Gå til innhold

Kan jeg bare rapportere bilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at mor og jeg har en avtale om at ingen andre enn foreldre + tanter, onkler og besteforeldre har lov til å legge ut bilde av sønnen vår. Det hele startet med at mor til barnet mislikte sterkt at min samboer la ut bilder av oss tre, selv om mors samboer hadde lagt ut utallige bilder uten at jeg har sagt noe. I følge mor så hadde jeg gitt tillatelse til at samboeren hennes kunne legge ut bilde, men hun hadde ikke gitt tillatelse til min samboer.

Det ble mye drama, som jeg virkelig hater og jeg krevde at hvis ikke min samboer skal få lov, så skal ikke hennes. Etter mye om og men ble hun til slutt enig og alle bilder ble slettet på våre partneres facebook sider. Nå ble jeg sittende å bla gjennom facebooken min og ser at mors samboer bruker bilde av sønnen min som forsidebilde. Ikke har han spurt meg om det er greit, men det er også offentlig.

Så spørsmålet mitt er, kan jeg bare rapportere dette til facebook? Jeg orker ikke å ta dette gjennom mor fordi hun vet godt at dette ikke er lov uten min godkjennelse. Syns det er ganske respektløst når hun har laget en stor sak ut av det hele med at partnere ikke skal legge ut bilder. Hun vet også om bilde, fordi hun har kommentert under.

Anonymkode: 7b550...4b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke i respekt for barnet, unngå helt å legge ut bilder av uskyldige barn? Dette er så respektløst og tullete at det holder. 

Kontakt Datatilsynet så får du klart svar på hva du kan og ikke anbefales å gjøre. 

Anonymkode: 560f7...0f3

• Liker 5
Skrevet

Jepp, rapporter.  Om både dere to enige om at KUN dere to får legge ut bilder av barn. 

kanskje en ting du kan gjøre - Skrive en kommentar med stor og rødt skrift : slett bilde, hvis ikke blir anmeldt.

Da vil både mor og samboeren tro at du mener seriøs.

• Liker 1
Gjest Timaras
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg sånn at mor og jeg har en avtale om at ingen andre enn foreldre + tanter, onkler og besteforeldre har lov til å legge ut bilde av sønnen vår. Det hele startet med at mor til barnet mislikte sterkt at min samboer la ut bilder av oss tre, selv om mors samboer hadde lagt ut utallige bilder uten at jeg har sagt noe. I følge mor så hadde jeg gitt tillatelse til at samboeren hennes kunne legge ut bilde, men hun hadde ikke gitt tillatelse til min samboer.

Det ble mye drama, som jeg virkelig hater og jeg krevde at hvis ikke min samboer skal få lov, så skal ikke hennes. Etter mye om og men ble hun til slutt enig og alle bilder ble slettet på våre partneres facebook sider. Nå ble jeg sittende å bla gjennom facebooken min og ser at mors samboer bruker bilde av sønnen min som forsidebilde. Ikke har han spurt meg om det er greit, men det er også offentlig.

Så spørsmålet mitt er, kan jeg bare rapportere dette til facebook? Jeg orker ikke å ta dette gjennom mor fordi hun vet godt at dette ikke er lov uten min godkjennelse. Syns det er ganske respektløst når hun har laget en stor sak ut av det hele med at partnere ikke skal legge ut bilder. Hun vet også om bilde, fordi hun har kommentert under.

Skjønner ikke hva bilder av barn har på nett å gjøre i det hele tatt.

Vet dere hva  som kan skje?

Skrevet
2 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Nå er ikke jeg den som hyppig på å legge ut bilder av sønnen vår på facebook, da jeg ikke har et behov for det. Mor er den som poster mest, og som hun har fullt lov til. Jeg kan ikke bestemme over henne, slik er det bare. 

4 minutter siden, cmd skrev:

Jepp, rapporter.  Om både dere to enige om at KUN dere to får legge ut bilder av barn. 

kanskje en ting du kan gjøre - Skrive en kommentar med stor og rødt skrift : slett bilde, hvis ikke blir anmeldt.

Da vil både mor og samboeren tro at du mener seriøs.

Så bra at det ikke blir sett på som galt å bare rapportere.

ts

Skrevet
3 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Tror ikke noe kommer til å skje, så lenge det ikke er nakenbilder, hvis det er det du tenker på

Anonymkode: 8d6d6...a5c

Gjest Timaras
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg den som hyppig på å legge ut bilder av sønnen vår på facebook, da jeg ikke har et behov for det. Mor er den som poster mest, og som hun har fullt lov til. Jeg kan ikke bestemme over henne, slik er det bare. 

Så bra at det ikke blir sett på som galt å bare rapportere.

ts

Hvorfor legge ut bilder av unger på nett?

Jeg har faktisk vært vitne i enn rettsak ang missbruk av bilder av barna på nett.

Derfor reagere jeg sterkt på hvorfor foreldre legger ut bilder av barna sine på nett. For det er så unødvendig . 

Kunne skrevet så mye mer om dette. 

Gjest Timaras
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noe kommer til å skje, så lenge det ikke er nakenbilder, hvis det er det du tenker på

Tull. Jeg vet ting KAN skje. Det er lov å ta ansvar.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke i respekt for barnet, unngå helt å legge ut bilder av uskyldige barn? Dette er så respektløst og tullete at det holder. 

Kontakt Datatilsynet så får du klart svar på hva du kan og ikke anbefales å gjøre. 

Anonymkode: 560f7...0f3

DETTE!

Barn er ikke til pynt.

Anonymkode: 78a61...c0b

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Tull. Jeg vet ting KAN skje. Det er lov å ta ansvar.

Det KAN skje ting når man slipper barna ut døren også. Vi kan ikke tenke på slikt hele tiden

Skrevet

Bare rapportere. Fb tar de ned med engang. 

Gjest Timaras
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det KAN skje ting når man slipper barna ut døren også. Vi kan ikke tenke på slikt hele tiden

Gjør som du vil.  Ansvar har du som foreldre.  Er barnet enig i at du legger ut bilder av barnet?

Skrevet
18 minutter siden, Outlander skrev:

Bare rapportere. Fb tar de ned med engang. 

Godt å høre! Da er bilde rapportert og da er det vell bare å vente. 

TS

Skrevet
1 time siden, Jaikkesant skrev:

Gjør som du vil.  Ansvar har du som foreldre.  Er barnet enig i at du legger ut bilder av barnet?

Har jeg sagt at jeg legger ut bilde av barna?

Skrevet
1 time siden, Jaikkesant skrev:

Nei, jeg vet ikke hva som kan skje. Kan du utdype?

Anonymkode: 6fd8a...ca0

Gjest Timaras
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet ikke hva som kan skje. Kan du utdype?

Har du likt noen som du ikke kjenner hadde lastet opp bilde av ditt barn ? Og deretter f. Eks runket til det bildet av ditt barn?  Ikke si at ingen gjør det. For jeg kan bekrefte At det.finnes de som gjør det. 

Skrevet

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før bildene blir slettet? Om det kan ta timer, dager, uker? Hvis det tar en stund er det kanskje like greit å bare sende en melding til mor. 

TS

Skrevet
43 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Har du likt noen som du ikke kjenner hadde lastet opp bilde av ditt barn ? Og deretter f. Eks runket til det bildet av ditt barn?  Ikke si at ingen gjør det. For jeg kan bekrefte At det.finnes de som gjør det. 

At noen runker til et bilde de finner på internett høres ikke spesielt alvorlig ut, selv om det selvsagt er forkastelig å gjøre det til bilder av barn. Jeg kan forstå at det er en ukomfortabel tanke, men hvis det er dette du mener er det verste som kan skje så ville jeg ikke være så veldig bekymret altså.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før bildene blir slettet? Om det kan ta timer, dager, uker? Hvis det tar en stund er det kanskje like greit å bare sende en melding til mor. 

TS

Du kan ikke være sikker på at det blir slettet bare fordi du rapporterer det. Slik du legger frem saken her så tviler jeg på at facebook kommer til å slette bildet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være sikker på at det blir slettet bare fordi du rapporterer det. Slik du legger frem saken her så tviler jeg på at facebook kommer til å slette bildet.

Nei, oki. Da blir det nok en melding til mor i tillegg ja. 

TS

Gjest SuperSonic
Skrevet

DU må gjerne si din mening til Mor, men det er faktisk nok med samtykke av en foreldre når dere har delt foreldreansvar. Så både du og hun kan laste opp bilde, men ingen bør med tanke på barna senere i livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...