Gå til innhold

Nytt pass! Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drar til UK 14. november, men har

mistet passer mitt. Det som er ekstra dumt, er at man må oppgi passinfo 3 dager før avreise til UK. Får jeg det i tide? :( Bor i Skien. Noen som har peiling på hvor lang tid det tar? Vet det er maks 10 dager, men det er jo altfor lenge 🙈

Anonymkode: 1cb36...d56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her, glemte å si at jeg ikke har bestilt passe enda, skal på politistasjonen i morgen. Krise om dette ikke går :(

Skrevet

Oppgi pass-info 3 dager før innreise? Jeg reiser til England flere ganger I året og har aldri oppgitt pass-info :klo:

Anonymkode: 0fcaa...035

• Liker 3
Skrevet

Det er visst noe nytt som kreves :( Kom opp varsel når jeg bestilte billetten, nye regler blabla :( 

Skrevet

Jaja, da får jeg sikkert gjort det på neste tur ;)

Om du får søkt om nytt pass I morgen kan du være heldig å få det I tide, eller du kan være uheldig å ikke få I tide. Jeg har vært I noenlunde samme situasjon selv, fikk bestilt nytt pass kort tid før avreise men fikk utstedt nødpass på utreisedag, forhør deg med pass-kontoret Hva som blir tryggest å gjøre.

Skrevet

Huff, ja, får håpe jeg er heldig da. Nødpass er jo et håp, men samtidig ikke pga. den nye dumme regelen med registrering 3 dager før. Håper det går min vei :) Takk for svar! :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, ja, får håpe jeg er heldig da. Nødpass er jo et håp, men samtidig ikke pga. den nye dumme regelen med registrering 3 dager før. Håper det går min vei :) Takk for svar! :)

Si fra til de i skranken når du bestiller nytt pass. Jeg måtte hastebestille til eldstemann i sommer, og fikk det posten to dager etter.

Skrevet

Jeg bestilte pass i november i fjor og da var det klart til henting etter 2 dager. Dette var i Oslo. 

• Liker 1
Skrevet

Wow, håper dette blir tilfelle her og! :) 

• Liker 1
Skrevet

Trenger også nytt pass. Tar de bilde eller må man ha et nytt bilde med seg? Må man måle og veie seg eller ser de på det sise passet, evt info som står på den det gjelder ifra før? 

Anonymkode: 812f3...bbe

Skrevet
På 11/3/2016 den 2.28, AnonymBruker skrev:

Trenger også nytt pass. Tar de bilde eller må man ha et nytt bilde med seg? Må man måle og veie seg eller ser de på det sise passet, evt info som står på den det gjelder ifra før? 

Anonymkode: 812f3...bbe

Da jeg fikk nytt pass tok de bilde, brukte bare sånn passbilde jeg hadde tatt til nødpasset en gang. Du sier høyden din og den burde så klart være riktig. Veie seg gjør man ikke, skulle man da liksom skaffe nytt pass hvis man gikk opp 10-20 kilo?

• 2 uker senere...
Skrevet
På 3.11.2016 den 1.32, AnonymBruker skrev:

Oppgi pass-info 3 dager før innreise? Jeg reiser til England flere ganger I året og har aldri oppgitt pass-info :klo:

Jeg reiste for 2 uker siden til UK og måtte da ikke oppgi noe informasjon utover passinformasjonen da jeg sjekket inn på nett dagen før.

Skrevet

Jeg er i Irland og UK minst en gang i måneden, og har ikke opplevd å måtte oppgi info tre dager før, men om det sto det da du bestilte billett, kan det være du må gjøre det, men uansett tror jeg nok du skal rekke å få nytt pass innen en uke. Be dem ringe når de har fått det på politistasjonen, så kan du selv dra å hente det. Da sparer du et par dager. Søstera mi hadde utgått pass en uke før vi dro til UK sist, og det ordnet seg. 

Tviler på at du får nødpass til ferietur til UK. Nødpass er vel egentlig kun for turer som man MÅ dra på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...