Gjest Carina Maria Skrevet 1. november 2016 #21 Skrevet 1. november 2016 3 minutter siden, Jaikkesant skrev: Det er viktig å godta andre både kjente og ukjente. Uten å prøve å forandre på dem. Har selv opplevd et press der jeg ikke ble godtatt for at jeg ikke ønsket å forandre på min tro. Min tro er meg som person. Da mener nå jeg at.er man ikke bra nok. Da er det å på tide å bruke saksa og heller klipp over den snoren. Bruke tid på det som betyr mest for de man går sammen med. Det har jeg personlig gjort. Og endte med at jeg bør en gladere person. De ekte gode er der uansett . jeg er enig med deg i det du skriver
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #22 Skrevet 1. november 2016 22 minutter siden, Carina Maria skrev: jeg er enig med deg i det du skriver Bruke energi på uviktige ting har jeg sluttet med for lengst. De som er viktig for meg. Vet det .
Honey Dew Skrevet 1. november 2016 #23 Skrevet 1. november 2016 26 minutter siden, Jaikkesant skrev: Det er viktig å godta andre både kjente og ukjente. Uten å prøve å forandre på dem. Har selv opplevd et press der jeg ikke ble godtatt for at jeg ikke ønsket å forandre på min tro. Min tro er meg som person. Da mener nå jeg at.er man ikke bra nok. Da er det å på tide å bruke saksa og heller klipp over den snoren. Bruke tid på det som betyr mest for de man går sammen med. Det har jeg personlig gjort. Og endte med at jeg bør en gladere person. De ekte gode er der uansett . Selv om noen mener at ens tro er merkelig eller komisk, dum eller streng, skal de allikevel respektere at en tror på det en tror på. Hvis ikke de respekterer deg, hvordan kan de så kreve at du skal respektere dem?
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #24 Skrevet 1. november 2016 (endret) 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Selv om noen mener at ens tro er merkelig eller komisk, dum eller streng, skal de allikevel respektere at en tror på det en tror på. Hvis ikke de respekterer deg, hvordan kan de så kreve at du skal respektere dem? Ja. Var der jeg slet å. Kom fram til at kvitte meg med det som ikke ga meg energi og glede til og leve et positivt liv . Man blir dolket mye i ryggen over alt. Da er det en glede å kan stå for den man er. Det er vel viktig å være tro mot seg selv. Endret 1. november 2016 av Jaikkesant
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #25 Skrevet 2. november 2016 19 timer siden, pautina skrev: Jeg har problemer med ordet respektere. Jeg kan lett " respektere" at noen ikke er lik meg, men jeg kaller det å tolerere, ordet respekt blir brukt om alt, jeg tolererer at du tror på spøkelser selv om jeg finner det så lite plausibelt, men å da si at jeg respekterer at du tror det blir feil for meg. Respekt er noe jeg føler for at du får til noe flott, kanskje noe jeg ikke får til,eller at du handler etisk riktig i en vanskelig situasjon e.l det er å respektere for meg. Når man snakker om å ikke dømme noen for andre livssyn, livsstiler eller andre personlige valg kaller jeg det toleranse hvilket ikke er i samme kategori som respekt for meg. jeg vil rett og slett slå et slag for det forsvunnede begrepet toleranse. Det trenger vi mye mer av, men dette respekter meg maset er slitsomt og fører stort sett bare til at folk føler seg krenket for alt! forsvunnede begrepet toleranse? Hvor ung er du egentlig? Toleransebegrepet er totalt utvannet, da vi omtrent tolererer intoleranse i samme slengen. Toleranse ble hamret inn i sinn for rundt 15-10 år siden. Nå er det "raus" som er det nye, eller kanskje det også er "ut", dugnad er også i samme kategori. Man tar vanvittig ladede ord og bruker det til sin fortjeneste. Til slutt blir ordet "tomt", blottet for mening og da forstår man i praksis at de styrende makter er ganske tomme i substansen og at det er slik de får sin næring. Altså feks betydde dugnad noe helt annet før, enn nå. Jeg vil tro at dugnad hadde mer positivklingende effekt før, mens nå blir man litt sånn skeptisk og litt ..."dugnad? jasså? hva ønsker de av meg denne gangen? hva for noe fishy lurer seg her". Islam kommer også med sin oppned-definisjon på respekt, som bidrar til å utvanne den opprinnelige oppfattelsen av respekt. Wow, for et kjedelig samfunn vi har skapt oss... så jævla kjedelig.... ensformig og enspora.. Anonymkode: 4a08c...220
