Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Problemet med å respektere at ikke alle er like? Har jeg rett eller har jeg rett. Jeg vet jeg har rett. Ps: Jeg blir her.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Har ikke noe problem med det.Hva med deg selv? Anonymkode: d1429...b86
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Har heller ingen problemer med det.
Oppgitt78 Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Ingen problemer med denslags her, heller.. Men, det er jo lov å undre seg litt likevel.
pautina Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Jeg har problemer med ordet respektere. Jeg kan lett " respektere" at noen ikke er lik meg, men jeg kaller det å tolerere, ordet respekt blir brukt om alt, jeg tolererer at du tror på spøkelser selv om jeg finner det så lite plausibelt, men å da si at jeg respekterer at du tror det blir feil for meg. Respekt er noe jeg føler for at du får til noe flott, kanskje noe jeg ikke får til,eller at du handler etisk riktig i en vanskelig situasjon e.l det er å respektere for meg. Når man snakker om å ikke dømme noen for andre livssyn, livsstiler eller andre personlige valg kaller jeg det toleranse hvilket ikke er i samme kategori som respekt for meg. jeg vil rett og slett slå et slag for det forsvunnede begrepet toleranse. Det trenger vi mye mer av, men dette respekter meg maset er slitsomt og fører stort sett bare til at folk føler seg krenket for alt! 6
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 21 minutter siden, pautina skrev: Jeg har problemer med ordet respektere. Jeg kan lett " respektere" at noen ikke er lik meg, men jeg kaller det å tolerere, ordet respekt blir brukt om alt, jeg tolererer at du tror på spøkelser selv om jeg finner det så lite plausibelt, men å da si at jeg respekterer at du tror det blir feil for meg. Respekt er noe jeg føler for at du får til noe flott, kanskje noe jeg ikke får til,eller at du handler etisk riktig i en vanskelig situasjon e.l det er å respektere for meg. Når man snakker om å ikke dømme noen for andre livssyn, livsstiler eller andre personlige valg kaller jeg det toleranse hvilket ikke er i samme kategori som respekt for meg. jeg vil rett og slett slå et slag for det forsvunnede begrepet toleranse. Det trenger vi mye mer av, men dette respekter meg maset er slitsomt og fører stort sett bare til at folk føler seg krenket for alt! Må korrigere deg. Energi heter det. Ikke Spøkelserart. 😊 Er vel det som. Er det unike i hverdagen. Å kan ha forskjellige verdier i livet. Er heldigviså selv en dame som takler at folk har andre verdier i livet en mine. Kunne uansett ikke falt meg inn å kalle ei dame som har religion som sin tro for en psyko for å sette ting på spissen. Respekateter at vi to er på ulike planeter. Med forskjellige verdier.😀
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 30 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Ingen problemer med denslags her, heller.. Men, det er jo lov å undre seg litt likevel. Alle må få ha ulike verdier. Er vel det som et det unike med hver og 1 av oss.😊 Heldigvis.
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe problem med det.Hva med deg selv? Anonymkode: d1429...b86 Mitt minste problem er at du og jeg er på ulike plan i livet. Og har forskjellig livstro. Jeg trenger ikke la det gå utover deg med å kalle deg stygge ord fordet om vi er ulike. Jeg har min energi og de har hjulpet meg gang på gang. Og hvilden gud du tror på blir din sak. Jeg respekterer dine valg. Endret 1. november 2016 av Jaikkesant
pautina Skrevet 1. november 2016 #10 Skrevet 1. november 2016 (endret) 6 minutter siden, Jaikkesant skrev: Må korrigere deg. Energi heter det. Ikke Spøkelserart. 😊 Er vel det som. Er det unike i hverdagen. Å kan ha forskjellige verdier i livet. Er heldigviså selv en dame som takler at folk har andre verdier i livet en mine. Kunne uansett ikke falt meg inn å kalle ei dame som har religion som sin tro for en psyko for å sette ting på spissen. Respekateter at vi to er på ulike planeter. Med forskjellige verdier.😀 Hmm ok ...jeg velger å tolerere at vi ikke snakker samme språk respekt ble dog ikke vekket i meg av dette velformulerte innlegget Endret 1. november 2016 av pautina 2
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, pautina skrev: Hmm ok ...jeg velger å tolerere at vi ikke snakker samme språk respekt ble sogikke vekket i meg av dette velformulerte innlegget Det får du gjøre som du vil med. Hadde jeg bare kunne forståta hva du skriver her.
Elmarora Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 Jeg har ikke problemer med å respektere mennesker som er forskjellige. Men jeg har sett "noen" ikke kan det.
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 (endret) 17 minutter siden, MajorasMaske skrev: Respekt må fortjenes. Ja . Og om noen ikke tåler en bruker. Så har å den et valg. Unngå brukeren og de trådene som blir for sterk kost. På resten av nettet så ser man mye rart på nettaviser og Facebook Mye av det er skremmende lesing. Endret 1. november 2016 av Jaikkesant
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 5 minutter siden, Lambigirl skrev: Jeg har ikke problemer med å respektere mennesker som er forskjellige. Men jeg har sett "noen" ikke kan det. Ja det ser man stadig enkelte brukere her inne har et problem med hver eneste dag. Kommer det sure oppstøt av kommentarer. Går man andre steder på nettet så ser man det i diskusjonsforumerealiteten på facebook og i nettaviser. Kan bli skremt av enkeltes ordlegging.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #15 Skrevet 1. november 2016 Sitat · #1 Skrevet 57 minutter siden · Rapporter innlegg Problemet med å respektere at ikke alle er like? Har jeg rett eller har jeg rett. Jeg vet jeg har rett. Ps: Jeg blir her. 0 Siter Å hva fornuftig har du å komme med? Jo, du har vel egentlig rett i det. Det er sikkert flere som har problemer med å respektere det, men sånn er livet. For eksempel kjærestepar gjør jo store feil ved å forandre på den andres personlighet og sånt. Anonymkode: 06c63...956
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, du har vel egentlig rett i det. Det er sikkert flere som har problemer med å respektere det, men sånn er livet. For eksempel kjærestepar gjør jo store feil ved å forandre på den andres personlighet og sånt. Anonymkode: 06c63...956 Ja. Livet er ikke bestandig som røder roser i et forhold
Elmarora Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 3 minutter siden, Jaikkesant skrev: Ja det ser man stadig enkelte brukere her inne har et problem med hver eneste dag. Kommer det sure oppstøt av kommentarer. Går man andre steder på nettet så ser man det i diskusjonsforumerealiteten på facebook og i nettaviser. Kan bli skremt av enkeltes ordlegging. Jeg reagerer på når anonyme brukere skriver kommentarer som går på personen. Og det liker jeg ikke. Men det skal være respekt begge veier. Det gjelder både for ts og de som skriver kommentarer. For jeg har sett trådstartere som ikke er i nærheten av å vise respekt for andres meninger. Men jeg tror terskelen for å være skikkelig ufin på kg henger sammen med funksjonen anonyme brukere og et nicknavn vi kan gjemme oss bak. Og jeg har sett det samme som deg på diskusjonsforum eller for eksempel på facebooksider og nettaviser. Jeg forstår ikke hvordan mennesker på facebook kan skrive hatefulle ytringer om for eksempel muslimer på en facebookside. Hvis jeg hadde hatt så radikale meninger om muslimer og islam ville jeg aldri skrevet det på en facebookside hvor de som kjente meg kunne finne det jeg hadde skrevet. Men dette er dessverre utviklingen i sosiale medier enten vi liker det eller ei. For sosiale medier er blitt vår tids måte å kommuniserer med andre på.
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 (endret) 30 minutter siden, Lambigirl skrev: Jeg reagerer på når anonyme brukere skriver kommentarer som går på personen. Og det liker jeg ikke. Men det skal være respekt begge veier. Det gjelder både for ts og de som skriver kommentarer. For jeg har sett trådstartere som ikke er i nærheten av å vise respekt for andres meninger. Men jeg tror terskelen for å være skikkelig ufin på kg henger sammen med funksjonen anonyme brukere og et nicknavn vi kan gjemme oss bak. Og jeg har sett det samme som deg på diskusjonsforum eller for eksempel på facebooksider og nettaviser. Jeg forstår ikke hvordan mennesker på facebook kan skrive hatefulle ytringer om for eksempel muslimer på en facebookside. Hvis jeg hadde hatt så radikale meninger om muslimer og islam ville jeg aldri skrevet det på en facebookside hvor de som kjente meg kunne finne det jeg hadde skrevet. Men dette er dessverre utviklingen i sosiale medier enten vi liker det eller ei. For sosiale medier er blitt vår tids måte å kommuniserer med andre på. På FB kan de ikke gjemme seg bak noe. Her på kg. Så har jeg forståelse for at ts kan få nok av hatefulle kommentarer og deretter svarer kvast tilbake. Man trenger faktisk ikke godta hva som helst fra AB eller de med nick. Selv bak en tråd starter er det et menneske som har følelser i kroppen. Av og til så er det så mye rart i kommentarfeltet at man får bakoversveis over hva man leser. Har selv opplevd å sitte måpende tilbake av sjokk over hva enkelte får seg til og skrive til andre. ( det var ikke meg). Hadde noen sagt det samme til en annen IRL. Man tror det rett å slett ikke før man ser det. Selv da kan man sliter med å tro det man leser. Stakkars de som ikke er så tøffe. Endret 1. november 2016 av Jaikkesant
Gjest Carina Maria Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 jeg har null problem med og respektere andre folk men jeg forventer respekt tilbake. i noen tilfeller er respekt noe som andre må gjøre seg fortjent til. jeg respekterer familien min, foreldrene mine, søsknene mine, slekten min vennene mine og dem jeg jobber sammen med. dem respekterer meg og dem prøver ikke på og forandre meg som menneske fordi dem kjenner meg og er glad i meg som jeg er. viss det gjelder respekt på ineternett kan det ikke måles på samme måte som respekt for dem personene vi har med og gjøre i det virkelige liv og på internett må vi gjøre oss fortjent til respekt.
Gjest Timaras Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 (endret) 23 minutter siden, Carina Maria skrev: jeg har null problem med og respektere andre folk men jeg forventer respekt tilbake. i noen tilfeller er respekt noe som andre må gjøre seg fortjent til. jeg respekterer familien min, foreldrene mine, søsknene mine, slekten min vennene mine og dem jeg jobber sammen med. dem respekterer meg og dem prøver ikke på og forandre meg som menneske fordi dem kjenner meg og er glad i meg som jeg er. viss det gjelder respekt på ineternett kan det ikke måles på samme måte som respekt for dem personene vi har med og gjøre i det virkelige liv og på internett må vi gjøre oss fortjent til respekt. Det er viktig å godta andre både kjente og ukjente. Uten å prøve å forandre på dem. Har selv opplevd et press der jeg ikke ble godtatt for at jeg ikke ønsket å forandre på min tro. Min tro er meg som person. Da mener nå jeg at.er man ikke bra nok. Da er det å på tide å bruke saksa og heller klipp over den snoren. Bruke tid på det som betyr mest for de man går sammen med. Det har jeg personlig gjort. Og endte med at jeg bør en gladere person. De ekte gode er der uansett . Endret 1. november 2016 av Jaikkesant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå