Gå til innhold

Hvordan fungerer tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir stadig forundret over tinder og det fenomenet at matching og "respons" hoper seg opp i perioder. Jeg har forsikret meg om at min profil ser likedan ut over tid og min aktivitet der og mine egne antall likes er ganske stabil. Det eneste er at jeg etterhvert svarer mindre på meldinger.
Likevel så er det slik at jeg i perioder på noen dager/en drøy uke får masse matcher, match med alt jeg trykker på og likedan en stor prosentandel av disse tar kontakt.
Men så plutselig får jeg ikke en eneste match på flere dager/uke. Og så kommer det igjen en ny periode hvor jeg får masse match. Hva kommer dette av?
Jeg bor i Oslo så tilgangen på profiler er der konstant, og det har ikke noen åpenbar sammenheng mellom helg/spesifikke ukedager etc.
Jeg skjønner jo at man ikke skal forvente å få masse matcher og jeg er i utgangspunktet ikke godt vant eller forventer dette, men poenget her er altså at det synes å hope seg opp og gå i perioder. Og det synes jeg er rart når det ikke er noen ytre faktorer som kan påvirke dette.

Anonymkode: 671b6...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo bare være tilfeldig? Eller at du sveiper til høyre på flere i den perioden.

Anonymkode: e34c1...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe om Tinder, men synes jeg nettopp leste noe om at man kan begynne å betale for at profilen skal vises oftere. Jeg tror ikke dette har startet, men det viser jo litt hvordan de tenker. Det er ikke tilfeldig hvilke profiler du får se, og der er gjerne mange flere som bare aldri vises. Jeg kan derfor tenke meg at de opererer som andre bedrifter på nett - går aktiviteten din ned vil de prøve å få deg tilbake ved å skape mer aktivitet, flere "gode tilbud" om du vil.

Du får så flere meldinger, svarer på flere, må bruke mer tid på siden på grunn av dette (selv om det kanskje ikke virker sånn), og de oppnår det de prøvde på. Da "slapper de av" litt, sender ikke så mange til profilen din, du får færre matcher, aktiviteten daler. De vil så ha deg tilbake, og slik går det i runder mye aktivitet og lite aktivitet.

Jeg vet ikke om det er slik de fungerer, men når man vet at de kan spekulere i å holde tilbake visninger, skjule profiler, ta seg betalt for å vise profilen din til flere, da tipper jeg at det er noe slikt du har oppdaget skjer allerede - bare at foreløpig betaler du for flere treff med mer aktivitet og flere annonsekroner, ikke i rene penger fra din konto til deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, applestories skrev:

Jeg kan ikke noe om Tinder, men synes jeg nettopp leste noe om at man kan begynne å betale for at profilen skal vises oftere. Jeg tror ikke dette har startet, men det viser jo litt hvordan de tenker. Det er ikke tilfeldig hvilke profiler du får se, og der er gjerne mange flere som bare aldri vises. Jeg kan derfor tenke meg at de opererer som andre bedrifter på nett - går aktiviteten din ned vil de prøve å få deg tilbake ved å skape mer aktivitet, flere "gode tilbud" om du vil.

Du får så flere meldinger, svarer på flere, må bruke mer tid på siden på grunn av dette (selv om det kanskje ikke virker sånn), og de oppnår det de prøvde på. Da "slapper de av" litt, sender ikke så mange til profilen din, du får færre matcher, aktiviteten daler. De vil så ha deg tilbake, og slik går det i runder mye aktivitet og lite aktivitet.

Jeg vet ikke om det er slik de fungerer, men når man vet at de kan spekulere i å holde tilbake visninger, skjule profiler, ta seg betalt for å vise profilen din til flere, da tipper jeg at det er noe slikt du har oppdaget skjer allerede - bare at foreløpig betaler du for flere treff med mer aktivitet og flere annonsekroner, ikke i rene penger fra din konto til deres.

Du mener at jeg ikke får se de profilene som har likt meg, og at min profil ikke vises til de jeg har likt på en måte?
Altså at de gir meg flere "gode tilbud" ved å gjøre folk som har likt tilgjengelig for hverandre?

Skjønner hva du mener da, men tinder kan jo ikke styre hvilke folk som velger å sende melding, f.eks da.

Anonymkode: 671b6...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at jeg ikke får se de profilene som har likt meg, og at min profil ikke vises til de jeg har likt på en måte?
Altså at de gir meg flere "gode tilbud" ved å gjøre folk som har likt tilgjengelig for hverandre?

Skjønner hva du mener da, men tinder kan jo ikke styre hvilke folk som velger å sende melding, f.eks da.

Anonymkode: 671b6...0f7

Jeg håper virkelig ikke at det er helt så ille. Jeg tenkte mer på at kanskje de ikke viser profilen din så ofte til andre. At kanskje den blir vist X antall ganger om dagen. Blir det lite aktivitet fra din kant øker de til 2X. Jo oftere profilen din vises, jo større er sjansen for å få både match og melding. De har jo tydeligvis muligheten for å styre dette siden man snart skal kunne betale for å bli sett av flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en artikkel at antallet "likes" din profil får (innenfor en tidsramme, sannsynligvis i begynnelsen?) plasserer deg på en skala. De mennene som er rangert på samme nivå er de som vil bli presentert først og mest til deg. Derfor går noen av de samme personene igjen og igjen...

Det er sinnsykt mange attraktive menn på tinder, men noen taper nok "likes" pga manglende tekst under..

Anonymkode: cbc34...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste i en artikkel at antallet "likes" din profil får (innenfor en tidsramme, sannsynligvis i begynnelsen?) plasserer deg på en skala. De mennene som er rangert på samme nivå er de som vil bli presentert først og mest til deg. Derfor går noen av de samme personene igjen og igjen...

Det er sinnsykt mange attraktive menn på tinder, men noen taper nok "likes" pga manglende tekst under..

Anonymkode: cbc34...955

Dette har jeg også lurt litt på, og om teorien stemmer kan jeg slå meg litt på kassa og tenke jeg er "the shit". Når jeg var på tinder hadde jeg en tilleggsapp, som viste meg at det du skriver muligens ikke er tilfelle likevel. Men den ga innblikk i hvordan tinder (delvis) funker. 

Uansett, de kjekke mannfolka er ræva på meldinger. Så tinder er ikke noe jeg ville prøvd igjen. Var egentlig bare kjedelig, og om man ikke er forsiktig blir det for mange matcher og man blir blasert og glemmer at det faktisk er folk med følelser og stolthet der inne. Tinder er vel greit om man bare vil bruke mennesker for egen bekreftelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...