Gå til innhold

Glassene knuses i oppvaskmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flyttet inn i nytt hus hvor det er integrert oppvaskmaskin. I min gamle bolig hadde jeg aldri problemer med at glass o.l knustes, men nå knuses de en etter en på kort tid. Jeg forstår ikke hva som er årsaken til dette, er det noe med kvalitet på oppvaskmaskin å gjøre?  Det er snakk om vanlige kjøkkenglass :)

Anonymkode: 25fd1...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har flyttet inn i nytt hus hvor det er integrert oppvaskmaskin. I min gamle bolig hadde jeg aldri problemer med at glass o.l knustes, men nå knuses de en etter en på kort tid. Jeg forstår ikke hva som er årsaken til dette, er det noe med kvalitet på oppvaskmaskin å gjøre?  Det er snakk om vanlige kjøkkenglass :)

For høy temperatur?  Aner ikke, har aldri hørt om dette før. Vi har også integrert oppvaskmaskin og den knuser aldri noe. 

Anonymkode: abe3c...860

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For høy temperatur?  Aner ikke, har aldri hørt om dette før. Vi har også integrert oppvaskmaskin og den knuser aldri noe. 

Vaskes på 50 grader bestandig. Den skal jo tåle vesentlig mer. Nei jeg hadde heller aldri hørt om det før, aldri hatt problemer med det før heller. Dette er IKEA, min gamle var en Siemens. Kan det ha noe med kvalitet å gjøre?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaskes på 50 grader bestandig. Den skal jo tåle vesentlig mer. Nei jeg hadde heller aldri hørt om det før, aldri hatt problemer med det før heller. Dette er IKEA, min gamle var en Siemens. Kan det ha noe med kvalitet å gjøre?

Har også Ikea-maskin, og den har aldri knust noe. Synes dette er mystisk. Håper du skriver her om du finner ut av det!

Skrevet

IKEA bruker Electrolux, om jeg ikke husker feil, de lager ikke sine egne maskiner. 

Anonymkode: 8519f...ba5

• Liker 1
Skrevet

De fra ikea er bare søppel,vi kjøpte den dyreste. og ikke vasker den ordentlig. bråker. treg.

Anonymkode: 04ed0...212

Skrevet

De fra ikea er bare søppel,vi kjøpte den dyreste. og ikke vasker den ordentlig. bråker. treg.

Jeg syns den vasker ordentlig, og har akseptabelt støynivå. Har i alle år vasket kjøkkenkniver i maskin, men dette kan jeg ikke gjøre i denne. Da ruster de i stykker.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

IKEA bruker Electrolux, om jeg ikke husker feil, de lager ikke sine egne maskiner. 

Anonymkode: 8519f...ba5

Nei det gjør de ikke. Skulle ønske de var så vel.  .Ikea bruker Whirlpool

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte også en av de dyre og den vasket dårlig helt til vi begynte å bruke Sun oppvaskpulver ISTEDET for tabletter.  Nå er oppvaska mye reinere. 

Skrevet

Vi har hatt vår Ikea-maskin i veldig mange år og den har hele tiden vasket rent. Bruker pulver, ikke tabletter, men har aldri tenkt over at det kunne ha noe å si?

Jeg husker ikke om vi kjøpte en av de dyreste eller om den lå midt på treet prismessig. 

Skrevet

Slår den viftegreia inn i glassene? Står glassene som blir knust på samme sted eller er av samme type?

Anonymkode: 007b0...613

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...