Gå til innhold

Er Oslo folk mer arrogante enn andre i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Er Oslo folk mer arrogante enn andre i Norge?

 Anonymkode: 74a8b...6d1

 Ja, uten tvil... 

Anonymkode: 90f30...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt IKKE! Oslofolk er hyggelige og mye mer dannet enn feks nordlendinger som banner i hver setning og kaller hverandre hestkuk! 

Anonymkode: 847e0...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Oslo folk mer arrogante enn andre i Norge?

Anonymkode: 74a8b...6d1

Neh syns de fleste oslofolk er sosiale og greie, bortsett fra vestkantsbleier...

men bergensere derimot....

 

Anonymkode: 85ef3...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Ja klart det for alle som bor i Oslo er helt like:klaske:

Noe å tenke på er at flesteparten som bor i Oslo - ikke er opprinnelige osloboere... de fleste er tilflyttet fra andre kommuner og andre land :) Så litt rart om alle forandrer personlighet bare fordi de bor i denne smeltedigelen av en by :D

Anonymkode: 85ef3...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller kalle dem lukket i offentlig rom. Om du først prater med dem, får du respons :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neh syns de fleste oslofolk er sosiale og greie, bortsett fra vestkantsbleier...

men bergensere derimot....

 

Anonymkode: 85ef3...b46

Hva med dem?

Anonymkode: 7c20d...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evilposelos skrev:

Jeg vil heller kalle dem lukket i offentlig rom. Om du først prater med dem, får du respons :)  

Enig i det. Det er nok en litt annen stemning i Oslo enn i mange andre norske byer, i hvert fall i sentrum. Folk skal frem, man skal forflytte seg fra A til B, og da skal det være effektivt og upersonlig. Når man derimot først kommer i prat med Oslo-folk, eller møter dem i en annen setting enn hastende forbi fontenen på Nationaltheatret eller over Jernbanetorget, da er de vel så hyggelige og hjelpsomme som andre nordmenn. Jeg tør nesten påstå at de ikke er et helt annet folkeslag.

Jeg tror forsåvidt ikke det er spesielt for Oslo, det er jo forskjell på hvordan man forholder seg til hverandre midt i Bergen sentrum og i Kolvereid også. Men Oslo blir naturlig nok det ene ytterpunktet her til lands.

Anonymkode: 990cd...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt IKKE! Oslofolk er hyggelige og mye mer dannet enn feks nordlendinger som banner i hver setning og kaller hverandre hestkuk! 

Anonymkode: 847e0...bd4

For noe tull. Bor i nord norge,og har ikke opplevd det enda. Oslofolk derimot kan ofte være arrogante,og opplever dem ofte som ganske navlebeskuende.

Nordlendinger er stort sett mer åpne,varme og jordnære.

Jada,jeg generaliserer. Alle er ikke sånn,men man ser ofte tendensene.

Anonymkode: 763dc...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nordlenning selv og har bodd i Oslo i mange år. Alle nordlenninger flyr ikke rundt og kaller hverandre for "hæstkuker" og Oslo-folk er ikke nødvendigvis spesielt arrogante. Må nesten le litt av folk som tror at slike egenskaper har utspring i hvor folk kommer fra, og ikke at det henger ved personligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...