Gå til innhold

Sår på hornhinnene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forrige torsdag var jeg så idiot at jeg satte på meg noen kontaktlinser som hadde gått ut på dato. Kjente med det samme at de sugde seg fast i øynene og var vonde. Tok dem av, og neste dag kjente jeg at jeg hadde vondt i øynene. Dagen etter der var det helt vanvittig vondt, men jeg så helt normalt. Dro til øyelege på mandag og han sa at jeg hadde noen små kutt i hornhinna. Det var ufarlig sa han, og ga meg ei antiobiotikasalve. Har gått på den i 6 dager nå, og er heldigvis mye bedre. Problemet er vel at jeg er ikke helt bra, øynene er fortsatt litt røde og svir ørlite. Jeg må legge til at jeg har tørre øyne, og jeg tror at det som er grodd på en måte "rives" opp litt igjen, når jeg åpner de sammenklistrede øynene om morgenen.

Ringe lege igjen i går, som så på øynene. Hun så et lite kutt fortsatt, men det så ikke infisert ut. Øyelegen sa jo at jeg ville bli raskt bra, men skulle fullføre salvekuren i 1 uke likevel. Jeg føler ikke at det er 100% bra enda, og er sykt bekymret. Ser ingenting når jeg ser på øyet i speilet, og jeg ser helt normalt. Noen som har noen formening om hvorfor det tar så lang tid? Trodde sår på hornhinna grodde rimelig kjapt? I alle fall når det ikke er infisert? Har ikke brukt linser siden det skjedde, selvsagt.

Anonymkode: 472ba...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med ser ingenting mener jeg at jeg ikke ser såret. Dårlig forklart!

TS

Anonymkode: 472ba...232

Skrevet

Er riften dyp så kan det noen ganger ta litt tid, og spesielt om du har tørre øyne som du sier. Men så lenge du føler at det er bedre, ikke har synssvekkelse, ikke lysømfintlig, ikke ekstra puss/tåreflod og ikke vondt så hadde jeg ikke bekymret meg så veldig. Er du fortsatt litt bekymret på mandag så kan du jo gå innom optikeren din og be dem ta en titt og se etter tegn til infeksjon. 

Anonymkode: 44775...5cd

Skrevet

Det tok ca 2 uker etter at babyen min klorte meg på øyet. Brukte antibiotikasalve. God bedring

Anonymkode: fc778...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...