Minya Skrevet 9. november 2016 #21 Skrevet 9. november 2016 Katter sover NØYAKTIG der de selv føler for å sove. Gjerne på nyvaskede klær, stoler, sofaputer, bak dører og ellers andre steder de finner det for godt å legge seg ned. Fjern alle blomsterpotter som står i vinduskarmer, de vil gå i gulvet uansett. Sett dem heller på hyller eller steder det er unaturlig for katten å nå. Sjekk også om du har planter som er giftige for katter. Enkelte katter elsker å gnafse på blomster og faren for akutt nyresvikt er stor om du da har et par planter som er farlige.
Arkana Skrevet 9. november 2016 #22 Skrevet 9. november 2016 Katten sover der den vil sove uavhengig av hva slags soveplasser du har laget. Vår katt sover enten på en av sofaene i stua, i en kurv under et hjørnebord i stua eller i senga med oss. Katten vår bruker klatrestativet mest til kloring, men den forrige katten likte å sove der. Man kan ikke vite på forhånd hva katten vil like, men tilgang på klore- og klatrestativ er fint. Kanskje må du flytte det til en annen plass for at katten vil ønske å bruke det.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #23 Skrevet 9. november 2016 På 7. november 2016 den 21.23, AnonymBruker skrev: Jeg tror uansett stativ er en god investering. De klorer nesten ikke på møbler i det hele tatt, kun på det. Og de likte ikke klorebrett. Varierer sikkert fra pus til pus da Anonymkode: 17484...bad Nja.Det er nok ulikt fra katt til katt. Stativet blir brukt en sjelden gang i blandt.Sofaen er mye mere spennende Anonymkode: 5e7a1...a6c
Serafina. Skrevet 9. november 2016 #24 Skrevet 9. november 2016 Lag litt plass i vinduskarmene så pus kan se ut. Hittil har ikke noe blitt revet ned her, så min erfaring er at det går fint an å kombinere pus og pynt. Her er det kjøkkenbenk foran vinduet, noe som er populært og forbudt område. Men pus har lært seg å hoppe ned (overhodet ikke lydløst) når jeg runder hjørnet til kjøkkenet. Jeg har kjøpt senger som har vært helt uinteressante å bruke. En hylle i klesskapet, badegulvet, et hjørnet av sengen etc er populære soveplasser. Her er det en klorematte og en enkel klorestang så det blir heldigvis ikke klort på møblene. Begge mine puser har elsket å være med å skifte på sengen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #25 Skrevet 9. november 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville bare droppet det klatretårnet. Vi hadde et slikt et, men katten behandlet det som luft. Han pleier å sove i senga vår, ved siden av sengen på gulvteppet, i kleshaugen (kremt) eller i lenestolen nede i stuen. Anonymkode: 2f7fc...94f Tips: Hvor interessant klatretårnet er/blir er svært ofte avhengig av plasseringen. Husk at stolpene brukes til å kloremarkere på, - og hvem ville gidde å markere på et bortgjemt sted i et hjørne hvor ingen legger merke til det? Så om klatre-/klorestativ er helt uinteressant der det står, prøv å flytte det til et mer sentralt sted i huset/leiligheten. Hos oss står stativet nå rett innenfor inngangen til stuen. Det er nært ved entrèen, ved inngangen til kjøkken og i en tafikksone for både 2-bente og 4-bente. Det brukes! Når det gjelder soveplass så er katter små. Det betyr at de flytter seg og ikke sover på det samme stedet hver natt. Det har nok noe å gjøre med at heller ikke katten ønsker å bli et enkelt og forutsigbart bytte for større rovdyr. Stoler med ullpledd i/på, matten på badet, to kommoder med pledd oppå, og menneskesengen er de mest populære sovestedene her hos oss. Anonymkode: 3febb...d05 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå