AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Jeg er litt nysjgerrig på dere som har gått til psykolog, hvor lenge gikk dere? hvorfor stoppet dere? hjalp det? Min erfaring er foreløpig overraskende positiv. Jeg fikk ikke henvisning av fastlege, og valgte da å gå privat. Har vært der 5 ganger, og klarte ganske overraskende å åpne meg opp allerede første gangen. Det er tøft hver eneste gang jeg er der, men etterpå føles det bedre. Noe av det jeg har tenkt på er jo at dette koster meg en del penger. Jeg er i jobb, men har ikke så god økonomi. Samtidig merker jeg at virelig ikke vil slutte enda, men jeg lurer litt på om jeg bør legge opp en slags plan. Skal jeg prøve 3 måneder først og deretter se litt ann hvordan tingene er, f. eks. Håper noen vil dele litt erfaringer! Hvis du ønsker kan du kanskje legge til hvorfor du begynte å gå til psykolog. For min del handler det aller mest om at jeg kverner noe helt utrolig på ting, og henger meg opp i små bagateller andre sier. Har problemer med relasjoner og selvfølelsen. Men har såvidt jeg vet ingen diagnose i form av depresjon, angst, etc. Anonymkode: 7e5dd...160
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Jeg ble henvist, og fikk det derfor på frikort. Jeg gikk et halvår, med en gang i uka til å begynne med, så annenhver uke, og etterhvert bare en gang i måneden. Siste time ble to måneder etter nest siste. Jeg gikk for å behandle depresjon og for å lære å leve med angst, og trappet ned fordi jeg måtte stå på egne bein etterhvert. Terapien virket. Anonymkode: 15167...283
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Halvt år. Men jeg ble hjulpet av samboeren min, ikke psykolog. Men det er vel psykologpraksisen som får kreds fordi jeg var bedre etter et halvt år der jeg gikk til psykolog. Mens egentlig var det helt andre ting som gjorde meg bedre. Å snakke med psykolog var bortkastet tid Anonymkode: 72a74...79d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Gikk 2-3 ganger i uka over 2 år. Så et opphold før jeg gikk 1 gang i uka i 3 mnd og 1 gang annen hver uke i 3 mnd. Nå er det snart 3 år siden jeg var der og føler ikke noe behov mer. Anonymkode: 09442...07f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gikk 2-3 ganger i uka over 2 år. Så et opphold før jeg gikk 1 gang i uka i 3 mnd og 1 gang annen hver uke i 3 mnd. Nå er det snart 3 år siden jeg var der og føler ikke noe behov mer. Anonymkode: 09442...07f Jeg har forresten slktt med ptsd, depresjon, angst, delvis borderline og avhengig pf. Anonymkode: 09442...07f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Har vel gått i 3-4 år nå og kommer enda til å gå der i noen år til Anonymkode: f1095...190
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Har gått i 10 år nå, siden jeg var 14. Ser ikke noen ende på det da jeg fortsatt har akkurat de samme problemene, om ikke enda fler. Føler egentlig ikke at psykolog hjelper i det hele tatt, men er nødt til å gå dit. Anonymkode: 22530...492
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 Har gått i to år nå, men er i tenårene så dette er gratis (BUPA). Er alvorlig psykisk syk så vil nok gå i flere år til, om ikke livet ut. Går en-to ganger i uken om jeg ikke er innlagt på psykiatrisk, da går jeg hver dag. Anonymkode: 47528...63b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå