Gå til innhold

Farlig og grusom HALLOWEEN opplevelse.

Anbefalte innlegg

Gjest Timaras
Skrevet (endret)

Ikke rart man ikke åpner når det ringer på døra, når det er slike dager som halloween. Man vet jo aldri hva man finner på utsiden.

Vel jeg er forsiktig uansett hvilken dag det er.

Åpner aldri om jeg ikke ser hvem som står utenfor, i kikkhullet mitt.

Les her:

Det bekreftes at det er en tenåring.

Endret av Jaikkesant
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Ikke rart man ikke åpner når det ringer på døra, når det er slike dager som halloween. Man vet jo aldri hva man finner på utsiden.

Vel jeg er forsiktig uansett hvilken dag det er.

Åpner aldri om jeg ikke ser hvem som står utenfor, i kikkhullet mitt.

Les her:

Jeg syntes heller det mest farlige er å sende barna ute på kvelden uten tilsyn. Noen foreldre velger å bli med barna, men langt ifra de fleste.

Anonymkode: cd4a5...9ab

• Liker 4
Skrevet

so ? er bare å la vær og åpne dørene for tiggere så er du trygg.

Anonymkode: d585e...337

• Liker 1
Gjest Timaras
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes heller det mest farlige er å sende barna ute på kvelden uten tilsyn. Noen foreldre velger å bli med barna, men langt ifra de fleste.

Tankevekker at man ikke er trygg noen steder lengre.

Skrevet

herlighet vi lever i Norge :roll:

• Liker 4
Gjest Timaras
Skrevet

so ? er bare å la vær og åpne dørene for tiggere så er du trygg.

Les innlegget. Dette handler ikke om meg, Jeg er trygg da jeg har tatt mine forhånd-regler.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herlighet vi lever i Norge :roll:

Ja, for i Norge skjer det jo aaaaaldri noe galt. Her til lands er det ingen barn som blir kidnappet, misbrukt eller drept. Oh, wait...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Statistisk er det alvorlig mye farligere å rusle til butikken om sommeren selv om det bare er 100 meter fra hjemmet og ingen trafikk, er jo veps som flyr rundt og kan stikke enn, mange veps om sommeren og noen dør av vepsestikk.

Å bli drept eller skadet av klovn er intet å frykte tross enkelthendelser som dette, man må se det hele litt i perspektiv, altså er det irrasjonell frykt...

Endret av made4u
Gjest Timaras
Skrevet
4 minutter siden, made4u skrev:

Statistisk er det alvorlig mye farligere å rusle til butikken om sommeren selv om det bare er 100 meter fra hjemmet og ingen trafikk, er jo veps som flyr rundt og kan stikke enn, mange veps om sommeren og noen dør av vepsestikk.

Å bli drept eller skadet av klovn er intet å frykte tross enkelthendelser som dette, man må se det hele litt i perspektiv, altså er det irrasjonell frykt...

Skader ikke å ta et grep heller?

Som regel må en slik hendelse til for at man blir mer årvåken.

Skrevet
10 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Skader ikke å ta et grep heller?

Som regel må en slik hendelse til for at man blir mer årvåken.

For å overreagere mener du vel? Ingen grunn til hysteri slik jeg ser det...

Gjest Timaras
Skrevet
3 minutter siden, made4u skrev:

For å overreagere mener du vel? Ingen grunn til hysteri slik jeg ser det...

Kall det hva du vil.

Kommer vel an på i hvilken alder du er å det. Og om du er tøff eller tåler lite. Mye som spiller inn her.

Selv bruker jeg kikkerhullet som sikkerhet, etter en del år med vold fra et menneske.Jeg åpner ikke døra, for å motta en omgang juling, som neste gang kan ta mitt liv. ( Om du nå forstår hva jeg vil frem til, med det siste avsnittet her)

Skrevet

For all del, du må trå der det føles trygt for deg, så lenge ikke frykten hindrer deg fra å tørre å gå ut og gjøre normale ting så preger den deg ikke for mye...

Jeg har alltid søkt ekstremsport så jeg er ikke redd for å åpne døren for utkledde fjortiser, her banket det dog bare mindre barn på døren i dag - kanskje derfor du ikke så dem i kikkhullet ditt i dag, de var for små til å komme i høyde med synsfeltet - de er bare harmløse og søte i alle fall...

Gjest Timaras
Skrevet
14 minutter siden, made4u skrev:

For all del, du må trå der det føles trygt for deg, så lenge ikke frykten hindrer deg fra å tørre å gå ut og gjøre normale ting så preger den deg ikke for mye...

Jeg har alltid søkt ekstremsport så jeg er ikke redd for å åpne døren for utkledde fjortiser, her banket det dog bare mindre barn på døren i dag - kanskje derfor du ikke så dem i kikkhullet ditt i dag, de var for små til å komme i høyde med synsfeltet - de er bare harmløse og søte i alle fall...

Du er sikkert sterkere fysisk en meg å du, og klarer å hanskes med slike troll, som går løs på folk med øks kniv og andre våpen :) Bra for deg.

Har ikke vært barn på dørene her i går kveld. Bor i blokk, ikke hørte jeg noen barn heller.

1 året det har vært stille siden jeg flytta hit for 7 år siden på halloween.

Gjest Black Amethyst
Skrevet

Klart en grusom opplevelse for den kvinnen som opplevde dette, glad for at ho fortsatt er i live. Virker som dette er hendelser som skjer i noen få plasser og av ungdom/voksne som sliter på et vis. 

Vi bor på et område hvor det ikke feires Halloween så har ikke opplevd noe skummelt rundt her. 

Gjest Timaras
Skrevet
1 minutt siden, Black Amethyst skrev:

Klart en grusom opplevelse for den kvinnen som opplevde dette, glad for at ho fortsatt er i live. Virker som dette er hendelser som skjer i noen få plasser og av ungdom/voksne som sliter på et vis. 

Vi bor på et område hvor det ikke feires Halloween så har ikke opplevd noe skummelt rundt her. 

Har jo vært noen clowne episoder  rundt om i landet. Så ja, uten å påstå noe, de setter det i sammenheng etter det jeg leste meg frem til.

De fant ungdommen, det var best.

Skrevet
2 timer siden, Black Amethyst skrev:

Et sted langs det berømmelige bibelbeltet du bor?

Gjest Carina Maria
Skrevet

jeg skjønner at dette var en mindre hyggelig opplevelse for damen og det er sånne episoder som blir trekt fram i media. media er flink på sånt. 

det ringte på døren vår mange ganger i går og det var bare søte små utkledde barn og dem minste barna hadde med seg foreldrene sine. jeg tror dem eldste barna som gikk ikke var mer enn 12-13 år. 

jeg syns du over dramatiserer for vi vet ikke nøyaktig hva som hendte. vi skal ikke stole blindt på det media forteller oss.

Gjest Black Amethyst
Skrevet
5 timer siden, made4u skrev:

Et sted langs det berømmelige bibelbeltet du bor?

Tja... Vil da ikke si det, for hvis folk ville ha likt å feire Halloween så kunne de fint ha gjort det. Men kanskje det blir sett på litt på  samme måte som hva du kaller for bibelbelte, vi bor da på et område der det er mange reformerte type kristne, disse er veldig strenge på sin livsstil og veldig anti mot slike opplegg som Halloween og lignende. De kan ligne mye på Smiths Venner, men har vel en litt annen form for tankemønster.

Men her har de da også startet med å ha noen butikker åpne på søndag nå, dette går også i mot hvordan de reformerte kristne tenker, så alt blir da ikke heller forbudt.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt, samt svar til dette. -Saraby, mod.

Skrevet

Oi jøsses, Halloween er jo kjempe farlig! Barn som kler seg ut og vil ha godis? Skremmende altså:ph34r:

Det der var jo bare et engangs tilfelle. Hvor mange ganger har maskerte folk angrepet andre mennesker på Halloween? (Og da snakker jeg om Norge). Og det der var en tenåring. Barn slutter å gå knask eller knep når de er rundt 12-13 år gamle. Etter det blir det å invitere venner på besøk, kle seg ut og se skumle filmer eller feste i de eldres tilfelle. Man er da selvsagt aldri trygg, nei selv ikke i ditt eget hus. Det der er ingen bevis på at Halloween er farlig. Forferdelig var denne hendelsen, men hvor ofte skjer vel slikt?

Dessuten er det media som forteller oss dette. De har en greie for å lage store problemer av små ting fordi de elsker folk som diskuterer og nærmest krangler. De elsker bare å få frem det verste i folk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...