AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Vet ikke om dette blir riktig forum, men situasjonen er slik; for tre dager siden kjente jeg noen"rart" da jeg sto og dusjet, googlet litt og etter en stund kom jeg frem til at jeg mest sannsynlig har fått fremfall av fremre skjedevegg. Når jeg sitter på toalettet og kjenner etter er det som at hele åpningen er blokkert av det jeg tror er fremfallet, allikevell er ingenting på utsiden og jeg kjenner ikke noe til det ellers.. jeg har barn men fødte for snart 6 år siden og alt jeg finner på nettet er bare rellatert til kvinner som nylig har født. noen med erfaringer som kan gi meg mer info? Er det vanlig å oppleve noe slikt så lenge etter en fødel? Anonymkode: 27a86...930
Mamasitas Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Så lenge du ikke har vondt så er det ikke noe farlig. Du har sikkert fått det etter fødsel og ikke merket det før nå. Jeg har fremfall av både urinblæren og endetarm etter fødsel men gir meg ingen plager. Prøv knipeøvelser for å stramme opp muskulaturen hvis det sjenerer deg :-)
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Kan være ar du enten har cystocele (fremfall av fremre skjedevegg/blærefremfall eller rectocele som er utløsning av bakre skjedevegg.... Hvis du ser i åpningen med et speil og presser så ser du enten en glatt pose/bul noe som vil være fremre skjedevegg eller er den ruglete bul så er det nok bakre veggen bakre. Men om du putter fingeren oppi og trykker så ser du/ kjenner om det er på fremsiden eller baksiden. Finnes forskjellige grader av det, noen er mere plaget enn andre. Er selv operert for fremfall og hadde allerede diagnostisert meg selv før jeg gikk til gyn med dette, ikke lett å få operasjon da det ikke er noe farlig. jeg må dessverre opereres for 3.gang:( Mitt fremfall kom et par Mnd etter fødsel, hadde nok begynt å trene for mye og alt for tidlig etter fødsel. Anonymkode: 3bfc7...e19
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Er det mulig å reversere det med knipeøvelser? Var riktignok veldig flink til å følge det opp etter fødsel, men kan ikke si jeg har hatt noe særlig fokus på det på flere år. Kikket i speilet å ser ut som et bilde jeg fant på google der det står at det er cystocele, trenger ikke presse heller for å se det, ser det godt bare ved å ligge helt avslappet. Men hvordan er det i forhold til sex? Må man være forsiktig eller trenger man ikke tenke på det eller ta spesielle hensyn til det? Vet at det ikke har vært slik hele tiden, men kan det være at det har vært litt som hat forværret seg den siste tiden? Anonymkode: 27a86...930
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå