AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Har fått urinveisinfeksjon etter samleie. Jeg gikk på do og tisset med en gang etter samleiet begge gangene. Men våknet likevel med en vond urinveisinfeksjon i dag. Har nettopp fått antibiotika. Hvordan kan man unngå å få urinveisinfeksjon etter samleie? Bør man holde seg unna samleie mens man har urininfeksjon? Anonymkode: 27237...5ff
Minya Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Du har allerede tisset like etter samleie, men du kan også skylle skjeden med vann i dusjen for å vaske ut sædrester. God hygiene hos partner kan også ha noe å si, det er tross alt peniskaftet som maser eventuelle bakterier inn i urinveisåpningen din. Sex mens man har uvi kan kanskje gjøre vondt verre, jeg har igrunnen aldri prøvd. Føler ikke akkurat for sex når man må løpe på do hvert femte minutt og det gjerne gjør litt vondt i tillegg. Tranebærkapsler kan virke forebyggende om du sliter med mye uvi generelt, det samme kan bytte av undertøy. Hvis du feks bruker stringtruser kan de være med på å påføre deg uvi fordi bakterier rusler fra anus til skjeden og urinrøret på stringen.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 16 minutter siden, Minya skrev: Du har allerede tisset like etter samleie, men du kan også skylle skjeden med vann i dusjen for å vaske ut sædrester. God hygiene hos partner kan også ha noe å si, det er tross alt peniskaftet som maser eventuelle bakterier inn i urinveisåpningen din. Sex mens man har uvi kan kanskje gjøre vondt verre, jeg har igrunnen aldri prøvd. Føler ikke akkurat for sex når man må løpe på do hvert femte minutt og det gjerne gjør litt vondt i tillegg. Tranebærkapsler kan virke forebyggende om du sliter med mye uvi generelt, det samme kan bytte av undertøy. Hvis du feks bruker stringtruser kan de være med på å påføre deg uvi fordi bakterier rusler fra anus til skjeden og urinrøret på stringen. De gangene jeg har fått urinveisinfeksjon så har det vært etter samleie.. Vanligvis har det vært fordi jeg har glemt å tisse etterpå. Men nå tisset jeg jo begge gangene. Kan hans hygene ha noe å si på at jeg evt får uvi? Anonymkode: 27237...5ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå