AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Jeg er ikke sikker på om dette er korrekt kategori, men jeg fant ikke noe bedre. Så jeg forsøker her: Dersom en nordmann hadde blitt overvåket og trakassert av norske myndigheter. Hvordan er egentlig mulighetene for å søke om "politisk asyl" i for eksempel Storbritannia, Canada eller Australia? Hvordan kan en person fra Norge, eventuelt søke om asyl i andre land? Anonymkode: bc6b6...baf 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 Det er ingen som ville tatt en nordmann alvorlig om han hadde kommet og sagt jeg trenger politisk asyl. Anonymkode: 8c640...916 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ingen som ville tatt en nordmann alvorlig om han hadde kommet og sagt jeg trenger politisk asyl. Anonymkode: 8c640...916 Men hva om man faktisk hadde klart å bevise, at blir overvåket og trakassert? Anonymkode: bc6b6...baf
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Om en nordmann hadde søkt politisk asyl, så hadde nordmannen blitt ledd av.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 Om en nordmann blir overvåket av norske myndigheter er det nok en god grunn til det. Anonymkode: 16d97...708
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 Ingen som gidder å komme med gode svar, til selve spørsmålet altså? Hvorfor er jeg ikke overrasket? Anonymkode: bc6b6...baf 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen som gidder å komme med gode svar, til selve spørsmålet altså? Hvorfor er jeg ikke overrasket? Anonymkode: bc6b6...baf Hvorfor lurer du på det? Føler du deg overvåket og trakassert? Anonymkode: 16d97...708
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lurer du på det? Føler du deg overvåket og trakassert? Anonymkode: 16d97...708 Jeg har vel aldri skrevet det, har jeg vel? Dersom så faktisk hadde vært tilfelle, så ville jeg helst ikke hengt så veldig mye på forskjellige debatt-forum på internett - ville jeg vel? Jeg er bare nysgjerrig på hvordan slike ting eventuelt kunne ha fungert i praksis... Anonymkode: bc6b6...baf 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sikker på om dette er korrekt kategori, men jeg fant ikke noe bedre. Så jeg forsøker her: Dersom en nordmann hadde blitt overvåket og trakassert av norske myndigheter. Hvordan er egentlig mulighetene for å søke om "politisk asyl" i for eksempel Storbritannia, Canada eller Australia? Hvordan kan en person fra Norge, eventuelt søke om asyl i andre land? Anonymkode: bc6b6...baf Det er ingenting i veien for at en nordmann kan søke asyl. Retten til å søke asyl gjelder naturligvis oss også, og vi har krav på å få søknaden behandlet hvis vi presenterer oss i et fremmed land og påberoper oss beskyttelsesbehov. Om det ville skjedd i alle land her i verden er mer tvilsomt, men det skal i hvert fall være slik. Det er heller ingenting som hindrer en stat i å innvilge en nordmann politisk asyl (eller i hvert fall beskyttelse med alle de samme rettighetene som en flyktning) uavhengig av om han eller hun egentlig tilfredsstiller kravene etter flyktningkonvensjonen eller for den saks skyld landets egne regler. Samtidig er det nå engang slik at mulighetene i praksis nok vil være ganske små hvis det ikke er noe helt spesielt ved personen. Både Norge og de fleste land vi liker å sammenligne oss med (forsåvidt også de vi ikke sammenligner oss med...) har hurtigprosedyrer for asylsøkere hvis søknader fremstår som åpenbart grunnløse, og som nordmann havner du nok fort i den kategorien. Da er man gjerne ute igjen etter et døgn eller to. I Norge har man en 48-timersprosedyre for slike. Men ja, skulle en nordmann genuint vært forfulgt av norske myndigheter på en måte som faller innenfor flyktningdefinisjonen, vil han i prinsippet ha rett til asyl på lik linje med andre flyktninger. Det er bare lite sannsynlig at han vil bli hørt med det. Anonymkode: 1742e...d53 2
Heydayotheinterweb Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 (endret) On 11/6/2016 at 3:29 PM, AnonymBruker said: Jeg er ikke sikker på om dette er korrekt kategori, men jeg fant ikke noe bedre. Så jeg forsøker her: Dersom en nordmann hadde blitt overvåket og trakassert av norske myndigheter. Hvordan er egentlig mulighetene for å søke om "politisk asyl" i for eksempel Storbritannia, Canada eller Australia? Hvordan kan en person fra Norge, eventuelt søke om asyl i andre land? Anonymkode: bc6b6...baf Ingen steder grunnet at norske myndigheter sleiker globalismen i ræva og er derfor ansett som "et sivilisert land" og ikke den korrupte bananrepublikken det egentlig er. Det beste man kan satse på er å få asyl i Øst-Europa på grunnlag av barnevernet tramper på dine menneskerettigheter. Justismord, ulovlig bruk av varetekt, tvangsmedisinering og tvangsinleggelser kommer du ikke langt med. For det skjer jo ALDRI i Norge vettu. Banarepublikkretorikken er ufornektelig. Endret 30. mai 2022 av Heydayotheinterweb
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Ribsskog søke asyl i England men fikk avslag. Anonymkode: 706bc...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå