Gå til innhold

Bil lys som har slukna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, var på verksted for 1 uke siden og fikk de til å bytte lys fremme til høyre og bak til venstre. Jeg sa de kunne likegodt skifte begge pærene når de først åpnet opp, men nei de mente det ikke var nødvendig. Men jeg mente alikevel at det var lurt da de andre pærene mest trolig kommer til å slukne snart også. Men men tenkte jeg, vi får se hvem som har rett.

Joda, i går så jeg bilen hadde mistet lys på andre siden nå også. Så nå må jeg inn igjen å betale ekstra bare for å ta bilen inn igjen... uff er dette vanlig?? 

Er det sånn at jeg bør lære å gjøre dette selv pga dette kan bli dyrt inn og ut flere ganger i mnd?

Anonymkode: 3b218...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen bil har du? Noen biler må på verksted mens min erfaring er at du klarer de fleste biler selv.. trangt på enkelte ja, men det går likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er mulig bør du lære deg å bytte selv ja. Det jeg opplever som det største problemet er at det tar litt tid å få bilen på verksted, og i mellomtiden risikerer man bot når man kjører rundt med ett lys. 

Anonymkode: 679bd...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har en Toyota Yaris 2009 modell. Fyren som demonstrerer lys bytte på Youtube sier det tar ca 1 time for noen som ikke har gjort det før. Har ikke garasje, litt dumt å stå sånn rett utenfor blokka jeg bor i, men om det sparer meg for flere tusenlapper så får jeg gjøre det da :)

Anonymkode: 3b218...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting dumt med å skru bil ute. Bare gjør det i dagslys, husk å ta med en god lommelykt og hansker kan være kjekt. En fordel med å stå ute er at du risikerer at noen med peiling faktisk kommer og hjelper deg. 

Anonymkode: 679bd...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, har en Toyota Yaris 2009 modell. Fyren som demonstrerer lys bytte på Youtube sier det tar ca 1 time for noen som ikke har gjort det før. Har ikke garasje, litt dumt å stå sånn rett utenfor blokka jeg bor i, men om det sparer meg for flere tusenlapper så får jeg gjøre det da :)

Anonymkode: 3b218...63a

Her er den delen av manualen som tar for seg lyspærebytte. Det ser ikke veldig vanskelig ut. 

Anonymkode: 3704d...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at noen tok en bil på verksted for å skifte lyspære. Det er jo stort sett laget slik at man enkelt skal kunne gjøre det selv. Ser i manualen at dette har et er helt standard feste. Så å byttingen trenger ikke ta mer enn et par min. 

Her er lyspæra du skal ha: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Halogenparer/H4-12V-6055W-STANDARD-ECE-R37-2000032114/

Da koster hele byttingen deg kr 30,-  Aner ikke hva et verksted skal ha for noe slikt. Men jeg er sikker på at det er mangedobbelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Morpheus skrev:

Ante ikke at noen tok en bil på verksted for å skifte lyspære. Det er jo stort sett laget slik at man enkelt skal kunne gjøre det selv. Ser i manualen at dette har et er helt standard feste. Så å byttingen trenger ikke ta mer enn et par min. 

Her er lyspæra du skal ha: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Halogenparer/H4-12V-6055W-STANDARD-ECE-R37-2000032114/

Da koster hele byttingen deg kr 30,-  Aner ikke hva et verksted skal ha for noe slikt. Men jeg er sikker på at det er mangedobbelt.

Før i tiden, ja. På nyere biler er det vel ofte en helt annen sak?  

Anonymkode: 3704d...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med helt vanlige lysperer. Det er en forbrukssak. Med mindre du har xenon lys.

Anonymkode: f101f...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...