AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Har vært hos tannlegen og ryddet opp en del i munnen, jeg er studentjul, så det har vært ganske hardt økonomisk. Sist jeg var der tok de en avstøpning for å lage krone, og satte inn en midlertidig fyling. Jeg lurer på om det haster veldig med å sette inn kronen, eller om det er sånn at jeg kan utsette timen til over nyttår når storstipendet kommer og jeg har mer penger? Jeg får det til økonomisk nå også, men da kommer jeg til å slite med både mat og julegaver frem mot jul, så det hadde lettet trykket å bare fått utsatt dette et par måneder. Jeg må selvsagt ringe tannlegen å spørre, men akkurat nå sitter jeg å smågriner litt av pengeangst så jeg tenkte å spørre her før jeg driter meg ut på telefonen Anonymkode: 5e638...218
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Haha, studentjul, aner ikke hvor den kom fra. Skal selvsagt være student. -TS Anonymkode: 5e638...218
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Nei, det går nok helt fint å utsette det noen måneder. Gjort det selv hos min tannlege. Bare hør med dem du. Anonymkode: a0804...d56
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Takk for svar! Håper virkelig du har rett Anonymkode: 5e638...218
Chizue Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Det kommer jo helt an på hvor dårlig tanna er Om den er veldig skjør, så kan den jo bli ødelagt på de månedene. Om du sliter med å betale, men har vært hos den tannlegen ofte, så kan du jo høre med om du kan dele opp betalingen De fleste tannleger er ganske greie med det og de forstår gjerne om det er snakk om studenter, eller andre som har dårlig råd, men alltid gjør opp for seg
GammelKaktus Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Jeg har gått årevis med noen av de midlertidige fyllingene så det går nok greit. Men som noen andre sier så spørs det jo hvor dårlig tanna er... 😊
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Dette kommer helt an på hvor i munnen du mangeler delere av en tann. Blir bittet ditt påvirket av tannen du ikke har i fullverdig forstand, så sliter du mer på de andre tennene og kan knekke noe andre steder i tannradene dine, eller du kan få feilstillinger i tennene fordi de ikke er på "plass". Da kan du få andre plager og utgifter på sikt. Så her er det tannlegen som må rådgi deg. Anonymkode: 0af06...b97
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Jeg tør ikke be om å få delt opp betalingen, de virker veldig strenge, med masse oppslag om det på kontoret og sånn. Jeg får bare krysse fingrene for at jeg får utsatt timen. Om jeg utsetter til over nyttår får jeg også refundert flere av utgiftenen gjennom studentskipnaden, siden jeg allerede har nådd refusjonsgrensen for i år. Jeg må bare slutte å ha angst så skal jeg ringe, takk for at dere svarer Anonymkode: 5e638...218
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke be om å få delt opp betalingen, de virker veldig strenge, med masse oppslag om det på kontoret og sånn. Jeg får bare krysse fingrene for at jeg får utsatt timen. Om jeg utsetter til over nyttår får jeg også refundert flere av utgiftenen gjennom studentskipnaden, siden jeg allerede har nådd refusjonsgrensen for i år. Jeg må bare slutte å ha angst så skal jeg ringe, takk for at dere svarer Anonymkode: 5e638...218 Jeg betalte med kredittkort sist jeg var hos tannlegen. Dermed får jeg utsatt betalingen uten renter når jeg betaler kredittkortet innen fristen. Anonymkode: 0af06...b97
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg betalte med kredittkort sist jeg var hos tannlegen. Dermed får jeg utsatt betalingen uten renter når jeg betaler kredittkortet innen fristen. Anonymkode: 0af06...b97 Kan ikke betale med kredittkort heller, dessverre. Anonymkode: 5e638...218
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke betale med kredittkort heller, dessverre. Anonymkode: 5e638...218 Altså, de tar kun kontanter eller vanlig bankkort. Anonymkode: 5e638...218
sajk Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 6 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg har gått årevis med noen av de midlertidige fyllingene så det går nok greit. Men som noen andre sier så spørs det jo hvor dårlig tanna er... 😊 "Jeg har kjört i årevis uten bilbelte, så det går nok greit" Ikke noe frekt ment! Det var bare det förste jeg tenkte Jeg kan tenkte meg at siden du er på vei til å få en krone. Så har du kanskje nå en midlertidlig krona? det er det som mest vanlig. En midlertidlig krone beskytter tannen, men det er ikke uvanlig at de detter av heller. Da er det anbetalt å få på en ny å beskytte kronepreparasjonen. Hvor lenge man kan gå uten varierer fra tannlege til tannlegen og såklart hvordan tannen er. Om du har en midlertidlig fyllning pleier man å si at de kan sitte lenge. Men ikke for lenge. Anbefalt er ca 6 mnd. Fordi de ikke holder like tett som vanlige fyllinger. Og at de også kan ramle ut da. Ring og prat med tannlegen din. Fortell om situasjonen din og spör om hva de syns du bör gjöre Mange tannleger har avbetalningsplaner. Mange kan du også få "tannlån" hos med greit rente, fikses enkelt hos tannlegen. Da får tannlegen pengene også får du betale pr måned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå