Gå til innhold

Tips til å bli kvitt vorte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen har en gjenstridig vorte på en finger. Har i lange tider smurt på verucid og filt innimellom. Har også forsøkt kryo frysebehandling. Det så ut som at alle røttene på vorta ble borte og at vi hadde kontroll på den. Men, den er fortsatt diger og stikker ut av huden. Huden er hard rundt kanten og nedover i fingeren, i midten vil jeg si at det ser svampaktig ut. Går ikke å file på det lenger da det er meget smertefullt. 

Vurderer å sette på et liktornplaster i og med at dette har salisylsyre som ville myket opp huden litt og kanskje lettere å fjerne, men ser på nett at man egentlig ikke skal bruke liktornmidler på vorter. 

Er det noen som har tips?? 

Anonymkode: d6d21...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har en gjenstridig vorte på en finger. Har i lange tider smurt på verucid og filt innimellom. Har også forsøkt kryo frysebehandling. Det så ut som at alle røttene på vorta ble borte og at vi hadde kontroll på den. Men, den er fortsatt diger og stikker ut av huden. Huden er hard rundt kanten og nedover i fingeren, i midten vil jeg si at det ser svampaktig ut. Går ikke å file på det lenger da det er meget smertefullt. 

Vurderer å sette på et liktornplaster i og med at dette har salisylsyre som ville myket opp huden litt og kanskje lettere å fjerne, men ser på nett at man egentlig ikke skal bruke liktornmidler på vorter. 

Er det noen som har tips?? 

Dattera mi hadde en diger vorte på fingeren. Penslet neglelakk et par ganger, men droppet det siste ukene, den forsvant av seg selv, datt av, etter 3 uker kanskje...... 

Anonymkode: cad6b...b69

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Mvh Sulosi, mod.

Skrevet

Kan dere ikke bare gå til legen og få lokalbedøvd den og skåret den vekk, da? Det er vel førstevalget jeg ville tenkt på. Få skåret av det som stikker ut, og etterbehandle røttene med frysebehandling, som fås reseptfritt på apoteket.

Skrevet
51 minutter siden, Million skrev:

Kan dere ikke bare gå til legen og få lokalbedøvd den og skåret den vekk, da? Det er vel førstevalget jeg ville tenkt på. Få skåret av det som stikker ut, og etterbehandle røttene med frysebehandling, som fås reseptfritt på apoteket.

Er nok det han blir nødt til å gjøre. Den er så smertefull nå at han sier det føles som at han har et åpent kjøttsår dersom han kommer borti det.

Skrevet

Eplesidereddik 😊 (Google fremgangsmåten)

Anonymkode: 4707e...454

Skrevet

Når jeg hadde så klippet jeg den vekk, hadde på fingeren. jævlig vondt men den har ikke kommet tilbake og dette 20 år siden

Anonymkode: 04a9a...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...