Anonym55 Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Jeg sliter innmari med tannlegeskrekk, og blir helt kvalm bare av tanken. Nå har det seg sånn at jeg har fått veldig ømt tannkjøtt rundt to tenner, og det føles som om tannkjøttet blir "dratt" bakover, så mer og mer av tannna kommer til syne. Det gjør ikke vondt med mindre jeg presser på området. I tillegg til dette har jeg kjent en slags skarp smerte hvis jeg spiser noe hardt, og det harde treffer et spesielt punkt på tanna, så frykter at det må en del behandling til. Noen tips for oss med tannlegeskrekk? Jeg tør ikke en gang å bestille time, jeg
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Du må iallefall få i deg C-vitamin, selv om det ikke er noen erstating for å gå til tannlegen. Høye doser av ester C eller liposomal C, og mye frukt og grønnsaker. Og gå til en tannlege som du har fått anbefalt! Anonymkode: f338c...238
Millimani Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Jo lengre du går sånn, jo verre blir det bare. Bestill time, og fortell dem om skrekken din. De kan det, de har mange pasienter med tannlegeskrekk så du får gode råd hos tannlegen din 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Tannlegen kan skrive ut sobril til deg for å hjelpe med å roe deg ned.
Ede Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Tannlegen kan skrive ut sobril til deg for å hjelpe med å roe deg ned. Støtter denne. Helt innanfor å bruke sobril i slike unntakstilfeller! Da vil det gå myyye bedre.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Er dere helt sikre på at tannlege kan skrive ut slikt? (Har hørt at man må få det hos fastlegen, derfor jeg spør.) Og er det vanskelig å få eller holder det å si at man har tannlegeskekk? Eller får man ikke før man sitter og griner og hyperventilerer... Anonymkode: 96764...932
Millimani Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dere helt sikre på at tannlege kan skrive ut slikt? (Har hørt at man må få det hos fastlegen, derfor jeg spør.) Og er det vanskelig å få eller holder det å si at man har tannlegeskekk? Eller får man ikke før man sitter og griner og hyperventilerer... Anonymkode: 96764...932 Det er da bare å ringe tannlegen eller fastlegen og spørre. Tannlegen har like stor rett som fastlegen har til å skrive ut resepter. Men sobril er ikke nødvendigvis en medisin du får av tannlegen siden sobril ikke nødvendigvis handler om tannverk og tannsykdommer, heller om uro for ting. Altså angst, og dette har fastlegen mer kunnskap om enn tannlegen har. Ring fastlegen først, og spør om han kan skrive det ut. Du kan sikkert snakke med den i resepsjonen, og vedkommende kan også svare på om tannlegen skriver ut sånt
sassa81 Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 Jeg får beroligende piller av tannlegen før behandling. Må møte en time før timen, tar tabletten og sitter i venterommet mens den begynner å virke. Får bare tablett for den ene behandlingen. Har tidligere fått utskrevet fra legen, og synes det fungerte bedre for meg fordi jeg da kunne ta tabletten hjemme og komme til tannlegen når timen begynner. Men fordi jeg ikke ønsker å ha sånne medisiner liggende hjemme har det blitt til at jeg får tablett hos tannlegen de siste gangene. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå