Gå til innhold

Feber og infeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må mann ha feber for at det skal være en infeksjon i kroppen. Har en jente her som har vært veldig redusert en ukes tid. Sover mye, slapp, spiser lite(drikker) å vondt i magen. Ikke feber, men kan det alikevel være en innfeksjon?

Anonymkode: ed214...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan selvsagt ha infeksjon selv om det ikke er feber. Ta med jenta på legevakten og ta en CRP. Det kan også være andre ting enn infeksjon: cøliaki, crohns, ulcerøs kolitt, magesår osv. 

Anonymkode: e0644...c8a

Skrevet

Jeg tar henne med til Volvat nå. Jeg kjenner henne ikke igjen legevakta var ikke bekymret når jeg ringte i går. De mente hun måtte ha feber

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar henne med til Volvat nå. Jeg kjenner henne ikke igjen legevakta var ikke bekymret når jeg ringte i går. De mente hun måtte ha feber

Sikker på at du ikke misforstod? Jeg har hatt ganske mange infeksjoner i mitt liv og har vel hatr feber bare 1-2 ganger. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke misforstod? Jeg har hatt ganske mange infeksjoner i mitt liv og har vel hatr feber bare 1-2 ganger. 

Tipper hun ikke misforstod. Legevakta her er lik. Man skal helst være både døende og febersyk samtidig, ellers oppfører de seg som om de blir personlig plaget av de slitsomme pasientene som kaster bort deres dyrebare tid. 

Anonymkode: 346d9...98e

Skrevet

Sykdom i en uke hører hjemme hos fastlege, ikke legevakt. 

Anonymkode: 04ddd...18f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må mann ha feber for at det skal være en infeksjon i kroppen. Har en jente her som har vært veldig redusert en ukes tid. Sover mye, slapp, spiser lite(drikker) å vondt i magen. Ikke feber, men kan det alikevel være en innfeksjon?

Når barn er så medtatt i mer enn tre dager, så går en til lege med dem, ikke til kg. 

Anonymkode: 408cb...e24

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barn er så medtatt i mer enn tre dager, så går en til lege med dem, ikke til kg. 

Anonymkode: 408cb...e24

Du kan så si, siden enkelte på Kg ikke gidder å lese trådene de svarer i.

Hun skriver liksom at hun kontaktet legevakt i går og er på Volvat nå..

Anonymkode: 346d9...98e

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykdom i en uke hører hjemme hos fastlege, ikke legevakt. 

Anonymkode: 04ddd...18f

jo, det er legevaktmat. VELDIG mange som har vært syk i 1-3 uker eller mer med magesmerter og gjerne ofte oppkast og/eller diaré blir innlagt etter å ha vært på legevakt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...