AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #1 Del Skrevet 6. november 2016 Vet jo at man sikkert kan drikke alt i små mengder, men jeg har en plan om å bytte ut morgenkaffeen med te, og da helst en kofeinfri en. Må bare ha noe varmt om morgenen! Har hørt noe om at man bør unngå anis, stemmer det? Noen tips? Anonymkode: 80267...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 6. november 2016 #2 Del Skrevet 6. november 2016 Er en hel haug av yogi sine teer som er koffeinfrie favoritten min er kanel og appelsin ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 6. november 2016 #3 Del Skrevet 6. november 2016 Pukka-te er nydelig god og uten koffein ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 6. november 2016 #4 Del Skrevet 6. november 2016 Pukka te kan anbefales! Masse gode smaker. Har ikke hørt noe om at man unngå anis. Er det fordi det kan være lakserende i store mengder? I såfall kan du nok trygt drikke en tekopp med anis uten at det utgjør noen risiko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerbit Skrevet 6. november 2016 #5 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Kamille te fra pukka! Den beste kamilleteen som finnes Og så viser forskning at det er bra for immunforsvaret i tillegg til at det er mildt beroligende og gjør at musklene slapper av (kan derfor hjelpe mot muskelkramper, spesielt hos kvinner med menstruasjonssmerter) Edit: det er tysk og romersk kamille man bør holde seg unna når man er gravid, men Pukka sin kamillete inneholder ikke tysk og romersk kamille. Endret 6. november 2016 av Sukkerbit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #6 Del Skrevet 6. november 2016 2 timer siden, atropos skrev: Pukka te kan anbefales! Masse gode smaker. Har ikke hørt noe om at man unngå anis. Er det fordi det kan være lakserende i store mengder? I såfall kan du nok trygt drikke en tekopp med anis uten at det utgjør noen risiko ja er vel det? Eller spontanabortrisiko? (snakker selvsagt om store mengder). Jeg tenker å drikke store mengder altså. Hvis jeg skal vende meg av kaffe så holder det ikke med en kopp te om dagen , da snakker vi minst 4.... TS Anonymkode: 80267...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #7 Del Skrevet 6. november 2016 2 timer siden, Sukkerbit skrev: Kamille te fra pukka! Den beste kamilleteen som finnes Og så viser forskning at det er bra for immunforsvaret i tillegg til at det er mildt beroligende og gjør at musklene slapper av (kan derfor hjelpe mot muskelkramper, spesielt hos kvinner med menstruasjonssmerter) Edit: det er tysk og romersk kamille man bør holde seg unna når man er gravid, men Pukka sin kamillete inneholder ikke tysk og romersk kamille. Blir du ikke trøtt av det? Jeg drikker til vanlig kamillete om kvelden for å få sove. Jeg tenker å byrre ut noen av kaffekoppene på jobb med te og da ønsker jeg ikke å blir døsig. Men takk for tips om pukka, jeg visste ikke at de var uten koffein. TS Anonymkode: 80267...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 6. november 2016 #8 Del Skrevet 6. november 2016 De alle fleste "fusion" teer er ok. Altså frukt- og bær-te. Men sjekk innholdet, noen er blandet med teblader. Det er et ganske stort utvalg i de fleste butikker. Mye av det som selges som te, inneholder ikke teblader i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Del Skrevet 6. november 2016 16 minutter siden, stan skrev: De alle fleste "fusion" teer er ok. Altså frukt- og bær-te. Men sjekk innholdet, noen er blandet med teblader. Det er et ganske stort utvalg i de fleste butikker. Mye av det som selges som te, inneholder ikke teblader i det hele tatt. Hvordan vet man det? Står det eksplisitt "teblader"? Anonymkode: 80267...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 6. november 2016 #10 Del Skrevet 6. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet man det? Står det eksplisitt "teblader"? Anonymkode: 80267...e33 Enten det eller så står det at de inneholder koffein. Det er tydelig merket, og det var bare noen veldig få. Husker ikke merket, men det var ikke et veldig kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #11 Del Skrevet 6. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja er vel det? Eller spontanabortrisiko? (snakker selvsagt om store mengder). Jeg tenker å drikke store mengder altså. Hvis jeg skal vende meg av kaffe så holder det ikke med en kopp te om dagen , da snakker vi minst 4.... TS Anonymkode: 80267...e33 Jeg kan ikke akkurat påberope meg å være ekspert, men det er vel noen som mener at å ha diaré øker sjansen for spontanabort tidlig i svangerskapet. Og jeg tror faktisk du må drikke mer enn fire tekopper for å få diaré av det. Jeg kan forresten tipse deg om den pukka teen som heter "after dinner". Den har en litt oppkvikkende effekt på meg iallefall. Anonymkode: 717b2...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerbit Skrevet 6. november 2016 #12 Del Skrevet 6. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir du ikke trøtt av det? Jeg drikker til vanlig kamillete om kvelden for å få sove. Jeg tenker å byrre ut noen av kaffekoppene på jobb med te og da ønsker jeg ikke å blir døsig. Men takk for tips om pukka, jeg visste ikke at de var uten koffein. TS Anonymkode: 80267...e33 Jeg drikker en kopp til frokost og en til kvelds ofte. Jeg blir ikke døsig ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #13 Del Skrevet 6. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke akkurat påberope meg å være ekspert, men det er vel noen som mener at å ha diaré øker sjansen for spontanabort tidlig i svangerskapet. Og jeg tror faktisk du må drikke mer enn fire tekopper for å få diaré av det. Jeg kan forresten tipse deg om den pukka teen som heter "after dinner". Den har en litt oppkvikkende effekt på meg iallefall. Anonymkode: 717b2...cc4 OK. Jeg er ingen ekspert jeg heller, skal ikke påstå at anis er farlig altså. Jeg vet ikke. Takk for tips. Skal prøve 'after dinner'. Ts Anonymkode: 80267...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerbit Skrevet 6. november 2016 #14 Del Skrevet 6. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke akkurat påberope meg å være ekspert, men det er vel noen som mener at å ha diaré øker sjansen for spontanabort tidlig i svangerskapet. Og jeg tror faktisk du må drikke mer enn fire tekopper for å få diaré av det. Jeg kan forresten tipse deg om den pukka teen som heter "after dinner". Den har en litt oppkvikkende effekt på meg iallefall. Anonymkode: 717b2...cc4 Hvem mener diare øker sjanse for spontanabort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #15 Del Skrevet 7. november 2016 17 timer siden, Sukkerbit skrev: Hvem mener diare øker sjanse for spontanabort? Vet ikke, men to bekjente av meg har snakket om det på forskjellige tidspunkt. Den ene etter å ha spontanabortert etter at hun hadde omgangssyke, og den andre ville ikke spise lakris da hun var gravid fordi hun mente at det kunne være lakserende og at det kunne øke risiko for abort. Jeg har ingen kilder og ingen formening selv, men det kan kanskje være grunnen til at Ts har hørt at man bør være forsiktig med inntak av anis. Anonymkode: 717b2...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #16 Del Skrevet 7. november 2016 Jeg drakk uhorvelige mengde fennikelte og brenneslete i svangerskapet 👌🏻 Anonymkode: 7dea5...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #17 Del Skrevet 7. november 2016 Mynte og ingefær te er godt Bare ta noen mynteblad og en skive ingefær i varmt vann og vent litt. Anonymkode: 8dde9...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #18 Del Skrevet 8. november 2016 I boka "Expecting Better: Why the Conventional Pregnancy Wisdom Is Wrong" går forfatteren gjennom ALLE undersøkelser hun finner om te i graviditeten, og kommer frem til at absolutt at det er trygt å drikke alle te - svart te, grønn te, kofeinfri te, bortsett fra Kamillete. Som er ikke anbefalt i første 12 uker. Kamille har faktisk vært brukt som abort-fremhevende middel før. Altså, det vil ikke skje av en kopp kamillete, men det trakk hun frem som et argument mot akkurat kamillete. Synes det er derfor rart at så mange gravide unngår grønn og svart te, men drikker kamillete... Anonymkode: f37f2...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå