Gjest Citronella Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Eksitensielle spørsmål? Er det virkelig helt ukjent blant folk? Du kan Google det 😄😰😍
Gjest Citronella Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Jeg tenker å ta mitt eget liv. Ja jeg vet tråden blir slettet. Ikke i dag, men jeg har planer. Hjelp?
Gjest Jacklost Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 5 minutter siden, Citronella skrev: Jeg tenker å ta mitt eget liv. Ja jeg vet tråden blir slettet. Ikke i dag, men jeg har planer. Hjelp? Hvorfor vil du det? Jeg hadde blitt veldig lei meg om du gjorde det
Gjest made4u Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 Paradokset med eksistensielle spørsmål er jo at dess flere refleksjoner man danner seg rundt disse spørsmålene, dess flere spørsmål får enn gjerne, i alle fall opplever jeg det...
Gjest Citronella Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 (endret) 5 minutter siden, Kaiser Jacklost XV skrev: Hvorfor vil du det? Jeg hadde blitt veldig lei meg om du gjorde det Du kjenner meg ikke så du vil gå videre uten kvaler. jeg finner ut av det. Skal ikke plage Kg-ere med sine liksom-bry seg. Jeg blir borte snart og kun noen få kan hjelpe. Og de her er ikke nå. Take care. Endret 6. november 2016 av Citronella
Gjest made4u Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Så å beskeftige seg for mye inn i slike tanker prøver jeg å unngå, uansett hva man tenker så blir alt bare mer og mer komplisert.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 6 minutter siden, Kaiser Jacklost XV skrev: Hvorfor vil du det? Jeg hadde blitt veldig lei meg om du gjorde det Raporter heller slike spørsmål i stedet for å svare dem Anonymkode: 916a2...ba9
Gjest Citronella Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, made4u skrev: Så å beskeftige seg for mye inn i slike tanker prøver jeg å unngå, uansett hva man tenker så blir alt bare mer og mer komplisert. Det er ditt valg og det respekterer jeg.
Gjest made4u Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 13 minutter siden, Citronella skrev: Jeg tenker å ta mitt eget liv. Ja jeg vet tråden blir slettet. Ikke i dag, men jeg har planer. Hjelp? Gjør du det så er det ikke godt for noe, hvorfor tenker du på det?
Gjest Citronella Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, made4u skrev: Gjør du det så er det ikke godt for noe, hvorfor tenker du på det? Denne blir jo slettet. Jeg er dypt ulykkelig. Jeg er alvorlig deprimert. Jeg har hatt mange slike perioder og nå orker jeg inne mer
Gjest made4u Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 Jeg pleier å tenke som så, at dem som tar sitt eget liv har en gave, dem er utstyrt med en masse følelser og det er disse følelsene som styrer dem mot å ta sitt eget liv. Med mindre følelser hadde de ikke gjort det samme... Men de benytter den gaven feil, ingen vonde følelser kan forsvare en så høy pris, de skulle heller lidd seg gjennom det vonde og vanskelige da livet har en tendens til å ta nye og uante retninger og bedre følelser samt lykke og tilfredshet er verdt å vente på.
Gjest Citronella Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, made4u skrev: Jeg pleier å tenke som så, at dem som tar sitt eget liv har en gave, dem er utstyrt med en masse følelser og det er disse følelsene som styrer dem mot å ta sitt eget liv. Med mindre følelser hadde de ikke gjort det samme... Men de benytter den gaven feil, ingen vonde følelser kan forsvare en så høy pris, de skulle heller lidd seg gjennom det vonde og vanskelige da livet har en tendens til å ta nye og uante retninger og bedre følelser samt lykke og tilfredshet er verdt å vente på. Flotte tanker. Og takk... men det er så svart her nå. Skriver ikke mer nå. Takk for alle gode tanker 😘🐝🦄
Gjest made4u Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 4 minutter siden, Citronella skrev: Denne blir jo slettet. Jeg er dypt ulykkelig. Jeg er alvorlig deprimert. Jeg har hatt mange slike perioder og nå orker jeg inne mer All verdens ulykkelighet og depresjon unner jeg deg å føle på, jeg er glad for at du opplever det da de følelsene vil gjøre din lykke og glede desto mer verdifull når den tid kommer. Livet er fult av kontraster som oppveier hverandre, man prissetter dagen nettopp grunnet natten, tryggheten hadde ikke betydd noe om det ikke fantes utrygghet, hva hadde vel smilet betydd uten tårene o.s.v. Nelson Mandela satt lenge fengslet, tror du vi makter å nyte friheten slik han gjorde det? Nei, mye tar vi mennesker for gitt... Er først etter å ha lengtet sterkt at nærheten er verdifull... Du ser nok tegningen nå... Din ulykkelighet og depresjon vil altså gi deg desto gode følelser en gang der fremme, når kan jeg jo ikke svare på, men den tid kommer.... Og uansett hvor mange tårer noen har felt, ingen av dem kan ta fra dem som smiler den herlige følelsen det er. Ergo se denne tiden som en innvistering i din fremtid, slite deg gjennom dette.
Nordvesta Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Nordvesta, mod. 1
Anbefalte innlegg