AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er i starten av 30-årene. Sluttet på cerazette i høst, og opplever at mensen er helt forandret. Den varer bare halvparten av vanlig lengde, blør mye mindre (kan bruke vanlige bind, trenger ikke bleier), men har helt rar smerte. Jeg klarer ikke sitte normalt! Føles som når mannen støter for langt inn under sex. Jeg må sitte bakoverbøyd/ligge for å ikke ha vondt. Har ikke kramper slik jeg har hatt før. Jeg leser at det er vanlig med endret mens med alderen, men stort sett er det snakk om økte blødninger. Jeg har altså mindre blødninger, og annerledes smerte. Noen som har erfart det samme? Gynekolog har nevnt endometriose for meg før, men jeg tør ikke narkose og kikkhullsoperasjon for å sjekke, har derfor gått på cerazette i mange år for å unngå mens. Et halvår til jeg skal på GU igjen (går til kontroll årlig pga celleforandringer som medførte konisering for fem år siden). Anonymkode: d0d50...c26
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Tørr ikke? Skal du da heller vente med lap inntil du har skader i hele bukhulen og uutholdelige endometriosesmerter, dersom du har endometriose? Lap på Oslo Universitetssykehus er en bagatellmessig undersøkelse, utført på dagkirurgisk og du er neppe i narkose en halvtime engang. Enten får du slutte å klage på at du har vondt ellers så får du la legen undersøke deg. Og ja, menstruasjonen endrer seg etter p pillebruk og med alderen/etter fylte 30 - 35 år. Anonymkode: c5108...b9f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg hadde mindre blødninger ca. et halvt år etter at jeg sluttet med cerazette og så fikk jeg så kraftige blødninger at jeg ikke kunne gå ut på det verste. Blødde gjennom grønn ob og nattbind på en halvtime. Legen sa det er vanlig fra midten av tredveårene. Jeg har hormonspiral nå. Anonymkode: ba796...5c4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørr ikke? Skal du da heller vente med lap inntil du har skader i hele bukhulen og uutholdelige endometriosesmerter, dersom du har endometriose? Lap på Oslo Universitetssykehus er en bagatellmessig undersøkelse, utført på dagkirurgisk og du er neppe i narkose en halvtime engang. Enten får du slutte å klage på at du har vondt ellers så får du la legen undersøke deg. Og ja, menstruasjonen endrer seg etter p pillebruk og med alderen/etter fylte 30 - 35 år. Anonymkode: c5108...b9f Haha, i alle dager! Jeg klager ikke over at jeg har vondt, har hatt det sånn i over et tiår, og for mange år siden fant vi løsningen med cerazette Går det ikke å være uten så begynner jeg bare på igjen. Det var også foretrukket "behandling" hvis jeg hadde endometriose, sa de. Smerten jeg har nå er mye mildere enn det jeg har hatt tidligere, så jeg har ingen grunn til å klage heller Den er bare annerledes, veldig rar. 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mindre blødninger ca. et halvt år etter at jeg sluttet med cerazette og så fikk jeg så kraftige blødninger at jeg ikke kunne gå ut på det verste. Blødde gjennom grønn ob og nattbind på en halvtime. Legen sa det er vanlig fra midten av tredveårene. Jeg har hormonspiral nå. Anonymkode: ba796...5c4 Ah, kanskje det må stabiliseres iløpet av noen måneder ja. Det tenkte jeg faktisk ikke på! Kanskje ikke rart etter så mange år på piller. Anonymkode: d0d50...c26
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: med alderen/etter fylte 30 - 35 år. Anonymkode: c5108...b9f Har jeg aldri merket. Er 41 år og den er akkurat som da jeg var i 20-årene. Anonymkode: 3f418...837
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Jeg tenker det er endometriosen din som har skylden her. Bare vent til 40 årene du. Da øker blødningene til et helvete.. Ikke noe å se frem til. Anonymkode: 0689a...aad
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Min forandret seg i 30 årene. Mindre og mer kortvarige blødninger som deg frem til menopause. Anonymkode: d61a3...377
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå