AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Hei. Lurte på i forbindelse med beinbrudd. Har noen av dere måtte vente i flere dager før beinbruddet ble fikset? Jeg må ligge over helgen på sykehus før det blir fikset, mest sannsynlig en uke. Pga jg ikke er førsteprioritet. Kø osv. Må si jeg er litt overrasket over norsk helsevesen.. At man ikke greier å fikse et beinbrudd umiddelbart man kommer inn synes jeg er litt rart. Klager jeg for mye eller? Anonymkode: da9ee...4fc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Det er klart at man må prioritere. Alvorlige skader kommer først i køen. Over helgen er ikke ille, og ikke uvanlig ved stor pågang. Anonymkode: 97471...835 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Skjønner godt det føles trasig der man ligger med et ferskt benbrudd, det er absolutt lov å tenke slik! Men å klage på norsk helsevesen på akkurat det er ikke noe vits, for det fins mye alvorligere som selvsagt må prioriteres før mye annet. Har legene vurdert det sånn at man kan vente noen dager, så er det ikke noe farlig. Anonymkode: 7c4bf...fdc
TheGirlWhoWaited Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Lurte på i forbindelse med beinbrudd. Har noen av dere måtte vente i flere dager før beinbruddet ble fikset? Jeg må ligge over helgen på sykehus før det blir fikset, mest sannsynlig en uke. Pga jg ikke er førsteprioritet. Kø osv. Må si jeg er litt overrasket over norsk helsevesen.. At man ikke greier å fikse et beinbrudd umiddelbart man kommer inn synes jeg er litt rart. Klager jeg for mye eller? Anonymkode: da9ee...4fc Hvis jeg hadde hatt datteren min på sykehuset, men en akutt dødelig sykdom eller skade, så hadde jeg vært veldig glad for at hun ikke døde mens de fikset et beinbrudd som kunne ha ventet til over helgen. 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Da er det sikkert mer alvorlige skader som måtte fikses. Jeg brakk armen i høysesongen for benbrudd, men de fikset meg iløpet av en dag. Men jeg hadde et veldig stygt brudd og fikk morfin for smertene mens jeg ventet Anonymkode: 24f1b...842
skruf Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Mange må ligge ei uke til avsvelling før beinbruddet kan opereres/fikses. Er det for hovent så må man vente. Det er nok ikke nødvendigvis pga de ikke prioriterer brudd at det ikke har ble fikset umiddelbart. Svigerfar knakk ankelen, og kom seg forseint til sykehus pga store avstander, og han lå ei uke og ventet på å bli operert. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Hvis du har et brudd som ikke trenger operasjon blir det fikset på dagen. Har du et brudd der det er stor fare for karskade/nerveskade/stygt åpent blir det fikset fort. Har du et brudd som må opereres men der det ikke er overhengende fare for skade på omkringliggende strukturer går mer akutte ting forran, og går det for lang tid fra skaden er skjedd til du kommer til sykehus/er mulighet for å operere vil det ofte være for hovent til at det er mulig å operere. Da må du ligge på sykehus i påvente av at hevelsen går ned, og det er helt vanlig. Er hevelsen for stor risikerer kirurgene å ikke kunne lukke såret etter operasjon, og det skaper foruten praktiske og kosmetisk trøbbel også en enorm ingangport for infeksjoner, som igjen fort er mye verre enn selve bruddet. Så selv om jeg forstår at det er drit kjedelig å vente og å føle seg nedprioritert så er det altså en grunn til det. Anonymkode: 46417...5f3 4
Titania Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Jeg ventet ei uke på operasjon av brudd øverst i leggen for noen år siden. Var kjipt å vente der og da, siden sykepleierne kom og sa at operasjonen ble utsatt hele tiden - men det gikk jo helt fint.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Lurte på i forbindelse med beinbrudd. Har noen av dere måtte vente i flere dager før beinbruddet ble fikset? Jeg må ligge over helgen på sykehus før det blir fikset, mest sannsynlig en uke. Pga jg ikke er førsteprioritet. Kø osv. Må si jeg er litt overrasket over norsk helsevesen.. At man ikke greier å fikse et beinbrudd umiddelbart man kommer inn synes jeg er litt rart. Klager jeg for mye eller? Anonymkode: da9ee...4fc Sånt leser vi om og ser på tvnyhetene hver vinter når det er glatt føre ute, og folk ikke evner å sko seg etter forholdene og huseiere som ikke evner å strø og måke, eller omvendt. Anonymkode: 54d65...231
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Ts her. Bruddet er i ansiktet. Ikke foten. Anonymkode: da9ee...4fc
TheGirlWhoWaited Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Bruddet er i ansiktet. Ikke foten. Anonymkode: da9ee...4fc Hvorfor i all verden skriver du beinbrudd da? Uansett endrer ikke dette måten jeg allerede har svart - jeg håper ikke min datter dør mens legene reparerer et brudd... 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 6 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Hvorfor i all verden skriver du beinbrudd da? Uansett endrer ikke dette måten jeg allerede har svart - jeg håper ikke min datter dør mens legene reparerer et brudd... Er da bein i ansiktet og... Anonymkode: da9ee...4fc 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da bein i ansiktet og... Anonymkode: da9ee...4fc Eh, ja - men du har ikke et beinbrudd i ansiktet. Da har du et ansiktsbrudd/kjevebrudd/skallebrudd - som armbrudd, ribbeinsbrudd, hoftebrudd.... Endret 5. november 2016 av TheGirlWhoWaited 5
Gjest moreno Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 Helt vanlig at man må vente litt, være det seg pga bemanning, at man er for hoven for operasjon etc. Ingenting å surve for.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 Ramlet på en lørdag og fikk ca 10 brudd i legg/ankel. Ble operert på torsdag i uka etter. Tror det er helt normalt at viktigere sykdom/skade blir prioritert. Anonymkode: b3bf5...1bd
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 3 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev: Eh, ja - men du har ikke et beinbrudd i ansiktet. Da har du et ansiktsbrudd/kjevebrudd/skallebrudd - som armbrudd, ribbeinsbrudd, hoftebrudd.... Bruddet skjer jo i et bein... Anonymkode: 36853...f4d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 At man må vente pga hevelse og slikt er jo helt greit. Men at man må vente i mange dager pga manglende bemanning eller operasjonsstuer synes jeg ikke er greit. At dere mener det er greit synes jeg er rart. Det er faktisk en akutt situasjon, ikke at det handler om død og liv, men dette er jo ikke billig. Å ha en sykemeldt liggende på sykehuset er dyrt! Og på vinteren så skjer dette ofte! Jeg forstår deg godt TS. En god klem til deg. Anonymkode: 2d57a...953
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå