AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Hei, er det noen som har gode tips til hvordan bli kvitt lukt i vaskemaskinen? Jeg kjøpte ny maskin forrige sommer og synes det er leit at det setter seg lukt i maskinen da jeg synes det setter seg i klærne. Maskinen står på gulv med varmekabler, døren står ofte oppe om kveldene men ikke på dagtid grunnen til dette er barna i huset lukker døren igjen. Jeg rengjør skyllerommet med jevne mellomrom og i pakningen rundt der det av og til ligger litt vann/hår/grums etter vask. Samtlige klær som kan vaskes på 40 grader vaskes slik, øvrig går på 60 og 95 grader. Jeg tar alltid ut klærne kort tid når maskinen er ferdig så de blir heller ikke liggende. Hva kan funke her? Eddik? Andre gode tips? Anonymkode: c5ff3...b4d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Eddik kan funke ja. Og å vaske filteret. Anonymkode: df30a...205
Minya Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 (endret) Du kan også kjøpe sånn maskinrens og kjøre en kokvask med maskinrens. Kjør en kokvask til etterpå for å fjerne evt rester av maskinrensen. Og lær ungene at vaskemaskindøren skal stå åpen. Det er ikke vanskelig. Slutter de ikke å lukke døren, kan du jo prøve å la lukten fra maskinen sette seg i et par favorittplagg så kan de se selv hvor kjipt det er. Endret 1. november 2016 av Minya
MapleSirup Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Dra ut såpekoppen og vask den skikkelig. Sett på tom maskin på kokvask. Bruk mindre såpe 1
solfaktor1 Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Jeg har vasket med tom maskin på det varmeste programmet. Det har funket fint her i alle fall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå