Gå til innhold

Dere er heldige, jeg er ikke heldig....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal faktisk være hjemme å gjøre lekser og sette opp budsjett i kveld :ler: så ingen halloween fest her heller. Livet går litt opp og ned, men det viktigste er at man har det godt med seg selv TS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driter en lang marsj i halloween

Anonymkode: 66006...a3f

Skrevet

Akkurat Halloween pleier jeg ikke feire eller markere.

Jeg har litte grann godterier på lur i tilfelle noen småbarn kommer på døra, men jeg slukker utelyset og regner med ingen våger seg opp den mørke og skumle stien til inngangsdøra vår.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ensomhet er helt jævlig 😣 har bare grått i hele kveld.lei av å se alle vennene mine har det gøy og blir aldri spurt om å bli med. Dritt lei 

Anonymkode: f4aad...5ce

Har du tenkt på hvorfor de aldri spør, og har du spurt selv? Det kan jo hende de tror du ikke vil bli med uansett?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke er invitert på noen Halloween-fest. Nyter å være hjemme helt alene. Har spilt på PS4 og sitter nå med øl og hører på musikk mens jeg surfer på nettet. Storkoser meg!

Anonymkode: 25c76...4f4

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ensomhet er helt jævlig 😣 har bare grått i hele kveld.lei av å se alle vennene mine har det gøy og blir aldri spurt om å bli med. Dritt lei 

Anonymkode: f4aad...5ce

Men hva gir du til dine venner da,er du stort sett lei og klagende når du snakker med dem? I tillegg, har du tenkt over at du faktisk kan ta intiativ ved å spørre dem om å bli med?

Anonymkode: c13c4...c15

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skal på halloween party i kveld, dere er HELDIGE. Dere som skal ut med deres venner å feste er heldige.Jeg er ikke heldig og skal ikke på halloween party som andre folk. Jeg har ikke venner som andre folk og er ikke heldig som dere andre.

Kos dere mye folkens i kveld, jeg skal være hjemme for meg selv og se hvordan andre drar på fest med sine venner.

Hilsen uheldig fyr, ensom og trist.

Anonymkode: d9445...1ab

Kjære uheldige ensom fyr. Jeg kjenner meg så igjen i hva du sier.  Som tidligere mobbeoffer har jeg ingen nære venner, masse hyggelige bekjente, men ikke nok til at jeg er inkludert i noe.  Merkedager som nyttårsaften, halloween, andre og andre dager som alle treffer vennene sine blir bare en smertefull påminnelse over at jeg ikke passer inn. Når jeg er på hjemplassen på disse merkedagene og feks skal hente pizza ser jeg alle mine mobbere sitte og godte seg i sosialt samvær mens jeg er alene. Den dierke mobbingen er det slutt på, men ikke utfrysing. Mobbing kan bety en livsdom uten nære "bestevenner"... de aner ikke hvor mye de har ødelagt 

Så jeg sitter her og har smerte samtidig som deg. Og gleder meg bare til denne merkedagen er over.  En stor klem og medfølelse fra ensomme meg til ensomme deg. Livet er ikke rettferdig 

Anonymkode: 399bb...246

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gir du til dine venner da,er du stort sett lei og klagende når du snakker med dem? I tillegg, har du tenkt over at du faktisk kan ta intiativ ved å spørre dem om å bli med?

Det er bare mennesker som kjenner det gnager i samvittigheten som svarer andre/ukjente på den måten. Hva plager deg? Har du stengt noen ute bare fordi du kunne skape lidelse? Dårlig samvittighet? Et godt tegn:)

Anonymkode: 1e498...090

Skrevet

Anonymkode: 0fa73...8dd

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare mennesker som kjenner det gnager i samvittigheten som svarer andre/ukjente på den måten. Hva plager deg? Har du stengt noen ute bare fordi du kunne skape lidelse? Dårlig samvittighet? Et godt tegn:)

Kan godt hende personen bare er løsningsorientert siden det finnes endel mennesker som ikke evner å ta initiativ eller inkludere seg selv. 

Anonymkode: 00997...a9d

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I kveld :klo: helloween er jo på mandag

Anonymkode: 836e5...405

Mandag er helloween ja, men mange som starter med fest/party i kveld for de som er 18+.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt hende personen bare er løsningsorientert siden det finnes endel mennesker som ikke evner å ta initiativ eller inkludere seg selv. 

