AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 I alle tråder om pepsi max og lignende lettbrus er det alltid mange brukere som forteller at de drikker litervis av det hver dag. Bare av nysgjerrighet, hvorfor drikker du så mye pepsi max? Trives du med det, eller er det en avhengighet? Spør fordi jeg ikke kan se for meg at jeg hadde orket å drikke så mye brus, selv om det smaker godt. Masse kullsyre som gir mageubehag, og man blir jo lei.. Orker ikke drikke to liter eplejuice eller melk eller annen drikke daglig heller. Skal jeg drikke mer enn et glass eller to av noe til hverdags, så drikker jeg vann. Anonymkode: 05f99...2ec 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Hadde aldri klart like mye av f,eks solo. Vil ikke si jeg er avhengig, men det er noe med det som gjør det jeg får mindre lyst på alt annet. Anonymkode: 3dd83...71f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Har jeg en 4-pack 1,5 liters Pepsi max, heller jeg det i meg i løpet av et par dager. Hvorfor? Fordi det smaker godt og jeg ikke motstår fristelsen. Jeg drikker dog ikke kaffe på de dagene der jeg drikker så mye Pepsimax Men det kan gå lenge imellom hver gang jeg kjøper det. Anonymkode: c5793...d73 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Fordi jeg smaker godt og fordi jeg føler meg sur uten. (Ja jeg er avhengig) Hvorfor drikker folk kaffe daglig? Blir omtrent det samme. Anonymkode: acc26...26b 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 De fleste blir avhengige av koffeinet. Pepsi Max inneholder ca. dobbelt så mye som annen brun brus. Anonymkode: 82736...0db 3
Gjest Keikolina Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Synes det smaker Zaloo, så holder meg unna.
Anglofil Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 (endret) Nå skal det sies at jeg ikke drikker litervis av Pepsi Max selv om jeg drikker det hver dag. Jeg drikker Pepsi Max primært etter jobb, til middag spesielt. Hvorfor? Fordi det er godt. For meg er det min kaffe, noe å kose seg med. Jeg drikker verken te eller kaffe (eller juice eller melk), og det blir stort sett vann på jobben, så da er det godt å slappe av med et glass eller to etter jobb. Mvh Yvonne Endret 6. november 2016 av Yvonne 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Drikker vekselvis Cola Zero og Pepsi Max. Noe skal jeg ha å drikke utenom vann. Drikker ikke kaffe/te, er allergisk mot melk og juice blir for surt å drikke mer enn ett glass for dagen av. Anonymkode: 1214f...d33
Gjest skjære Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 Nå drikker ikke jeg mye brus da jeg raskt blir sløv og kvalm av sukker eller søtning. Men jeg får ikke så mye ut av å drikke vann, det føles ikke bra på noe vis med mindre jeg er tørst. Kaffe og te har bra smak og føles bra å drikke, så drikker det mer enn bare vann
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 Fordi jeg liker det. Jeg har gått ned 35kg siste året ved å spise sunt og i moderate mengder, hadde aldri klart meg uten min gode venn Pepsi Max. Anonymkode: e1c62...744 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 1 time siden, skjære skrev: Nå drikker ikke jeg mye brus da jeg raskt blir sløv og kvalm av sukker eller søtning. Men jeg får ikke så mye ut av å drikke vann, det føles ikke bra på noe vis med mindre jeg er tørst. Kaffe og te har bra smak og føles bra å drikke, så drikker det mer enn bare vann Men hvorfor drikke noe i det hele tatt når du ikke er tørst? Anonymkode: c8fae...13c 3
Gjest Gaea Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Drikker ikke flere litere hver dag, men... Fordi jeg av en eller annen grunn er utrolig kresen på drikke. Ikke særlig kresen når det kommer til mat, faktisk... Men jeg har aldri likt kaffe, te eller juice. Vann liker jeg bare hvis det er skikkelig kaldt, og det er litt "kjedelig". Melk likte jeg før, var veganer en periode, og etter det synes jeg smaken er kvalmende. Saft er litt samme greie, synes ikke det er spesielt godt om det blandes for svakt, men sterkere synes jeg det er mer kvalmende enn brus. Hva er det igjen da? Det eneste jeg liker bedre enn Pepsi Max er Solo. Men når det er snakk om større mengder går jeg for lettbrus.
Rakelmaki Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 Hater alt som smaker cola/pepsi. Drikker bare vann hele dagen. Elsker vann. Drikker aldri kaffe, te, saft, juice, melk. etc. Bare vann. Til hverdag og kos. Finnes ikke noe bedre drikke Men pepsi max er uansett kalorifritt, så gjør jo ikke noe å drikke litt hver dag. Tenker meg at det er ganske avhengighetsdannende og når man drikker brus med kullsyre blir vann kjedelig til slutt. Hørt det er vanskelig å slutte.
Gjest incognita Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 6 minutter siden, Rakelmaki skrev: Hater alt som smaker cola/pepsi. Drikker bare vann hele dagen. Elsker vann. Drikker aldri kaffe, te, saft, juice, melk. etc. Bare vann. Til hverdag og kos. Finnes ikke noe bedre drikke Men pepsi max er uansett kalorifritt, så gjør jo ikke noe å drikke litt hver dag. Tenker meg at det er ganske avhengighetsdannende og når man drikker brus med kullsyre blir vann kjedelig til slutt. Hørt det er vanskelig å slutte. Jeg sier som rusmisbrukerne på Karl Johan, jeg kan slutte når som helst, jeg vil bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg smaker godt og fordi jeg føler meg sur uten. (Ja jeg er avhengig) Hvorfor drikker folk kaffe daglig? Blir omtrent det samme. Anonymkode: acc26...26b Nei. Jeg drikker kaffe for å overleve. Klarer meg helt fint en hel helg uten, eller en hel ferie for den saks skyld, men for å overleve trøttheten på jobb må jeg ha kaffe. Jeg drikker ikke kaffe for at det er så sinnsykt godt (OK er det jo). Anonymkode: 27b1a...19e 2
Gjest Raiu Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 Nå mener jeg ikke dette på noen slem måte - Det er morsomt hvordan det liksom er ett "folkeslag" som heller i seg Pepsi Max. Hører sjeldent det om andre typer brus. Hadde en kompis som drakk 2-3 store flasker hver dag, kunne ikke drikke annet. Selv så liker jeg ikke smaken.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #18 Skrevet 6. november 2016 54 minutter siden, Raiu skrev: Nå mener jeg ikke dette på noen slem måte - Det er morsomt hvordan det liksom er ett "folkeslag" som heller i seg Pepsi Max. Hører sjeldent det om andre typer brus. Hadde en kompis som drakk 2-3 store flasker hver dag, kunne ikke drikke annet. Selv så liker jeg ikke smaken. Har tenkt på det samme. Hva er greia med akkurat pepsi max? Man har jo cola zero som er lignende brus, men det virker som at det alltid er pepsi max som gjelder. Lurer på hva som er årsaken til det. Kan være søtsmaken. En gang fikk jeg ta en smakstest fra pepsi max, tror de hadde en undersøkelse på hvilken cola-brus som smakte best. Faktisk så valgte jeg den som smakte søtest, og det var faktisk pepsi max. Den var veldig søt i forhold til cola! Kommer sikkert av søtningsstoffene, de tilsetter sikkert så mye at det smaker enda søtere enn det ville gjort med sukker. Anonymkode: 53a07...d67
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #19 Skrevet 6. november 2016 Jeg drikke Pepsi Max, tab x-tra, cola zero, cola free, cola light. Alt etter hva jeg røsker med meg fra butikken. Det går ca 1,5 liter i uka, av og til 3 liter. Drikker fordi det er godt med kullsyreholdig væske. Drikker også farris av og til. Som regel drikkes det vann, kaffi og melk. Anonymkode: 2ad64...14e
Gjest canacas Skrevet 6. november 2016 #20 Skrevet 6. november 2016 Fordi jeg kan og vil Drikker rundt 3-4 liter vann per dag, og sikkert 5-8 kopper te. Pepsi Max kommer i tillegg, mye av det og. Digger det! Drikker langt mer enn jeg spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå