Bare trodde det var vanlig jeg. Men hva vet vel lille jeg? Jeg har ikke en eneste ring eller smykke. Hadde jeg, ville nok også jeg prøvd å solgt dem, for å bruke pengene på bilen :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hmm..er det ikke vanlig å gi tilbake slike smykker og ringer' date=' når/hvis eketeskapet gått til helv...? Blir litt kjipt å bruke de pengene på deg selv?[/quote']

Jeg smeltet om hansgiftering samt endel smykker jeg hadde fått av han. Han hadde fått gifteringen min og beholdt sine smykker som han hadde fått av meg. Hva han har gjort med det aner jeg ikke - men det ble jo fordelt likt.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

I forbindelse med et arveoppgjør, hvor jeg fikk mye sølv- og gull-"greier"- dvs bestikk og smykker, forsøkte jeg å taksere dette og evt selge det. Selv om jeg visste at det var betalt mye for enkelte smykker for kort tid siden var verdien omtrent null - 0. Meget overraskende - og jeg var i mange forretninger som selger slikt. Det eneste brukbare forslag var å selge det gjennom auksjonsforretninger - for å se om man/du/jeg fikk noe for det. Noe fikk dattern min, noe endte foreløpig i skuffen, men det meste endte omsmeltet. Dette skjedde i 2004 i landets største by.

Går du i forretninger som selger gammelt gull/sølv må de ha en utrolig fortjeneste. Prisen de selger til deg for er utrolig mye høyere enn prisen de gir deg om du skal selge - men slik er vel livet.

Jeg hadde hatt 0 problemer med å smelte om gamle ringer og smykker jeg hadde fått av gamlekjærester. De er jo mine og da kan jeg gjøre hva jeg vil med dem. Kan heller ikke skjønne hvorfor man skal gi tilbake smykker man har fått av gamlekjærester, ei heller gamle gifteringer. Er det vanlig å gi slikt tilbake? Aldri hørt om det før jeg.

Skrevet

Mamma1 som fikk 100 kroner grammet fikk en knallbra pris. Jeg har jobbet i en gullsmedforretning, og vi betalte aldri mer enn 50-60 kroner grammet. Det blir det ikke mye penger.

Det er mulig de er villig til å gjøre en vri med allianseringen, i og med at den har diamanter, men det varierer fra gullsmed til gullsmed. Mange er også skeptiske, i og med enkelte mennesker får tak i smykker på ulovlig vis, som de så forsøker å selge.

Om ikke pantelånerne er interessert, kan du kanskje forsøke å sette inn en annonse i lokalavisa? Pusse opp ringene først og avertere dem som 'billige julegaver'? :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...