Akkurat de uttalelsene er ikke noe nytt under solen bare så det er sagt. Tonen er heller ikke særlig konstruktiv, ei heller det å tillegge ts egenskaper/mangler som kanskje ikke er hele bildet. Det finnes mange grunner til at noen ikke "evner" å ta initiativ eller å inkludere seg selv, en av de kan nettopp være fordi man er pr nå ekskludert eller har vært det tidligere og ikke kommet seg inn i et miljø. Slike ting er ikke konstruktivt, det er nebbete. En slags raffinert form for avvisning.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat de uttalelsene er ikke noe nytt under solen bare så det er sagt. Tonen er heller ikke særlig konstruktiv, ei heller det å tillegge ts egenskaper/mangler som kanskje ikke er hele bildet. Det finnes mange grunner til at noen ikke "evner" å ta initiativ eller å inkludere seg selv, en av de kan nettopp være fordi man er pr nå ekskludert eller har vært det tidligere og ikke kommet seg inn i et miljø. Slike ting er ikke konstruktivt, det er nebbete. En slags raffinert form for avvisning.

Uff. Skjønner at jeg må på empati-kurs, bra video.

Anonymkode: db5ee...09f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Skjønner at jeg må på empati-kurs, bra video.

Anonymkode: db5ee...09f

Sikkert ikke en dårlig idè :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skal på halloween party i kveld, dere er HELDIGE. Dere som skal ut med deres venner å feste er heldige.Jeg er ikke heldig og skal ikke på halloween party som andre folk. Jeg har ikke venner som andre folk og er ikke heldig som dere andre.

Kos dere mye folkens i kveld, jeg skal være hjemme for meg selv og se hvordan andre drar på fest med sine venner.

Hilsen uheldig fyr, ensom og trist.

Du kan kontakte Aktivitetsvenner.no eller så har man besøksvenn- tjenesten i Røde Kors. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så glad for at jeg ikke er invitert på noen Halloween-fest. Nyter å være hjemme helt alene. Har spilt på PS4 og sitter nå med øl og hører på musikk mens jeg surfer på nettet. Storkoser meg!

Anonymkode: 25c76...4f4

Så bra:)

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære uheldige ensom fyr. Jeg kjenner meg så igjen i hva du sier.  Som tidligere mobbeoffer har jeg ingen nære venner, masse hyggelige bekjente, men ikke nok til at jeg er inkludert i noe.  Merkedager som nyttårsaften, halloween, andre og andre dager som alle treffer vennene sine blir bare en smertefull påminnelse over at jeg ikke passer inn. Når jeg er på hjemplassen på disse merkedagene og feks skal hente pizza ser jeg alle mine mobbere sitte og godte seg i sosialt samvær mens jeg er alene. Den dierke mobbingen er det slutt på, men ikke utfrysing. Mobbing kan bety en livsdom uten nære "bestevenner"... de aner ikke hvor mye de har ødelagt 

Så jeg sitter her og har smerte samtidig som deg. Og gleder meg bare til denne merkedagen er over.  En stor klem og medfølelse fra ensomme meg til ensomme deg. Livet er ikke rettferdig 

Anonymkode: 399bb...246

Man kan kontakte Besøksvenn- tjenesten i Røde Kors, ellers så har man Aktivitetsvenner.no. Ensomhet kan være en bra ting, men det kan også være en forferdelig ting, spesielt dersom man er isolert. Ensomhet er ekstremt utbredt, og det er noe jeg tror fortsatt er veldig tabu. Noen sliter med angst, som kan gjøre det vanskelig å ta kontakt. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt tenkt. Hvis man har opplevd vonde ting er det lov å legge seg ned og synes synd på seg selv, men etter hvert begynner man å reise seg og prøver å finne løsninger for å få det bedre. Selvfølgelig kan det være fristende å bli liggende, men det er ikke en bra løsning på lengre sikt. Alle mennesker har sitt, altså er man ikke alene om å kjenne på smerte, og selv om man ser venner som går ut og tilsynelatende har det helt topp, så kan jeg nesten garantere at det ikke trenger å stemme med virkeligheten. Mye kan foregå under en gøyal fasade.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...