Gå til innhold

Tynn i håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 32 år som har mistet 3/4 av håret! Har blitt veldig tynn i håret mest på topppen, men jevn over hele egentlig. Mangler ingen vitaminer og mineraler. Hva kan dette være? Andre som har det blitt tynn i håret?

Anonymkode: dfde3...41d

Skrevet

Opplevde å få svære viker(?) en periode, nesten helt hårløs over tinningene + ca. 40% tynnere hår over det hele vil jeg tippe. Men etter 1-2 år hvor håret ble tynnere og tynnere begynte det å vokse ut igjen og er nesten normalt nå. Aner ikke hva det kom av. Hormonubalanse, kanskje?

Anonymkode: 4bb6f...760

Skrevet

Jeg er mann og opplevde det samme som deg TS. Mitt hår er nå på vei tilbake igjen. 

Mistenker hormonubalanse. 

Anonymkode: 292cf...53a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og opplevde det samme som deg TS. Mitt hår er nå på vei tilbake igjen. 

Mistenker hormonubalanse. 

Jeg mista rundt 60 % av håret.. Diffust.

Skrevet

Har du håret mye i hestehale? Det kan gjøre håret tynnere.

Anonymkode: 7874b...743

Skrevet

Mitt hår har vært tynt hele livet men har ble verre etter jeg fikk et barn.   Jeg tar dobbel dose B vitaminer hver dag og bruker et serum i hodebunnen men merker ikke noen forskjell.  Tror ikke det finnes noen mirakelkurer for tynt hår dessverre. 

Skrevet

Hårafall blir ved ubalanse i nyrene.

Skrevet
27 minutter siden, Toguttemamma skrev:

Ok. Hvordan forklarer du det vitenskapelig?

Skrevet
9 timer siden, Toguttemamma skrev:

Haha! Dette er så bullshitt.

Håravfall blir ikke til ved ubalanse i nyrene.

Skrevet

Vel jeg vil ikke prøve å overbevise men jeg ambefaller å sjekke om det er noe ubalanse i nyrene. Nyrene kontrollerer og styrer den biologiske syklusen. Dvs all form for regenerasjon, kjønn forming, fruktbarhet, svangerskap, fødsel, puberteten og overgangsalder. Energien som blir send fra nyrene videre i kroppen også ansvarlig for utvikling for skjellet, god hørsel og sunt hår. Det er mange forsjellige lidelser som kan bli ved ubalanse i nyrene. En av de er hårtap. Men det kan være også andre symptomer som kommer opp hvis nyrene er i ubalanse. ( underlivsproblemer, barnløshet, menstruasjonsforstyrelser, angst, bihuleproblemer, ødemer, kalde hender og føter, lidelser i korsrygg eller knær, bekkenproblemer, konsentrasjons og hukommelses problemmer, hørselsproblemmer, frykt og viljesvakhet...)  og siden lever er avhengig av at nyrene skal fungere bra så det kan påvirke leveren også om nyrene blir i ubalanse. Leverens oppgave å fjerne alt som kan forgifte og forsøple kroppen. Om den ikke klare å utføre sin oppgaven på grunn av mangel på energi som skulle komme fra nyrene da kan det oppstå nye plager som allergier, hodepine, uro, sinne, deprisjoner, spasmer osv.. Vel du taper ingenting ved å udersøke det. Hvis det stemmer kan du få riktig behandling som  kan hjelpe for hele kroppens helse.

Skrevet
39 minutter siden, Toguttemamma skrev:

Vel jeg vil ikke prøve å overbevise men jeg ambefaller å sjekke om det er noe ubalanse i nyrene. Nyrene kontrollerer og styrer den biologiske syklusen. Dvs all form for regenerasjon, kjønn forming, fruktbarhet, svangerskap, fødsel, puberteten og overgangsalder. Energien som blir send fra nyrene videre i kroppen også ansvarlig for utvikling for skjellet, god hørsel og sunt hår. Det er mange forsjellige lidelser som kan bli ved ubalanse i nyrene. En av de er hårtap. Men det kan være også andre symptomer som kommer opp hvis nyrene er i ubalanse. ( underlivsproblemer, barnløshet, menstruasjonsforstyrelser, angst, bihuleproblemer, ødemer, kalde hender og føter, lidelser i korsrygg eller knær, bekkenproblemer, konsentrasjons og hukommelses problemmer, hørselsproblemmer, frykt og viljesvakhet...)  og siden lever er avhengig av at nyrene skal fungere bra så det kan påvirke leveren også om nyrene blir i ubalanse. Leverens oppgave å fjerne alt som kan forgifte og forsøple kroppen. Om den ikke klare å utføre sin oppgaven på grunn av mangel på energi som skulle komme fra nyrene da kan det oppstå nye plager som allergier, hodepine, uro, sinne, deprisjoner, spasmer osv.. Vel du taper ingenting ved å udersøke det. Hvis det stemmer kan du få riktig behandling som  kan hjelpe for hele kroppens helse.

Jeg lærte ingenting om dette når jeg studerte medisin og fysiologi. Ei heller biokjemien nevnte alle disse energiene som nyrene driver å sender ut. Takk og pris for at KG kan utvide perspektivene mine !

Skrevet

De tingene som jeg nevnte finner du i kinnesisk medisins grunnlegger. Desverre de lærer ikke om dette på vanlig medisin skolene.

Skrevet
1 time siden, Toguttemamma skrev:

Tull og vas

https://sml.snl.no/nyre

Skrevet

Vel som sagt jeg prøver ikke å overbevise her noen. Allt om dette står i bok fra aasen f. naturmedisinsk filosofi (2005) som de bruker i tunsberg medisinske skole som obigatorisk studiebok ved naturmedisinsk grunnutdanning

Skrevet

begynn me kost tilskudd me b12 og vitamin c ,ellers kan du prøve hair care , hørt mye bra om det!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...