Gå til innhold

Hoste om natten! Allergi? Astma?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har blitt fortalt at jeg hadde astma som barn, men at jeg har vokst det av meg. Jeg har over flere år våknet av hoste om natten, føles ut (ekkelt) at det blir for seigt slim i hals/svelget som irriterer. Det hjelper med nesedråper og/eller allergi tbl. Jeg har tatt allergitbl siste mnd for å unngå hosten om natten. Det hjelper, så jeg sover som en baby hele natta! I går gikk jeg tom så var på ny en hoste-natt men fant heldigvis en nesespray som hjalp. Så mitt spørsmål er, dette her er trolig allergi? Ikke astma? Jeg er litt redd for sistnevnte, og har generell noia for kols og andre lungeproblemer. Har røyket i noen år (men sluttet et par-tre år nå) og føler meg skyldig og skammer meg om det er selvforskyld dette her. Så har ikke dratt til legen om dette. Men vært hos legen med alt annet😜 Ellers vet jeg at jeg hoster som en gal om det er teppe-gulv på soverommet eller mugglukt! Forsøker å holde rommet rent og støvfritt, ikke mugg eller husdyr. Men hoster likevel! Noen andre som har det sånn? 

Anonymkode: ff89c...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Astma er en allergisk reaksjon i nedre luftveier. Hva du harr må du til lege for å finne ut av. 

Det typiske for astmapasienter er at de våkner mellom klokka halv fem og halv seks med pusteproblemer når astmaen er i en dårlig fase/dårlig medisinert. (Lærebok i Lungesykdommer, Amund Gulsvik.)

Anonymkode: 8bc54...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...