Uglems Skrevet 2. november 2016 #26 Skrevet 2. november 2016 Jeg har som hovedregel å respektere alle som enkeltindivider, og har forståelse om at vi deler ulike meninger, verdier og livssyn, synlige eller ikke synlige, så langt det går. I praksis vil det si at jeg er hyggelig og vil mennesket virkelig godt, men dersom vedkommende behandler meg dårlig pga den jeg er, så blir det utfordrende for meg å leve ut denne praksisen. Så ja, så langt det går
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2016 #27 Skrevet 2. november 2016 20 timer siden, Jaikkesant skrev: Problemet med å respektere at ikke alle er like? Har jeg rett eller har jeg rett. Jeg vet jeg har rett. Ps: Jeg blir her. Respekter at vi alle er ulike, men om en ønsker respekt for hvem en er så må det fortjenest
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #28 Skrevet 2. november 2016 39 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Respekter at vi alle er ulike, men om en ønsker respekt for hvem en er så må det fortjenest Riktig. Uten at de gjør seg fortjent så fortjener man ingen respekt. Det er 100 % sikkert. Anonymkode: cc82f...b36
Gjest Timaras Skrevet 2. november 2016 #29 Skrevet 2. november 2016 (endret) 9 timer siden, Uglems skrev: Jeg har som hovedregel å respektere alle som enkeltindivider, og har forståelse om at vi deler ulike meninger, verdier og livssyn, synlige eller ikke synlige, så langt det går. I praksis vil det si at jeg er hyggelig og vil mennesket virkelig godt, men dersom vedkommende behandler meg dårlig pga den jeg er, så blir det utfordrende for meg å leve ut denne praksisen. Så ja, så langt det går Ja er som deg jeg å. Hyggelig så lenge jeg blir møtt med høflighet. Bikker tonen over til det motsatte da må jeg innrømme st tonen kan forandre seg. Starter med å være hyggelig. Men fortsetter de å mase om det samme opp og opp igjen. Kan det ende med taushet . Da valgte de det selv. Da hjelper det lite å bli sur på meg. 😊 Endret 2. november 2016 av Jaikkesant
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #30 Skrevet 2. november 2016 På 1.11.2016 den 16.48, pautina skrev: Jeg kan lett " respektere" at noen ikke er lik meg, men jeg kaller det å tolerere, ordet respekt blir brukt om alt, j Skal vi diskutere semantikk vil jeg heller si at "godta" eller "akseptere" er bedre ord enn tolerere. Når man tolererer noe betyr det at man finner seg i det, selv om man egentlig ikke liker det. Ordet har en negativ og nedlatende betydning. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=tolerere&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 63d13...3b7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #31 Skrevet 2. november 2016 Jeg respekterer at vi alle er ulike og jeg respekterer at andre har ulike meninger. Men jeg respekterer ikke nødvendigvis enkeltpersoner eller hva meningen derees går ut på Anonymkode: 3177d...4a2
Gjest Timaras Skrevet 2. november 2016 #32 Skrevet 2. november 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg respekterer at vi alle er ulike og jeg respekterer at andre har ulike meninger. Men jeg respekterer ikke nødvendigvis enkeltpersoner eller hva meningen derees går ut på Anonymkode: 3177d...4a2 Respektere folk som er høflig. De som er ufine. De mister jeg raskt respekt for. Mange ønsker å kun fremheve sitt. Bryr seg lite om hva andre mener. Kan være bra😊😥
herzeleid Skrevet 3. november 2016 #33 Skrevet 3. november 2016 På 1.11.2016 den 16.48, pautina skrev: Jeg har problemer med ordet respektere. Jeg kan lett " respektere" at noen ikke er lik meg, men jeg kaller det å tolerere, ordet respekt blir brukt om alt, jeg tolererer at du tror på spøkelser selv om jeg finner det så lite plausibelt, men å da si at jeg respekterer at du tror det blir feil for meg. Respekt er noe jeg føler for at du får til noe flott, kanskje noe jeg ikke får til,eller at du handler etisk riktig i en vanskelig situasjon e.l det er å respektere for meg. Når man snakker om å ikke dømme noen for andre livssyn, livsstiler eller andre personlige valg kaller jeg det toleranse hvilket ikke er i samme kategori som respekt for meg. jeg vil rett og slett slå et slag for det forsvunnede begrepet toleranse. Det trenger vi mye mer av, men dette respekter meg maset er slitsomt og fører stort sett bare til at folk føler seg krenket for alt! Veldig enig i dette, og jeg synes generelt man virker å blande respekt og aksept. I min verden er respekt noe man gjør seg fortjent til og en form for heder. Når alle avkrever og gir respekt for alt og til alle blir respekten for min del av lite verdi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå