Gå til innhold

Ditt beste tips for å slappe av.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Give it to me! Hilsen en som sliter ekstremt med rastløshet og nerver :ph34r:

Anonymkode: f5c6e...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha sex. 

Anonymkode: f0bd2...983

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet.

Sitat

Du kan ikke poste innhold med:

* Noe som tilrettelegger for, forherliger eller oppfordrer til brudd på norsk lov. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt bruk av rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet.

Mvh Sulosi, mod

• Liker 1
Skrevet

Et varmt bad :)

Anonymkode: 74bf7...482

• Liker 2
Skrevet (endret)

Trening! Der du virkelig tar den helt ut så du er helt dø etterpå. Så en god dusj, deretter en kopp te og en god bok. Dype åndedrag er bra for å slappe av hvis du stresser litt, hjelper hvertfall meg veldig hvis jeg er nervøs/stresser

Endret av pmbella
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du er nervøs for møter el l er det kjempeeffektivt å ha goood tid, så du kan bevege deg saktere enn vanlig og puste dypt og sakte på vei dit. Da er kroppen mye roligere og det er SÅ mye lettere å ikke vise at man er nervøs. Funker bedre enn noe annet på meg!

• Liker 1
Skrevet

Mitt tips er noe jeg aldri har hatt troen på før jeg nylig var desperat og testet det. Nemlig mindfullness ved hjelp av en app til 22 kr. Brukte noen dager før jeg fikk dreisen på det, men nå føles en 5 minutters øvelse som en times søvn for kroppen. Mitt problem er forresten indre uro, tankekjør og bekymringer.

Anonymkode: 6b388...c70

• Liker 4
Skrevet

yoga, videoer på youtube med behagelige bilder og musikk, gå tur i rolig tempo et sted hvor det er stille. Fokusere på pusten. 

Om jeg går og grubler, så hjelper det å skrive ned tankene mine. Og KG :)

Anonymkode: d9390...4f1

• Liker 1
Gjest skjære
Skrevet

Kommer an på hvorfor du sliter med rastløshet og nerver, og i hvilke situasjoner du sliter. Om det er hverdagslig eller om det dukker opp i visse situasjoner

Gjest Vil ikke
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er noe jeg aldri har hatt troen på før jeg nylig var desperat og testet det. Nemlig mindfullness ved hjelp av en app til 22 kr. Brukte noen dager før jeg fikk dreisen på det, men nå føles en 5 minutters øvelse som en times søvn for kroppen. Mitt problem er forresten indre uro, tankekjør og bekymringer.

Anonymkode: 6b388...c70

Hvilken app er dette? Er nemlig på jakt etter noe tilsvarende. 

Skrevet

Anbefaler meditasjon eller "guided hypnosis". Virker veldig hokus pokus og småkleint i starten, men det lærer deg bedre kontroll over spenninger i kroppen og tanker på avveie.

Anonymkode: 3d42f...4ac

Skrevet

Når kommer skeptikerne og sier at meditasjon er bare tull, og at du må gå til lege og få vival istedet? Eller er medtiasjon "vitenskapelig akseptert" av skepsis? :fnise:

Anonymkode: be88d...be3

Skrevet

Finn en politisk debatt fra 15 år siden på NRK el.l., og sett den på som søvndyssende bakgrunnsstøy når du skal sove  :)

Anonymkode: 0ec74...276

Skrevet

Trener, ser en god film, lytter til musikk, lager god mat. Er glad i dyr, slapper veldig av sammen med dyr.

Anonymkode: 8e0f5...5a8

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skal klare å slappe av,  må jeg gjøre alt klart som jeg mangler. 

Regninger, matpakker til neste dag, klær til neste dag, dusj, spise, og alt annet hverdagslig. da kan jeg klare å tenke på meg selv, og slappe av. hvis alt jeg kan gjøre der og da, er gjort 

Anonymkode: a9d4f...63d

• Liker 1
Skrevet

ASMR-videoer på youtube med ørepropper, mastrubere, ligge på sofaen og se en film/serie/lese bok, gå en tur, yoga, pusteteknikker, dra på kino, ta et varmt bad, bake/ lage mat. Dette er noe av det som fungerer for meg :)

Skrevet

For min del funker det med yoga, enten på senter eller hjemme. Jeg roer meg også ned ved å være alene, gjerne hjemme med levende lys i leiligheten, en kopp te og ei bok. En lang varm dusj, en lang gårtur med god musikk på øret, snakke med ei god venninne hjelper også. Å være med dyr er gull verdt, av og til er det nok bare å se på ut vinduet på fuglene med en god kopp te. Ellers oppdaget jeg ASMR på youtube for noen måneder siden og det fungerer som bare det :)

Min indre "uro" er tankespinn og grublerier, irritasjon, bekymringer og engstelse.

Anonymkode: bc426...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...