Gå til innhold

Å bo i 1. etasje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på boligjakt og blir ikke enig med meg selv. Jeg er enslig og har en hund, og tenker at det er praktisk å bo i 1.etasje med hage mtp hunden. Men ettersom jeg bor alene blir jeg redd bare på tanken å være på grunnplan. Men det er mange fine leiligheter, rekkehus, tomannsboliger som jeg da går glipp av. Jeg bor i en middels stor by, det skjer sjeldent noe kriminelt her, så jeg burde ikke være redd for noe.

Dere som bor alene, bor dere på grunnplan eller litt opp i høyden? Hva foretrekker dere og hvorfor? Og dere som har hund, hva fungerer best for dere?

Anonymkode: ffbbe...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bor jeg hverken alene eller har hund, men jeg ville ikke hatt noe problem med å bo i 1. etasje. Jeg bor selv i 3. og ønsker ofte at jeg bodde i 1. med direkte adgang til hagen. Om det er type rekkehus/tomannsbolig er jo ofte innsyn ikke særlig til problem heller, men dersom folk går forbi like utenfor (en del sånne leiligheter her i byen) hadde jeg kanskje styrt unna. Eventuelt kjøpt en økonomipakke med "frost-folie". 

Anonymkode: a8fa4...4e3

Skrevet

Så lenge du ikke bor midt i crime-city så tenker jeg det er like trygt å bo i 1. som i 3. Ved brann så er jo egentlig 1. etasje mye tryggere. Eneste jeg tenker er ulempen er eventuelt innsyn, men man finne jo leiligheter uten innsyn.

Skrevet

Jeg bor i 1. har gangvei på begge sider, plager meg egentlig ikke men hender en eller annen nabo fra blokka ved siden av kommer hjem om natta og smeller med postkassen, og en annen nabo går i branntrappa om natta som er rett utenfor. Ellers er det veldig greit. Må alltid ha gardinene for da så ikke alle ser rett inn. Har stor terasse. Har selv marsvin, hund er ikke tillat her, er vell knapt tillat med marsvin også får kjeft om de lufter seg på terassen min:fnise:

Når det kommer til om det er skummelt eller ikke, kan man jo ikke gå rundt og tenkte det egentlig, jeg bor like utenfor hovedstaden. Selvfølgelig tenkt tanken på at det er lett å bryte seg inn her, spesielt terassedøra som er av glass. Flyttet fra enebolig og hit og da hadde jeg litt noia en stund.

Skrevet

Jeg har hund, og vil aldri bo høyere enn 2. Etasje. Min er sånn 30 kg og jeg er sikker på at trapper ikke er direkte bra å gå i tre-fire ganger om dagen for dem. Bor nå i høy 1. etasje så det er ingen innsyn, men kort vei inn og ut ned en halv etasje . Helt perfekt :)

Anonymkode: 42411...4dd

Skrevet

Bor i 1.etasje, fordi jeg har katt. Har tenkt tanken på at det er lett for uvedkommende å komme seg opp på verandaen, og derfra inn. Men, sjansen for at jeg faller i trappa, hvis jeg skulle bodd høyere oppe, er kanskje minst like stor. Den gleden lille pus nå har, med å kunne gå ut og inn som hun vil, overgår skumle folk som kanskje aldri dukker opp. Heldigvis bor jeg slik at her er lite innsyn.

Skrevet

Jeg foretrekker at soverommet ligger så høyt over bakken at jeg kan ha vindustri åpent på vid gap på sommeren uten fare for brsøk av uvedkommende. Alternativt ville være en skikkelig lås sånn at når vinduet står åpent så er det uansett ikke mulig for uvedkommende å få større åpning på det. 

Anonymkode: 10b59...865

• Liker 1
Skrevet

Bor i 1etg.Men litt høy så at en voksen person (type 190 cm høy) ikke kan rekke opp til nedre kant av vinduet mitt.

Helt ok. Har også hund så jeg følger meg utrolig trygg her

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på boligjakt og blir ikke enig med meg selv. Jeg er enslig og har en hund, og tenker at det er praktisk å bo i 1.etasje med hage mtp hunden. Men ettersom jeg bor alene blir jeg redd bare på tanken å være på grunnplan. Men det er mange fine leiligheter, rekkehus, tomannsboliger som jeg da går glipp av. Jeg bor i en middels stor by, det skjer sjeldent noe kriminelt her, så jeg burde ikke være redd for noe.

Dere som bor alene, bor dere på grunnplan eller litt opp i høyden? Hva foretrekker dere og hvorfor? Og dere som har hund, hva fungerer best for dere?

Anonymkode: ffbbe...786

1. Etasje er ikke farlig, men ofte veldig upraktisk mht lufting, innsyn osv. På den positive siden så er jo 1. Etasje alltid mye billigere :)

Skrevet

Jeg har bodd i 1. med katt, i 2. med katt og nå 4. med katt og takterrasse.

1. er perfekt med dyr dersom man har friområde utenfor terrassedøren. 1. etasje sentralt i en by gir mer støy og støv, så med dagens bosted midt i en mindre by så er 4. perfekt for meg og katten.

Anonymkode: 09677...d5e

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor du bor. 

Min bror bodde i en bygård hvor alle naboene i 1. etasje hadde innbrudd på et eller annet tidspunkt. Hun ene kom hjem og kom seg ikke inn døra fordi noen narkomane hadde satt en diger kommode foran inngangsdøra hennes slik at de kunne gå gjennom leiligheten hennes i fred. Dette var i en høy 1. etasje, hvor man måtte gå en trapp opp for å komme inn (med balkonger på baksiden, som var der innbruddstyvene klatret inn. 

Anonymkode: a04a4...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...