AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Har i årevis slitt med uforklarlige magesmerter som er vanskelige å lokalisere samt en forferdelig utmattelse som bare forverrer seg. Jeg har nesten gitt opp å bli frisk. Vært hos flere leger tatt et utall prøver og som de sier er fine. Jeg reagwerer så veldig på flere matvarer og kuttet ut flere matvarer bla melk som jeg erstattwet med havremelk,og mindre bearbeidede matvarer, Bl elitt bedre så smalt det til da jeg spiste et stykke kake da jeg var i bursdag forlden. Jeg ble så dårlig at jeg knapt orket å forlate sengen på en uke.Oppblåst tarm,,fising i ett og utmattelse. Så dårlig som da har jeg aldri vært. Tenkte at nå dør jeg.En langsom død. Jeg orker jo ingenting. Det er så leit! Det er så merkelig at de ikke kan finne noe for noe må det jo være og at jeg burde utredes skikkelig. Jeg er jo ikke like syk bestandig og tenkt at det må være en sammenheng med maten men cøliaki er det ikke for jeg har tatt gastroskopi med tynntarmsbiopsi. Nå har jeg begynt å bli redd for at det er bukspyttkjertelen som sier takk for seg. Men jeg opplever jo ikke vektnedgang,men er fryktelig oppblåst i tarmen/magen Fant gamle prøvesvar for femten år siden hvor det bemerkes at S-Lipid er høyere enn normalt og bør sjekkes igjen står det men at det kan være en naturlig variasjon. Tenker at S-Lipid har med bukspyttkjertelen å gjøre og at oppfølgingsprøver av dette ikke er tatt. At det ikke bare har med irritabelt tarmsyndrom å gjøre siden S-Lipid var så høyt. Og har googlet mat som er gunstig for bukspyttkjertelen og det er jo denne maten som gjør meg bra i perioder,før jeg glemmer meg eog spiser noe som setter meg ut i lange tider. Hatt uforklarlige anfall i månedsvis som har brent ut av seg selv. Klarte ikke lokalisere smerten overfor legen og fikk Voltaren.Svie i korsryggen,dypt inni og mot magen. Igjen og igjen. Så var jeg god i noen år og da mener jeg skikkelig bra. Oppegående. De siste årene har vært et helvete og nå føler jeg at jeg nesten ikke kan spise noen ting. Tenk om bukspyttkjertelen er utslitt. Skal spør legen min om dette men lurer på om det er noen her som kan noe om S-Lipid. Helsepersonell eller noen som vil dele erfaringer. Anonymkode: eac39...48c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå