Gå til innhold

..

Gjest endagomgangen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen av svarene i denne tråden viser i hvert fall at det er med god grunn ts syns det er vanskelig og sårt å treffe fremmede som spør om barn. For en uvitenhet! Ikke rart hun har et dilemma. TS, ikke alle er dømmende og mange vet at livet tar uventede veier. Belastninger og vanskelige omstendigheter treffer blind og urettferdig, og mange vet det. Men du kan ikke vite hvem som er kloke og skjønner skillet mellom litt personlig smalltalk og høyst private forhold, og i ditt tilfelle treffer man rett på det private. Du bør lage deg noen standardsvar, eller lyve: villt fremmede kan du si nei, ingen barn til. Nesten fremmede: har barn som ikke bor hos deg til daglig. Jeg vet ikke om noen forening eller lignende, det blir vel fort slike "klage på barnevernet"-grupper, og dem er det lite konstruktiv støtte i tror jeg. Årsakene er jo så sammensatte, og ingen er vel i nøyaktig samme situasjon som akkurat deg. Jeg tror du burde finne noen nære å snakke med, uavhengig om de selv har barn i fosterhjem eller ikke, men noen som forstår og kan lytte. 

Anonymkode: 8c681...dae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at far har omsorgen, eller noen andre i familien?

Anonymkode: ffc36...157

Skrevet

Oi. Oi. Oi. Jeg er fosterbarn selv og går barnevern på universitet. Det kan være så mangt at barn bor i fosterhjem. Ofte er det for barnas beste. Som nevnt her tidligere, så kan det være foreldre som ikke klarer selvom de ønsker. Håper Ts ikke tar til seg det negative her og forstår at det kan være mangel på kunnskap. Tenk heller at du for barnet ditt mulighet for å ha det bra mens du lan forkusere på deg selv. I forhold til spørsmål skjønner jeg det er vanskelig, men det går ann å si ja jeg har barn men de bor ikke hos meg. Og evt si det rr litt komplisert hvis du får videre spørsmål.  Om du har Facebook kan du jo prøve å søke etter grupper for de som har barn i fosterhjem? Det finnes helt sikkert noe. Evt hør med barnevernet selv? Kanskje de kan hjelpe deg med noe?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, og svar til dette.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...