Gjest endagomgangen Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 (endret) Endret 2. november 2016 av endagomgangen
Gjest Supersol Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Huff...klem til deg... Har heldigvis ikke barn i fosterhjem og har heller aldri hatt det. Hva skjedde? Kan du ikke prøve å få omsorgen igjen? Tingretten og advokat kan kanskje hjelpe deg
Gjest Jessica Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 (endret) Ts, jeg har heldigvis alle mine barn hjemme , men kan aldri tenke meg smerten din. Hva med å si de pr idag ikke bor hos deg ? Og hvis noen vil grave så sier du at det er privat Endret 3. november 2016 av lillesky
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 1 time siden, Supersol skrev: Huff...klem til deg... Har heldigvis ikke barn i fosterhjem og har heller aldri hatt det. Hva skjedde? Kan du ikke prøve å få omsorgen igjen? Tingretten og advokat kan kanskje hjelpe deg Har dere gitt i fra dere han/hun da eller hvordan foregikk det? Anonymkode: ac899...49e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 (endret) Men...hvis TS har en sykdom som gjør at hun ikke kan ta vare på egne barn så er vel ikke det vanskelig å forklare om noen spør?! Anonymkode: faef8...cd6 Endret 3. november 2016 av lillesky 1
Gjest Supersol Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 4 minutter siden, Jessica skrev: Fy så slem du er ! Det er mange grunner til at folk har sine barn i fosterhjem . Blant annet sykdom Ts, jeg har heldigvis alle mine barn hjemme , men kan aldri tenke meg smerten din. Hva med å si de pr idag ikke bor hos deg ? Og hvis noen vil grave så sier du at det er privat Dessuten kan foreldre bli fratatt barn fordi foreldrene har hatt en vanskelig oppvekst selv og pga manglende blikkkontakt med barnet, "feil" samspill med barnet osv...osv...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, Supersol skrev: Dessuten kan foreldre bli fratatt barn fordi foreldrene har hatt en vanskelig oppvekst selv og pga manglende blikkkontakt med barnet, "feil" samspill med barnet osv...osv... Jo, godt mulig det, for riktig samspill kan det umulig ha vært. Det er jo der fosterfamilien kommer inn i bildet og da blir jo samspillet med det barnet riktig - så da er det jo ikke slemt? Anonymkode: ac899...49e 1
Gjest Supersol Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Noen blir også falskt anmeldt til bv og barnevernet griper ivrig inn uansett.....
Zienna Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 (endret) På 01.11.2016 den 22.07, AnonymBruker skrev: Men...hvis TS har en sykdom som gjør at hun ikke kan ta vare på egne barn så er vel ikke det vanskelig å forklare om noen spør?! Anonymkode: faef8...cd6 Det kan være mange grunner. Jeg kjenner foreldre som ønsker mer for sine barn enn de selv makter å gi. Som ønsker, men ikke makter, evner eller er i en situasjon hvor de vet at det beste for barnet ikke er å være hos dem. Endret 3. november 2016 av lillesky 2
Zienna Skrevet 1. november 2016 #10 Skrevet 1. november 2016 Jeg forstår godt at dette må være vanskelig. Hva med å si det som det er? At barnet ditt ikke bor sammen med deg, fordi "slik og sånn". Tror de aller fleste vil forstå og ta svaret med forståelse og positivitet.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 De to første svarene i tråden virket helt merkelige, har dere levd under en stein, eller.... Barn kommer ikke bare i fosterhjem fordi de blir fjernet mot foreldrenes vilje. Noen foreldre ber selv om å få barna i fosterhjem. Det kan skyldes psykisk sykdom eller medfødte lidelser hos foreldrene eller barna, f eks barn med lidelser på autismespekteret eller foreldre i dyp depresjon. Og det må ikke være for alltid. Anonymkode: 6fb7a...e81 5
Gjest Jessica Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 (endret) På 01.11.2016 den 22.07, AnonymBruker skrev: Men...hvis TS har en sykdom som gjør at hun ikke kan ta vare på egne barn så er vel ikke det vanskelig å forklare om noen spør?! Anonymkode: faef8...cd6 For å mette din nysgjerrighet? Gå ta deg en bolle . Endret 3. november 2016 av lillesky
Gjest endagomgangen Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 Jeg tror jeg får dette innlegget slettet jeg...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 2 minutter siden, endagomgangen skrev: Jeg tror jeg får dette innlegget slettet jeg... Jeg tror det er en god ide. Jeg tror dere fjerner alt dette så fort som overhode mulig jeg. https://www.datatilsynet.no/personvern/ Anonymkode: ac899...49e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #15 Skrevet 1. november 2016 Jeg har en venninne som har flere barn, og ett er i fosterhjem. Hun syns det er veldig vanskelig når folk spør, akkurat som du. Det er jo en vond, lang og komplisert historie er årsaken, og det ønsker hun jo ikke å forklare til noen andre enn de nærmeste egentlig, hvorfor det ble som det ble, og hva dagens status er på samvær og hvordan det fungerer. Samtidig blir jo alle veldig nysgjerrige, og hvis de ikke får vite noe, tenker hun at de tenker sitt og spekulerer (noe folk jo gjør). En fem, seks stykker har spurt meg rett ut om hva jeg vet om årsaken, hvordan hun og mannen takler det hvorfor og hvordan osv. Det er jo noe av det mest personlige man kan spørre om! Da barnet ble tenåring var det lettere, det var greiere å si: h*n bor der for å gå på skole for tiden, kommer jo hjem til jul og slikt. Fremmede har ikke noe med det! Kan du si noe slikt som: ja, jeg har barn, men h*n bor ikke hos meg for tiden. Punktum. "Hvorfor? Det vil jeg ikke komme inn på, men det er... Familiære...medisinske.... diverse grunner. Anonymkode: 8c681...dae
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 4 timer siden, endagomgangen skrev: Hei! Jeg regner med det er mange andre i samme bås som meg, som har barn som ikke bor hjemme med seg men i fosterhjem. Jeg synes selv dette er et gangske sårt tema, men velger å spørre likevell. Jeg selv synes det er tungt å for eksempel møte nye folk, da jeg vet at spørsmålene kommer opp hver gang; har du noen barn? Joda, det har jeg jo. "Åh, så koslig, det har jeg å, kanskje de kan møtes en gang? Hvor gammel er h*n? Er h*n på skolen nå?" osv... Hvordan forholder dere andre dere til spørsmålene? Finnes det noen "gruppe" rundt om i landet der det går an å møtes for å snakke sammen? Bor selv i trøndelagsområdet. Håper noen vil svare, kanskje dele erfaringer osv. Det er ikke uvanlig i dag at barn ikke bor sammen med foreldrene sine. Hva med å svare at du har et barn på x år, men hen bor ikke sammen med deg? Å være beredskapshjem for barn innebærer og at man skal svare på hvorfor man til stadighet har ett nytt/annet barn med seg. Særlig når en er nyinnflyttet på et sted, så lurer både butikken og naboene på hvor mange barn en egentlig har. Da gjelder det å være kreativ og oppfinnsom i sine svar, samtidig som en skal ivareta taushetsplikten overfor både barn og foreldre. Vær kreativ og tenk igjennom ulike måter å svare på så slipper du fremmede folks granskning av deg og ditt privatliv. Du kan jo lage en gruppe selv på facebook? Anonymkode: cef1b...a3f 2
Zienna Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er en god ide. Jeg tror dere fjerner alt dette så fort som overhode mulig jeg. https://www.datatilsynet.no/personvern/ Anonymkode: ac899...49e Temaet er aktuelt og interessant, og TS er fullstendig anonym. Hun/han bestemmer likevel selvsagt selv.
jabx Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 47 minutter siden, Supersol skrev: Dessuten kan foreldre bli fratatt barn fordi foreldrene har hatt en vanskelig oppvekst selv og pga manglende blikkkontakt med barnet, "feil" samspill med barnet osv...osv... Herregud. Kutt ut løgnpropagandaen. I slike tilfeller setter BV inn andre tiltak, hvis det anses for å være nødvendig. 3
jabx Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 (endret) 46 minutter siden, Supersol skrev: Noen blir også falskt anmeldt til bv og barnevernet griper ivrig inn uansett..... Men for helvete da. Går det ikke an å la svadaen ligge for en gangs skyld, og gi faen i å avspore enda en tråd med ekstremistisk BV-hat? Endret 1. november 2016 av jabx 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 27 minutter siden, endagomgangen skrev: Jeg tror jeg får dette innlegget slettet jeg... Les reglene for å opprette tråder, så ser du at man ikke kan regne med å få slettet tråder her inne. Tenk deg heller om før du legger ting ut på nettet. Anonymkode: cef1b...a3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå